B&W dm-220

Pagina: 1
Acties:
  • 1.495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weet iemand iets over deze speakers?

Ik had nl begrepen dat ze erg goed zijn vooral voor die tijd :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ah, da's wel een leuke speaker. Wat zompig in het laag, maar wel lekker. Een tikje ( :P ) overdreven daarzo. :)

Midden niet echt om flink over naar huis te schrijven en het hoog is wel aardig. Het is een hele leuke speaker, fijn om naar te luisteren (beter dan de huidige dm305 :r ), maar niet echt supermooi, zeg maar. Beetje ingetogen, maar wel weer "bassy".

Een beetje een popi-jopi, maar dan best netjes.

En dat er op de B&W website ook nog 's een leuk pdf-je over staat!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Hyperbird
  • Niet online
thnx voor dat pdfje

En wat bedoel je met een beetje een popi-jopi?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 juni 2001 11:54 schreef Hyperbird het volgende:
thnx voor dat pdfje

En wat bedoel je met een beetje een popi-jopi?
beetje "juichend" laag, zeg maar. :)

Net als een DM602 standaard klinkt: best lekker hoor :9

Ik spreek mezelf trouwens tegen, ik noem het popi en ingetogen tegelijk. :P Met dat laatste bedoel ik dan vooral het hoog en midden, dat erg rustig is (tenminste bij de DM110 van me pa wel, dat is het kleine broertje). En die extra woofer zorgt voor wat meer byte, en daar wordt-ie wat (te?) heftig van in het laag, vond ik (ik heb 'm als inruilspeaker gezien in de winkel waar ik werkte, en maar een uurtje ofzo naar geluisterd, dus ik doe het op herinnering :) )

• ALH
  • Laatst online: 13-12 20:32

ALH

Op vrijdag 01 juni 2001 23:19 schreef JvS het volgende:
Ah, da's wel een leuke speaker. Wat zompig in het laag, maar wel lekker. Een tikje ( :P ) overdreven daarzo. :)

Midden niet echt om flink over naar huis te schrijven en het hoog is wel aardig. Het is een hele leuke speaker, fijn om naar te luisteren (beter dan de huidige dm305 :r ), maar niet echt supermooi, zeg maar. Beetje ingetogen, maar wel weer "bassy".

Een beetje een popi-jopi, maar dan best netjes.

En dat er op de B&W website ook nog 's een leuk pdf-je over staat!
Wat is er mis met de DM305?

Ik had bijna een paar gekocht maar ben toch voor Mission's gegaan vanwege de krachtige bass die ik bij de B&W's een beetje miste
En ik vond de DM305 wat te opdringerig op laag volume maar verder is het best een goede speaker hoor! :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 juni 2001 14:13 schreef ALH het volgende:
Wat is er mis met de DM305?
Nee man.. Het is een speaker waar zulk lelijk laag uitkomt. Ook over het hoog ben ik niet zo te spreken. Op de een of andere manier gaan die units in een 302 wel lekker :? Die speaker klinkt veel beter. Gewoon lekker fijn enzo. die 305 kost nog eens 500 piek per stuk ook... Nee wat mij betreft een mislukte speaker. Dan kan je beter een JBL MK1000 kopen ofzo. Zelfde soort laag (mooier zelfs) en veel mooier hoog/midden.

Ja dat hoor je goed; een JBL die beter klinkt dan een B&W ;) De uitzondering die de regel bevestigt. :P

• ALH

ALH

Op zaterdag 02 juni 2001 14:52 schreef JvS het volgende:

[..]

Nee man.. Het is een speaker waar zulk lelijk laag uitkomt. Ook over het hoog ben ik niet zo te spreken. Op de een of andere manier gaan die units in een 302 wel lekker :? Die speaker klinkt veel beter. Gewoon lekker fijn enzo. die 305 kost nog eens 500 piek per stuk ook... Nee wat mij betreft een mislukte speaker. Dan kan je beter een JBL MK1000 kopen ofzo. Zelfde soort laag (mooier zelfs) en veel mooier hoog/midden.

Ja dat hoor je goed; een JBL die beter klinkt dan een B&W ;) De uitzondering die de regel bevestigt. :P
Ik heb toch ook gezegd dat ik het laag niet zo mooi vond, maar JBL vind ik zeker niet beter.
De 305 is gewoon een beetje een naturel speaker als je het zo kan zeggen :)

Verwijderd

gewoon niet meer als 200-250 piek betalen...dan is het een leuke speaker...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 juni 2001 15:10 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
Mee eens :)
en dat terwijl een 302 in principe meer dan 250 piek kost. Ik zou zelfs ook veel liever 302's dan 305's hebben!

