• Siniix
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik heb hier een pc staan die niet op wil starten maar wel een bios beep code geeft.
Één keer lang en twee keer kort. Wat volgens mij, als ik het goed begrijp, neer komt op problemen met de onboard grafische kaart.

Volgens het topic het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
A video error has occurred and the Bios cannot initialise the video screen to display any additional information.

De hardware:
Moederbord: MSI A55M-P33 M-ATX
Processor: AMD® Athlon™ II X4 631 2.6Ghz FM1
Geheugen: Corsair DDR3,1333-4GB
Voeding: Zalman PSU ZM360B-APS 360W
Hardeschijf: Seagate 750gb (uit oude pc)

Wat heb ik zelf al geprobeerd.
- ander geheugen
- andere voeding
- pc buiten de kast opgebouwd
- met en zonder harde schijf

Nadat dit alles niet werkte heb ik contact opgenomen met de leverancier van het moederbord waarna ik het bord RMA terug heb gestuurd. Nu vanmiddag kwam al het nieuwe bord binnen alles weer in elkaar gezet en tot mijn verbazing weer één lang en twee korte beeps.

Zelf verdenk ik de processor en dat er iets mis is met de aansturing van het grafische gedeelte van de cpu. Maar voordat ik deze ook RMA stuur zou ik graag willen horen of iemand nog een idee heeft. Ik kan helaas de processor niet in een ander moederbord of computer testen en heb ook geen andere processor die ik in dit moederbord kan testen.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:48

auto660

1991 240 GL Brick

Tegenwoordig heeft het moederbord niet meer de onboard videokaart in zich maar de processor. De processor die jij hebt gekozen heeft geen videokaart in zich. Hier de bron:
http://www.cpu-world.com/...nm_Athlon_II_X4_CPUs.html
Dan is er dus geen videokaart in je pc en gaat je bios piepen dat er geen videokaart in zit. Als je er een a4, 6 of 8 in stopt heb je wel onboard graphics, deze hebben ze wel in zich. Dus je moet nu een pci express videokaart er in doen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Siniix
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-07-2025
Duidelijk, hartelijk dank