wifi verbinding macbook delen

Pagina: 1
Acties:

• JITSED
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-02 15:46
goede avond tweakers,

ik ben op vakantie in oostenrijk, waar ik in een appartementen complex zit.
door de dikke muren en de niet geweldige wifi ontvanger van mijn iphone ontvangt de iphone het wifi netwerk niet, gelukkig heb ik ook een macbook (air 2012) meegenomen die het signaal prima kan ontvangen. nu heb ik de vraag: is het mogelijk om deze macbook als soort van repeater te gebruiken, zodat het wifi netwerk waar de macbook operationeel op is, gedeeld wordt en dus een acces point wordt? en dat ik zo met de iphone kan internetten?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja. Via bluetooth zou dat moeten kunnen. Voor de rest kan je Mac(Book) enkel een vaste verbinding naar draadloos omzetten en andersom, en dan ook nog met bluetooth.

Syteemvoorkeuren -> Delen -> Internetdeling aanvinken

Mocht bluetooth daar niet bij staan dan moet je eerst zorgen dat je je apparaat goed ingesteld hebt in de voorkeuren van het gekoppelde apparaat.

• JITSED
bedankt voor de snelle reactie,

dit is dus een probleem, als ik bij bluetooth de macbook probeer te verbinden krijg ik de melding: macbook niet ondersteund, dit gaat om de laatste macbook air en iphone, dat zou toch niet waar kunnen zijn?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Onder Windows kan je de ingebouwde Virtual WiFi optie gebruiken, als je niet met de command line aan de slag wil, met externe tools zoals Connectify. Onder OS X kan je niet delen over dezelfde adapter, dus moet je verbonden zijn met de kabel om te delen over WiFi (of een 2e WiFi adapter gebruiken die wordt ondersteund in OS X). Ik heb met Bluetooth nooit internet kunnen delen met een Mac.

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-12-2012 22:17 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jawel. Kennelijk heeft Apple ook dit geblokkeerd via bluetooth. Volgens eerdere berichten (vanaf de eerste iPhone) is het hele bluetooth protocol dichtgetimmerd behalve het gebruik van headsets.

Kortom: jailbreaken of pech hebben.

• JITSED
bedankt voor de reacties, ik vrees dat ik niet verder kom dan

@ peter, helaas mijn windows laptob ontvangt het netwerk ook niet, werkt dus niet
@sypie, bedankt voor de info, dan weet ik dat het niet kan

bedankt
Pagina: 1