• ALH

ALH

Op zaterdag 02 juni 2001 16:37 schreef JvS het volgende:

[..]

Mee eens :)
en dat terwijl een 302 in principe meer dan 250 piek kost. Ik zou zelfs ook veel liever 302's dan 305's hebben!
*zucht* :)

Ik laat het hierbij, ben het er wel mee eens eigenlijk:
Op zaterdag 02 juni 2001 15:10 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 02 juni 2001 19:06 schreef ALH het volgende:

*zucht* :)
Hehe, lastig he? Het eens worden over speakers. :+

Laten we het maar op "over smaak valt niet te twisten" houden. Ik schijn er nogal rare ( |:( )opvattingen op na te houden, en daardoor kleine speakertjes sneller mooier te vinden dan grote. Zo geef ik bijvoorbeeld voorkeur aan minder, maar wel strak laag en dan mag het zelfs best wel bij 45 hz ofzo ophouden...

sja, smaken he? :P

maar we zijn het gelukkig wel érgens over eens. :)

• ALH

ALH

Ik schijn er nogal rare ( |:( )opvattingen op na te houden, en daardoor kleine speakertjes sneller mooier te vinden dan grote. Zo geef ik bijvoorbeeld voorkeur aan minder, maar wel strak laag en dan mag het zelfs best wel bij 45 hz ofzo ophouden...
Ja, je bent niet zo'n zuiltjes-liefhebber he :)
Is inderdaad een kwestie van smaak...
maar we zijn het gelukkig wel érgens over eens. :)
hehe, yep :7

• Hyperbird
  • Niet online
En weet iemand iets over de B&W 203i, en of die beter is dan de dm220?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 18:46 schreef Hyperbird het volgende:
En weet iemand iets over de B&W 203i, en of die beter is dan de dm220?
Ben je op een geheime voorraad antieke B&W speakers gestuit uit een atoomkelder uit 1980, bij het graven van een vijfer ofzo? :+

Ik kan je wel weer op een PDF'je wijzen, maar ik neem aan dat je deze nu zelf ook gevonden hebt... Toch?

niet? >:) Nou vooruit dan: hier het pdf-je.
Volgende keer zelf rondsnuffelen, he? dat kan hiero. Dat is echt een té relaxte feature van dei B&W site! Alle oude speakers staan erop!

[edit]
nee JvS! zelfs een link naar een pdf sluit je niet af met; [/pdf] |:(

• Hyperbird
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 18:58 schreef JvS het volgende:

[..]

Ben je op een geheime voorraad antieke B&W speakers gestuit uit een atoomkelder uit 1980, bij het graven van een vijfer ofzo? :+

Ik kan je wel weer op een PDF'je wijzen, maar ik neem aan dat je deze nu zelf ook gevonden hebt... Toch?

Volgende keer zelf rondsnuffelen, he? dat kan hiero. Dat is echt een té relaxte feature van dei B&W site! Alle oude speakers staan erop!

[edit]
Haha pdfje had ik al gevonden :P

Maar specs zijn ook niet alles, maar dr is dus niet toevallig iemand geweest die ook deze inruilde zodat je ff kon luisteren :+

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 19:03 schreef Hyperbird het volgende:
Er is dus niet toevallig iemand geweest die ook deze inruilde zodat je ff kon luisteren
Helaas..

maareh, vanwaar die plotselinge vraag naar oude B&W speakers?

• Hyperbird
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 19:06 schreef JvS het volgende:

[..]

Helaas..

maareh, vanwaar die plotselinge vraag naar oude B&W speakers?
Puur toeval, mijn huidigge versterker is te zwaar voor mn speakers, nu heb ik niet zo veel geld, dus zoek ik een paar 2e hands en de antieke B&W speakers uit 1980 komen toevallig langs. Ik stel hiet over een week wel weer een vraag over een mission setje uit 1980 ofzo :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 19:32 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Puur toeval, mijn huidigge versterker is te zwaar voor mn speakers, nu heb ik niet zo veel geld, dus zoek ik een paar 2e hands en de antieke B&W speakers uit 1980 komen toevallig langs.
Waarom die 220's niet genomen?

enne Pee-Es: je versterker kan nooit te zwaar zijn voor je speaker. >:) Hooguit dat je speakers te lelijk klinken, en je versterker meer waard is.

