Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Plasma of edge led

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal
heb een vraagje,ik zou graag een nieuwe tv aanschaffen
Ik had in gedachten de panasonic TX-P42ST50e of wel eentje van samsung bv. de ue40es6800 of ue40es6340
hopelijk kunnen jullie mij raad geven? :) :)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Topic hier plaatsen:

Consumentenelektronica Aankoopadvies

en neem de plasma als je voor beeldkwaliteit wilt gaan, voor een LCD tv die in de buurt begint te komen betaal je minstens het dubbele.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je topic even naar CEA, zodat je meer feedback krijgt! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De Panasonic ST50 uiteraard. In mijn ogen de beste prijs/kwaliteit en een enorm goed beeld.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

DjVe

Hatsaflats!

reviews: Viera ST50: voor een dubbeltje op de eerste rij

Staat alles in! Overigens ben ik benieuwd of het verschil tussen de UT50 en ST50 erg groot is (qua beeld dan he)

Verwijderd

Topicstarter
mijn voorkeur ging ook naar de ST50, maar zou ik dan niet voor de GT50 kiezen of is dat prijs verschil niet de moeite ??
ST50 670 euro GT50 950 euro

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Nee. Er zijn uiteraard mensen die voor de GT50 hebben gekozen.
Op papier (specs) is de GT50 de betere van de 2 maar in praktijk is het verschil niet zichtbaar en na calibratie laat de ST vaak een net iets fraaier beeld zien dan de GT.

Net als velen heb ik ook getwijfeld tussen de GT en ST maar na het bestuderen van een aantal reviews (o.a. hier op Tweakers en HDTVtest.co.uk), ben ik tot de conclusie gekomen dat de GT zijn meerprijs niet waar kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
de tv dient voor een plaats met veel tegenlicht,is het dan wel verstandig om een plasma te nemen?
hopelijk neem ik een goede keuze met de ST50.
Of heeft iemand anders nog een suggestie

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:41:
de tv dient voor een plaats met veel tegenlicht,is het dan wel verstandig om een plasma te nemen?
hopelijk neem ik een goede keuze met de ST50.
Ja.

Verwijderd

Topicstarter
niet veel andere reacties blijkbaar

• Cap
  • Niet online

Cap

Veel tegenlicht is altijd een probleem, je moet zorgen dat je het licht kan regelen. Dus bij kunstlicht dat tegenlicht verplaatsen, indien het om een raam gaat hier iets doen met zonwering (luxaflex bijv. zodat je het traploos kan regelen). Met veel tegenlicht moet je sowieso niet te hoge eisen willen stellen aan de beeldkwaliteit, dat gaat niet goed samen.

Maar een glanzend scherm is inderdaad nog minder prettig dan een mat scherm. Het loevrefilter van de ST50 lost wel iets op tov de UT50 maar kan niet alle reflectie voorkomen, het blijft een glanzend scherm. Maar ja, ook veel LCD tv's hebben een glanzend of semi-glanzend scherm (kijk maar eens naar de weerspiegeling van jezelf als zo'n scherm uit staat in de winkel), en zelfs met een volledig mat scherm is direct op het scherm vallend licht een probleem voor wat betreft de kwaliteit van het beeld, wat je dan alleen kan compenseren door de lichtoutput (contrast) navenant te verhogen. Kortom, beter blijft je omgevingslicht regelen.

Kan je niet ter test iets met een glasplaat o.i.d. ter plekke neerzetten en dan vanaf de kijkpositie beoordelen hoeveel reflecties er zijn?

Als je voor plasma gaat, de GT50 biedt wat beeldkwaliteit betreft in de praktijk geen voordelen tov de ST50, maar heeft wel meer aansluitingen achterop de tv en ook een snellere processor, iets wat je wellicht zou kunnen merken in de snelheid van het smart-tv gedeelte, maar dat heb ik zelf niet getest dus dat weet ik niet zeker. Ik vind de smart tv software van de ST50 snel genoeg. Aan jou de keus of je extra geld over hebt voor de aansluitingen en het design van de GT50. Ik vind die zelf het mooiste, maar vind de ST50 ook een erg nette tv.

@reynders1976: ik was net aan het typen. :) Vind trouwens dat je best aardig wat respons hebt hoor. :)

PS bij veel tegenlicht heb ik het over de gevolgen van reflecties, maar als het je gaat om de hoeveelheid licht dan is het heel simpel: in principe heeft een plasma zat helderheidsreserve om ook in een minder donkere kamer goed beeld te geven, heb je echter extreem veel licht op je kijkplek dan "helpt" alleen een LED tv in torch (winkel) mode, wat meteen een slecht (onnatuurlijk) beeld tot gevolg heeft met o.a. problemen bij het zien van detail in de donkere (near-black) regionen en lichte (near-white) regionen. Wil je serieus kijken dan moet de hoeveelheid licht minder zijn dan in je in de winkel ziet, een andere oplossing is er niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 23-12-2012 10:15 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Direct invallend licht, al dan niet van de zon, is ook op een fel en mat LCD scherm nog irritant. Daar kan je geen TV op uitzoeken.
Zoals gezegd moet echt opties hebben om dit direct invallend licht te kunnen regelen. Wel is een Plasma door de lagere helderheid en glanzender scherm gevoeliger voor invallend licht dat een felle matte LCD. Maar daar staan weer andere nadelen tegenover.

Kortom het blijft een compris

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog tips om op de ST50 een goede 3d blu ray speler te zetten

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Cap
  • Niet online

Cap

De BD-E6100 blu-ray speler van Samsung bevalt me prima, het voordeel vond ik dat je dan de Samsung Smart Hub online omgeving erbij hebt inclusief de apps die daar verkrijgbaar zijn, terwijl ik tegelijkertijd op mijn Panasonic de Viera online omgeving heb, zo kan ik beide gebruiken. ;)

PS HDMI CEC (bedienen van de Samsung blu-ray speler met de remote van de Pansasonic TV, heet bij Panasonic Viera Link) werkt ook prima.

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 25-12-2012 15:04 ]

Pagina: 1