M'n pa heeft een laptop, een Asus F7e series, met een Intel duo t5550 processor. Nu heb ik de specs van die processor eens opgezocht, zie hier. Ik zie hier bij "instruction set" duidelijk 64 bit staan, maar betekent dit nu ook dat deze laptop een 64 bit versie van Windows 7 aan kan?
De vraag is alleen of hij er ook voordeel bij heeft bij een 64 bit OS. Bij machines met minder dan 4 GB geheugen zie ik het voordeel niet.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Sommige software wordt alleen nog maar in 64bit uitgebracht. Is de vraag of hij die ook (gaat) gebruiken, maar toch. Ik persoonlijk zie de voordelen van 32bits niet boven 64bits, behalve dan als je een hele kleine SSD (<32GB) hebt en die extra 3GB goed kan gebruiken.MegaTronics schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:49:
De vraag is alleen of hij er ook voordeel bij heeft bij een 64 bit OS. Bij machines met minder dan 4 GB geheugen zie ik het voordeel niet.
Hij heeft het niet nodig, maar ik heb nog een licentie van een Windows 7 64 bit liggen... die mag hij dan draaien op z'n laptop
.
Die licentie kun je ook gebruiken voor een 32 bit installatie, zolang je maar dezelfde Windows versie gebruikt.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Wat heeft een kleine SSD te maken met een 64bit OS en wat bedoel je precies met 3 extra GB? Een 64bit Windows versie heeft geen nadelen tgenover een 32bit versie tenzij je wel heeeel oude software gebruikt.Caelorum schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 11:52:
[...]
Sommige software wordt alleen nog maar in 64bit uitgebracht. Is de vraag of hij die ook (gaat) gebruiken, maar toch. Ik persoonlijk zie de voordelen van 32bits niet boven 64bits, behalve dan als je een hele kleine SSD (<32GB) hebt en die extra 3GB goed kan gebruiken.
Het heeft verder alleen maar voordelen, tegenwoordig heb je algauw 4GB geheugen in een Pc of laptop zitten en dan heeft de 64bit al voordeel. Een 32bit Windows versie zal jou alleen maar ongeveer 3,2GB van de 4GB beschikbaar stellen en dit wordt alleen mar minder nagelang andere hardware ook geheugen adressen gaat innemen, zeker met een beetje grafische kaart van tegenwoordig 1, 2 of 3> GB aan geheugen.
Precies, er is dan ook geen verscil in prijs. Dat is dan ook geen nadeel van 64bit. Persoonlijk raad ik eigenlijk tegenwoordig standaard 64bit aan, ongeacht de hoeveelheid geheugen er standaard aanwezig is.MegaTronics schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:05:
Die licentie kun je ook gebruiken voor een 32 bit installatie, zolang je maar dezelfde Windows versie gebruikt.
[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 22-12-2012 13:11 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Een 64bits install is groter omdat hij voor sommige libraries zowel een 32bits als een 64bits versie moet installeren. Zie ook: http://windows.microsoft....ows-8/system-requirements_Dune_ schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:09:
[...] Wat heeft een kleine SSD te maken met een 64bit OS en wat bedoel je precies met 3 extra GB? Een 64bit Windows versie heeft geen nadelen tgenover een 32bit versie tenzij je wel heeeel oude software gebruikt.
Het is zelfs 4GB verschil tegenwoordig.Hard disk space: 16 GB (32-bit) or 20 GB (64-bit)
Overigens snap ik nog steeds niet wat mensen bedoelen met oude software. Als je doelt op 16bits. Die support is er in Windows 7 al uitgehaald voor welke versie van Windows dan ook. Er is zover ik weet geen 32bits software dat niet ook op 64bits draait. Oude software die niet meer werken komt door API verschillen en die heb je net zo goed in 32bits als 64bits versies van Windows.
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 22-12-2012 13:32 ]
Daar heb je inderdaad gelijk in.Caelorum schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:31:
[...]
Overigens snap ik nog steeds niet wat mensen bedoelen met oude software. Als je doelt op 16bits. Die support is er in Windows 7 al uitgehaald voor welke versie van Windows dan ook. Er is zover ik weet geen 32bits software dat niet ook op 64bits draait. Oude software die niet meer werken komt door API verschillen en die heb je net zo goed in 32bits als 64bits versies van Windows.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Pagina: 1