• Hyperbird
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 19:48 schreef JvS het volgende:

[..]

Waarom die 220's niet genomen?

enne Pee-Es: je versterker kan nooit te zwaar zijn voor je speaker. >:) Hooguit dat je speakers te lelijk klinken, en je versterker meer waard is.
Nope te zwaar :P Hij stuurt vrolijk 20hz door naar de speakers die dat niet aan kunnen. Dat vinden ze niet leuk als ie te hard gaat, krijg je van die scheet bas |:(

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op maandag 04 juni 2001 19:51 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Nope te zwaar :P Hij stuurt vrolijk 20hz door naar de speakers die dat niet aan kunnen. Dat vinden ze niet leuk als ie te hard gaat, krijg je van die scheet bas |:(
Sorry, maar volgens mij stuurt elke versterker een signaal naar de speakers dat ongeveer rijkt tot 5-15Hz. Ik heb trouwens een versterker met een vermogen van 80Watts (oude ITT zware 19" bak) naar elke uitgang stuurt, en heb er nu 25Watt (zegt nix, maar wel relatief :)) Jamo boxjes met 5" woofer, en als ik het vermogen dan 25" opendraai werken de boxen gewoon zoals ze horen (en komen tot ongeveer 42Hz @ -3dB) dat de gaan flippen op hoog volume licht gewoon aan de wat lage gevoeligheid en het kleine conusoppervlak.

• Jag
  • Laatst online: 15-12 20:49

Jag

Op maandag 04 juni 2001 18:58 schreef JvS het volgende:

[..]

[edit]
Hoor hem, ik heb jou nota bene die back catalogue moeten aanwijzen :P >:)

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 19:51 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

er is toch maar verdomd weinig muziek waar 20hz inzit...en dat kan elke "fatsoenlijke" versterker weergeven...

ik denk dat er dan toch een ander probleem is (je loudness ofzo... :P )

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 05 juni 2001 13:51 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

ik denk dat er dan toch een ander probleem is (je loudness ofzo... :P )
Of z'n huidige wooder is gewoon helemaal stuk. Gaat-ie ook lekker klinken als er een beetje laag inkomt. (en nee, je woofer is in dat geval niet stukgegaan door je te zware versterker :P )

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 13:57 schreef JvS het volgende:

[..]

Of z'n huidige wooder is gewoon helemaal stuk. Gaat-ie ook lekker klinken als er een beetje laag inkomt. (en nee, je woofer is in dat geval niet stukgegaan door je te zware versterker :P )
Wel een beetje toevallig dat de woofers van allebij de speakers kapoet zijn.

Start winamp es en zet de 60hz en 170hz schuifjes es helemaal omhoog en de linker ook, klinkt niet fijn he?

Daarbij blaast die versterker ook mn oorbopjes op met een niet eens zo heel hoog volume, dat komt omdat het van de brakke grove dingen zijn die nix kunnen hebben.

De speakers zullen ook wel niet zo goed zijn dus kunnen het ook niet hebben dus is de versterker te zwaar :P

Verwijderd

[b]Op dinsdag 05 juni 2001 14:58 schreef Hyperbird het volgende: dus is de versterker te zwaar :P
als je het zelf zo goed weet(ok andere denken er anders over)..waarom het ons nog vragen... :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 05 juni 2001 14:58 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Wel een beetje toevallig dat de woofers van allebij de speakers kapoet zijn.
't was maar een optie, maar als speakers oud worden en de conusrand een beetje gaat rotten, dan gebeurt dat meestal wel tegelijkertijd *D
Start winamp es en zet de 60hz en 170hz schuifjes es helemaal omhoog en de linker ook, klinkt niet fijn he?
Dat ligt eerder aan het feit dat m'n geluidskaart het signaal niet kan doorgeven, zeg maar maximum output bereikt. Dan gaat-ie "clippen" (dat doen eigenlijk alleen versterkers, geloof ik). Als het bij jou ZO klinkt, als je het een beetje openzet, dan heb ik eerder het idee dat je versterker te licht. is :o
Daarbij blaast die versterker ook mn oorbopjes op met een niet eens zo heel hoog volume, dat komt omdat het van de brakke grove dingen zijn die nix kunnen hebben.
:O
De speakers zullen ook wel niet zo goed zijn dus kunnen het ook niet hebben dus is de versterker te zwaar :P
ok, wat jij wil :)

• Hyperbird
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 15:20 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

als je het zelf zo goed weet(ok andere denken er anders over)..waarom het ons nog vragen... :?
Omdat Jvs doet alof ik achterlijk ben, niet iedereen werkt in een audio winkel :(

