[Win 7] Standaard Defragmentatieprogramma probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Topicstarter
Ok, ik zit op me laptop en aangzien ik deze een jaar heb ondertussen dacht ik laat ik eens kijken of het automatisch defragmenteren wel gebeurt en goed gaat. Ik laat het standaard defragmentatieprogramma dat met windows komt en dan zie ik de c schijf niet eens staan.

Iemand enig idee hoe dit is gekomen en hoe ik dit kan oplossen? Ik gebruik windows 7 home premium (oem).

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/nhr3m6jzx/Windows_Defrag.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is je C schijf een SSD? Die worden namelijk uitgesloten van automatische defragmentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik heb 1 hardeschijf met 3 partities. 1 Is er verborgen want dat is een recover partitie. Dus gewoon C en D op 1 fysieke harde schijf.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 21-12-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05

Wimmel

Hello

Wat gebeurt er wanneer je vanaf de commandline een defrag C: /a uitvoert? Ik heb namelijk jouw probleem wel eens gezien wanneer de 'dirty bit' was gezet. In dat geval moet je eerst een checkdisk uitvoeren voordat je de disk weer gaat zien.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij is nu nog steeds D: aan het scannen (fase 14). Als die helemaal klaar is ga ik even een diskcheck uitvoeren en herstellen. Hij zegt net namelijk dat de bitmap-kenmerk van de mtf en de volumebitmat onjuist zijn. Geen idee wat dat inhoud :S.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 21-12-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar defragmenteren is toch niet meer nodig, tegenwoordig?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarvoor zou het niet meer nodig zijn? Hardeschijven zullen het altijd nodig hebben. Hoe dan ook. Heeft iemand een idee van hoeveel fases het defragmenteren heeft? Ik zit nu bij fase 18. Daarna ga ik even chkdsk c: /f proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:53

j4y

defragmenteren was toch op FAT32 enzo vroeger? Ik heb het in ieder geval de laatste jaren nooit meer gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem is nu opgelost. Ik kan twee mogelijke oorzaken bedenken. Of was omdater waren wat fouten op de c schijf (bootschijf) of het was omdat er windows updates waren geïnstalleerd. Me computer wilde daarom opnieuw opstarten maar dat had ik uitgesteld (gaf zo'n irritant timer venster weer). Toen ik handmatig cmd->chkdsk c: /f had gedaan vroegde het systeem alvorens het repareren het systeem opnieuw op te starten want het volume was in gebruik.

Dus het was of de fout op de bootpartitie of dat het volume in gebruik was. Hoe dan ook nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 00:44:
Probleem is nu opgelost. Ik kan twee mogelijke oorzaken bedenken. Of was omdater waren wat fouten op de c schijf (bootschijf) of het was omdat er windows updates waren geïnstalleerd. Me computer wilde daarom opnieuw opstarten maar dat had ik uitgesteld (gaf zo'n irritant timer venster weer). Toen ik handmatig cmd->chkdsk c: /f had gedaan vroegde het systeem alvorens het repareren het systeem opnieuw op te starten want het volume was in gebruik.

Dus het was of de fout op de bootpartitie of dat het volume in gebruik was. Hoe dan ook nu werkt het weer.
Als je het nog een keer voorkomt in de toekomst kun je ook kijken of de dirty bit op het file systeem is gezet met het volgende commando:
 fsutil dirty query C: 
Pagina: 1