[win7] Bluetooth muis wil maar niet werken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een bluetooth muis, die gewoon gewerkt heeft, maar nu opeens werkt ie niet meer. Batterij is hooguit een uurtje gebruikt, en is gewoon alkaline, en was niet leeg voordat ik erin stopte. Die batterijen moeten dus nog goe zijn.

Volgende stap is em aan de bluetooth devices toegevoegd zien te krijgen. Dat lukt, en verbindt ook, en voegt em toe en alles en dan doet ie het ook. Wel na 5 keer proberen trouwens. Maar nadat ik de muis letterijk 1 minuut niet gebruikt, doet ie al niets meer. Helemaal niets. Bij de bluetooth devices te zien is ie gewoon available/connected... ZELFS als ik het ding uitzet?! Ok dat is dus raar. Maar em helemaal wegkrabben en opnieuw toevoegen gaat nu ook niet meer.

Twee vragen:
1) Hoe los ik dit op?
2) Waarom geeft bluetooth ALTIJD gezeik?

Beetje vage omschrijving misschien ook, maar dat komt door de frustraties en de aard van het probleem: het is tenslotte volkomen onmogelijk om te zien wat er nou precies niet werkt, het is giswerk voor mij. Dus als iemand een idee heeft, graag ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heeft de muis wellicht een soort 'slaapstand' die erg snel wordt geactiveerd? Dat zou te vinden moeten zijn via het configuratiescherm danwel via met de muis meegeleverde software?

(om welk type muis gaat het overigens?)

Waarom bluetooth altijd gezeik geeft, heeft denk ik vooral te maken met de vele versies en implementaties ervan. Zoiets?

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Is het op een laptop of gewone pc?
Gebruik je 'extra' software om de BT verbinding op te zetten?

Zelf heb ik een Logitech BT muisje welke ik gebruik tussen laptop en tab, dit doe ik gewoon via de standaard win7 'tools'.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Een Razer Orochi (hybride USB&BT ding)
Het gaat om een laptop, een Sony VAIO Z om precies te zijn, met de MS stack. Gewoon de Windows "tools" dus.

Het kutte is ook dat de muis nadat ie stopt met werken ook niet meer uit die slaapstand komt (als dat het is). Hij is na een of twee minuten niet gebruiken gewoon DOOD, en wil no frakking way meer connecten, of pairen, of hoe je het wil noemen. Helemaal niets.

/edit
Okay, drivers geinstalleerd, helemaal opnieuw laten pairen enzo. Ten eerste duurt het veels te lang, zeker een minuut - dat hoort niet bij een afstand van ~10cm. Na pairen en connecten en configureren, doet het kloteding nog steeds niets. Gewoon helemaal niets. En na een klein tijdje, zeg een minuut of 1-2, VERDWIJNT het ding uit de devices&printers? Wtf zeg.

[ Voor 31% gewijzigd door _Thanatos_ op 26-12-2012 06:38 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Download Toshiba Bluetooth Stack, daarmee werkt het wel. Die bluetoothrommel van Windows ligt te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hm, kan dat zomaar? Ik dacht dat de Toshiba stack alleen met Toshiba-chips (of rebranded) werkt... Werkt dat zondermeer met een willekeurige BT-chip?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Je hebt niet toevallig twee muizen gepaired met de laptop? Want misschien dat de twee muizen door de war gehaald worden door Windows?

Is anders de Synapse software nog een optie? Niet zo 'clean' als via de Windows stack, maar misschien dat e.e.a. langs die route wel blijft werken.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Pagina: 1