SMART waarschuwing op WD5000AAKS

Pagina: 1
Acties:

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb al 3 jaar een Western Digital WD5000AAKS in mijn pc zitten, en heb hem vandaag eens nagekeken met S.M.A.R.T. en hij toonde een waarschuwing.

"Uncorrectable Sector Count" - RAW:1

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/fy3b4i.png

Moet ik mij hier zorgen om maken en de hele schijf back-uppen en weggooien, of is dit onschuldig?

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
iemand?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 16:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat wil zeggen dat er van de miljoenen sectoren 1 kapot is. (en al vervange is door een reserve sector)
Niets om je druk over te maken. Wel eens in de zoveel tijd in de gaten houden, heel af en toe 1 erbij is ook geen probleem. als dat getal sterk begint te stijgen is er wel iets mis.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Je had het venster iets groter moeten maken zodat ik alle SMART data kan zien; nu mis ik Reallocated Sector Count.

Maar je hebt op dit moment geen bad sectors als het goed is. Draai een SMART self-test dan zal de Uncorrectable sector count weg moeten zijn. De 'waarschuwingen' in CrystalDiskMark kun je negeren; dit programma of de maker ervan snapt zelf niet wat de variabelen betekenen, en dus krijg je totaal verkeerde interpretaties.

SMART is iets wat je zelf moet interpreteren; ik ken geen enkel programma wat SMART correct interpreteert voor de gebruiker.