Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07 13:45
Hallo Tweakers,

Ik heb, ivm het permanent doodgaan van mijn Abit I-45CV (oud, budgetbord) 2 mobo's bemachtigd.
(Ik heb 2 jaar met de combinatie Abit + e6550 gezeten, CPU eruit gehaald, blijkt dat er 2 pinnen compleet verbogen waren, maar het werkte wel 8)7, maar dat terzijde)

Nu heb ik deze 2 moederborden nu thuis:De Asus is iets ouder (eerste release november 2006), maar ook duurder, in de pricewatch altijd rond de 200 euro
De Gigabyte is wat nieuwer (eerste release mei 2007) en is in de pricewatch altijd rond de 150 euro geweest

Gezien de reviews is iedereen er ook zeer tevreden mee, 4,5 sterren beide.
Voor zover ik kan zien zijn deze 2 moederborden ongeveer gelijk, met uitzondering van de chipset. Ook heeft de Asus een los 7.1 soundbordje.

Nu luidt mijn vraag: voor welk bordje moet ik gaan?. Ik vindt ze allebei tof en ze werken beide! Ik weet dat het inmiddels niet meer de snelste zijn, maar ik wil nog wat OC-en voor de leuk en een potje BF3 spelen.

De rest van mijn hardware is:
  • MSI GTX560TI HAWK Twinfrozr 2
  • Crucial M4 64 gb SSD
  • 750Gb Harde schijf
  • Lian-Li kast (Gekocht icm Asus mobo en e8500 van een medetweaker)
  • E8500 CPU, gekregen bij het Asus bordje, heb ook nog een e6550
  • Cooler Master Silent Pro 700M
  • Scythe Mugen 3 Games Hardware Edition
Thanks for the help!

[ Voor 0% gewijzigd door Thamell op 22-12-2012 10:06 . Reden: kleine wijziging ]

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je hebt ze beide thuis, dus je kan nu zelf beoordelen.
De meeste mensen hier stellen de vraag, omdat ze het (nog) niet hebben en daarom om advies vragen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
Ja, daarin heb je zeker gelijk. Alleen ken ik wel de CPU Benchmarks, Superpi, 3dMark, Furmark, Passmark e.d. Verschil daarin houdt in dat het van het moederbord komt? Aangezien de rest van de specificaties gelijk zijn?
Daarnaast, als er tweakers zijn met gebruikerservaringen zijn, houd ik mij aanbevolen! :D

Maar naast de benchmark-resultaten hoop ik vooral meningen te vinden die je niet zo snel terugziet in een benchmark, zoals gebruiksvriendelijkheid en stabiliteit en algehele tevredenheid van de Tweakerscommunity

Wel een forum gevonden waar dit ook besproken wordt:
http://www.overclock.net/...set-battle-p35-vs-680i/10

[ Voor 50% gewijzigd door Thamell op 22-12-2012 10:38 . Reden: Forum toegevoegd ]

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

P35! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ocdaan op 22-12-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
Wat het forum wat ik heb gevonden zegt is dat P35 beter is voor quad-core OC en de 680i beter voor dualcore OC.

http://hardforum.com/archive/index.php/t-1228495.html
http://www.tomshardware.c...971-12-which-fastest-680i

En hier zelfs een benchmark!
http://www.oocities.org/w.../asusstrikerextreme2.html

Maar goed, nog steeds is het 50/50, de één zegt 680SLI chipset, de andere P35!

[ Voor 9% gewijzigd door Thamell op 22-12-2012 10:47 ]

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:22

Nemesizz

Untouchable

Ik zou zeker gaan voor de P35.

Zelf een tijdje een moederbord gehad met nVidia chipset en best vaak stabiliteitsproblemen gehad (ook op stock speeds, overklokken was vaak een drama...erg veel memory holes enzo).
Uiteindelijk gaf mijn moederbord met nVidia chipset er na ongeveer 4,5 jaar ofzo wel op, vlak voor het einde erg veel problemen mee gehad.

Ik zat zelf toen ook regelmatig te zoeken hoe je een beetje (stabiel) kon overklokken met een nVidia 6x0 (650 of 680) chipset, maar dat ging vaak alleen goed met E6000 serie dual cores. Had je een iets anders (een Quad Core of een 45nm dual of quadcore) dan kon je het vaak wel shaken qua stabiliteit.
Nu lag het soms wel aan het merk (ik had Abit, andere merken waren iets stabieler met i650/i680) maar geweldig was het nooit echt.

Heb hier ook een bord met P35 en dat gaat lekker. Gewoon een goed stabiel bord en wat ook zonder al te veel moeite ook goed overklokt. Enige nadeel wat veel P35 borden hadden was dat je geen SLI support had, en Crossfire werkte op 16x en 4x (4x 2e slot, op PCI-e 1.0 speeds, dus traag).
P35 kan ook wat beter overweg met 45nm modellen (zowel dual als quad) volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou ook gaan voor het Intel P35 chipset want de Nvidia chipsets stonden vooral ook bekend erom dat ze nogal heet konden worden. Dat heet worden zorgde weer voor een onstabiel systeem en zeker wanneer je dan nog eens gaat OCjen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-05 15:55
Ik heb zelf een reserve PC staan met P5N32E SLI Plus moederbord, en hoewel Windows 7 er goed op draait kreeg ik met geen mogelijkheid Win 8 stabiel. De ondersteuning vanuit Nvidia is denk ik wel over.
Ook heeft Nvidia zijn eigen Sata controllers/drivers en die schijnen vooral tijdens overclocken nog wel eens voor corruptie te kunnen zorgen (zelf nog niet ondervonden trouwens)
Ik denk dat wat betreft stabiliteit en ondersteuning je beter voor het Intel bord kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
Ik denk dat ik de p35 neem! Het bordje ziet er ook wat sjieker uit, dus dat ik mooi meegenomen!

Speelt graag

Pagina: 1