Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen/streamen(twitch.tv) en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 - 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor,toetsenbord, dvdspeler en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU,moederbord,voeding,intern geheugen,hdd,videokaart en een nieuwe kast.
Ik dacht persoonlijk aan:
Ik vraag me af of het verschil tussen een i5 en i7 heel erg belangrijk is voor mij. Hoewel ik het liefste wel voor een wat betere cpu ga vraag ik me af of ik het wel volledig zal benutten. Mijn plan is om dit systeem voor minimaal 3 jaar te gebruiken dus het zou eventueel makkelijk binnen mijn budget passen.
Daarnaast vraag ik me ook af of het niet slimmer is om een AMD cpu te nemen omdat meestal goedkoper zijn en de specs lijken "more bang for your buck" te zijn. Alleen zegt men vaak dat als je wilt streamen en gamen je een intel cpu "moet" hebben.
*Edit
Daarnaast speel ik voornamelijk de wat lichtere games (starcraft 2, LoL, WoW etc.)
Alvast bedankt!
Ik wil voornamelijk gaan gamen/streamen(twitch.tv) en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 - 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Monitor,toetsenbord, dvdspeler en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU,moederbord,voeding,intern geheugen,hdd,videokaart en een nieuwe kast.
Ik dacht persoonlijk aan:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3450 Boxed | € 167,95 | € 167,95 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Gigabyte GV-R787OC-2GD | € 220,80 | € 220,80 |
| 1 | Antec One | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3T1K2/8GX | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 680,14 | |
Ik vraag me af of het verschil tussen een i5 en i7 heel erg belangrijk is voor mij. Hoewel ik het liefste wel voor een wat betere cpu ga vraag ik me af of ik het wel volledig zal benutten. Mijn plan is om dit systeem voor minimaal 3 jaar te gebruiken dus het zou eventueel makkelijk binnen mijn budget passen.
Daarnaast vraag ik me ook af of het niet slimmer is om een AMD cpu te nemen omdat meestal goedkoper zijn en de specs lijken "more bang for your buck" te zijn. Alleen zegt men vaak dat als je wilt streamen en gamen je een intel cpu "moet" hebben.
*Edit
Daarnaast speel ik voornamelijk de wat lichtere games (starcraft 2, LoL, WoW etc.)
Alvast bedankt!