Toon posts:

SSD caching HP Folio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, Sinds vandaag trotse eigenaar van de HP Folio geleverd met windows 7 upgrade mogelijkheid(via hp cd's bijgeleverd). Snel aan de slag gegaan en windows 7 er af en windows 8 er op maar helaas toch loop ik tegen problemen aan met de SSD Cache en de intel storage.

De Ultrabook is uitgerust met een 500GB harddisk en een 30GB SSD voor cache

Wat ik gedaan heb:
- De harddisk 500GB geformatteerd (tijdens de windows setup)
- Windows 8 geïnstalleerd met de meegeleverde cd's
- De HP Drivers van de HP website geïnstalleerd

Wanneer gaat het fout:
- Als ik via de intel Storage configuratie de systeem versnelling wil inschakelen krijg ik de onderstaande foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://www.intradb.nl/screen.jpg

De bios instellingen staan standaard
ingesteld op RAID, ook via de raid configuratie van intel zie ik de SSD en de 500GB harddisk in een raid configuratie staan.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

alvast bedankt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38
Heb je hetzelfde met de meest recente RST versie van de Intel site?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik geïnstalleerd. Probleem lijkt opgelost de zijn en ik kan de versnelling inschakelen, Nu weer een ander probleem als ik de ultrabook in standby zet duurt dat een aantal seconden, Als ik hem dan weer uit standby haalt komt het scherm terug waarna de laptop uitvalt.

Verwijderd

Heb zelf ook dit probleem gehad. Ook ik ben een trotse eigenaar van de GROTE Folio 9470M.

Met een collega hebben we eerst alle partities van de SSD weggegooid in de Bios hierna hebben we 1 SSD partitie aangemaakt daarna Windows 8 geinstalleerd op de SSD. Hiermee is hij alle informatie die mogelijk op de SSD staat kwijt.

Daarna weer alle partities weggeooid, en Windows 8 op de 500 GB hdd geinstalleerd. Hierna de nieuwste Rapid storage Technologie gedownload van de intel site. Deze geinstalleerd en zo kon je de versnelling inschakkelen. Daarna alle drivers geinstalleerd. Hiermee lijken alle problemen volledig te zijn opgelost!

Succes!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor hardwareonderwerpen die nergens anders op GoT besproken worden. SSD's zijn opslagmedia, vragen erover horen dus thuis in Opslagmedia & I/O Controllers.

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!