Hallo Tweakers,
Ik heb, ivm het permanent doodgaan van mijn Abit I-45CV (oud, budgetbord) 2 mobo's bemachtigd.
(Ik heb 2 jaar met de combinatie Abit + e6550 gezeten, CPU eruit gehaald, blijkt dat er 2 pinnen compleet verbogen waren, maar het werkte wel
, maar dat terzijde)
Nu heb ik deze 2 moederborden nu thuis:
De Gigabyte is wat nieuwer (eerste release mei 2007) en is in de pricewatch altijd rond de 150 euro geweest
Gezien de reviews is iedereen er ook zeer tevreden mee, 4,5 sterren beide.
Voor zover ik kan zien zijn deze 2 moederborden ongeveer gelijk, met uitzondering van de chipset. Ook heeft de Asus een los 7.1 soundbordje.
Nu luidt mijn vraag: voor welk bordje moet ik gaan?. Ik vindt ze allebei tof en ze werken beide! Ik weet dat het inmiddels niet meer de snelste zijn, maar ik wil nog wat OC-en voor de leuk en een potje BF3 spelen.
De rest van mijn hardware is:
Ik heb, ivm het permanent doodgaan van mijn Abit I-45CV (oud, budgetbord) 2 mobo's bemachtigd.
(Ik heb 2 jaar met de combinatie Abit + e6550 gezeten, CPU eruit gehaald, blijkt dat er 2 pinnen compleet verbogen waren, maar het werkte wel

Nu heb ik deze 2 moederborden nu thuis:
- Asus P5N32-E SLI
(NVIDIA nForce 680i SLI chipset) - http://tweakers.net/price...5n32-e-sli/specificaties/
- Gigabyte GA-P35-DS4
(Intel P35 chipset) - http://tweakers.net/price.../gigabyte-ga-p35-ds4.html
De Gigabyte is wat nieuwer (eerste release mei 2007) en is in de pricewatch altijd rond de 150 euro geweest
Gezien de reviews is iedereen er ook zeer tevreden mee, 4,5 sterren beide.
Voor zover ik kan zien zijn deze 2 moederborden ongeveer gelijk, met uitzondering van de chipset. Ook heeft de Asus een los 7.1 soundbordje.
Nu luidt mijn vraag: voor welk bordje moet ik gaan?. Ik vindt ze allebei tof en ze werken beide! Ik weet dat het inmiddels niet meer de snelste zijn, maar ik wil nog wat OC-en voor de leuk en een potje BF3 spelen.
De rest van mijn hardware is:
- MSI GTX560TI HAWK Twinfrozr 2
- Crucial M4 64 gb SSD
- 750Gb Harde schijf
- Lian-Li kast (Gekocht icm Asus mobo en e8500 van een medetweaker)
- E8500 CPU, gekregen bij het Asus bordje, heb ook nog een e6550
- Cooler Master Silent Pro 700M
- Scythe Mugen 3 Games Hardware Edition
[ Voor 0% gewijzigd door Thamell op 22-12-2012 10:06 . Reden: kleine wijziging ]
Speelt graag