Daarbij stel ik dat de versterker te zwaar is omdat dat voor mij het meest lochische zou zijn, als hij dan gewoon ff goed uit zou leggen hoe het wel zit. Want dit doen ze al sinds dat ze nieuw zijn, als ik hem hard zet pas ik het wat aan met de equalizer.
Dat ligt eerder aan het feit dat m'n geluidskaart het signaal niet kan doorgeven, zeg maar maximum output bereikt. Dan gaat-ie "clippen" (dat doen eigenlijk alleen versterkers, geloof ik). Als het bij jou ZO klinkt, als je het een beetje openzet, dan heb ik eerder het idee dat je versterker te licht. is
Ik snap ook wel dat dat het maximum output bereik is en nee het klinkt niet ZO, dit is een overdreven voorbeeld, maar wel een beetje in die richting, de versterker is niet te licht voor de geluidskaart omdat het erger is als ik met de cd-speler luister omdat die beter is.
't was maar een optie, maar als speakers oud worden en de conusrand een beetje gaat rotten, dan gebeurt dat meestal wel tegelijkertijd
Niet dus.

Aangezien je nog niet met een betere verklaring bent gekomen (wat ik ook niet verwacht want dat was mijn vraag in de eerste plaats niet) en ik me gewoon afvraag wat het is en een te zware versterker voor de hand ligt hoef je niet zo te reageren.

Verwijderd

we hebben je het een paar keer "verteld"..een te zware versterker BESTAAT niet...het klink als of je gewoon meer van je speakers vraagt dan ze aankunnen...

• Hyperbird
  • Niet online
Ok ok, het was een beetje grappig bedoel, relaxt.

waarvoor denk je dat die :P was.

Maar mijn bedoeling is iig niet om het beter te weten ofzo, ik geloof zonder meer dat JvS er erg veel van weet.

• Hyperbird
  • Niet online
Ik heb er nu ff andere (nog slechtere:o) speakers op aangesloten, die vangen het gewoon minder op maar hebben toch een hele harde galm.

Dus het zijn zeker niet de speakers waarvan de corus versleten is.

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 16:44 schreef Hyperbird het volgende:
Ik heb er nu ff andere (nog slechtere:o) speakers op aangesloten, die vangen het gewoon minder op maar hebben toch een hele harde galm.

Dus het zijn zeker niet de speakers waarvan de corus versleten is.
hele harde galm?...dat ligt toch aan je ruimte zou ik denken... :?

• Hyperbird
  • Niet online
Nee, niet zoiets, het klinkt een beetje alsof de woofer stuk is maar dat hij nog net niet kraakt.

Alsof je een normale speaker op een subwoofer aansluiting aansluit.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 05 juni 2001 16:00 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Omdat Jvs doet alof ik achterlijk ben, niet iedereen werkt in een audio winkel :(
Ik doe helemaal niet alsof je achterlijk bent, ik probeer je alle1en iets duidelijk te maken, ik ben niet de enige hoor. :?

Waar maak doe ik alsof je achterlijk bent? bedoel je hier?
Op dinsdag 05 juni 2001 13:57 schreef JvS het volgende:
Dat was alleen maar raden hoor.

En ik werk niet meer in een audiowinkel, ik ben gewoon een student. Dat ik daar gewerkt heb is handig omdat ik dan heel veel modellen ken.
Op dinsdag 05 juni 2001 16:37 schreef Hyperbird het volgende:
Ok ok, het was een beetje grappig bedoel, relaxt.

waarvoor denk je dat die :P was.
Ik zie in jouw text alleen maar een :( staan. :? In mijne daarentagen staat-ie wel.
Maar mijn bedoeling is iig niet om het beter te weten ofzo, ik geloof zonder meer dat JvS er erg veel van weet.
:D Dank je, maar het is dus gewoon zo, dat ik veel modelletjes voorbij heb zien komen, het is niet m'n bedoeling om betweterig over te komen hoor! :)

Zo, dat wilde ik even kwijt. Nu kunnen we weer ontopic verder, ok? :)

• Hyperbird
  • Niet online
Maakt ook niet meer uit, waarschijnlijk stuurt die versterker een bijzonder signaal door waar de meeste speakers geen raad mee weten.

Het kan me ook niet zo veel schelen, aangezien ik toch aan het sparen ben om alles nieuw te kopen :7

Ik wil iedereen bedanken voor zijn hulp.
Pagina: 1