Toon posts:

2 athlon vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

FF 2 vraagjes:

1.
Ik heb eens ergens gelezen dat een Athlon een voeding nodig heeft van 300 W om lekker
te draaien. Is dat zo? Ik wil nl. mijn pc upgraden met een celeron II of een Athlon, maar ik
ben nog sterk aan het twijfelen (ik wil tot de 1 ghz komen!)

Waarschijnlijk als ik voor Athlon ga, koop ik ook het nieuwe ABIT KA7 moederbord, maar heeft
deze ook 300W nodig om lekker te draaien, of kan mijn 'oude' 235W kast ook nog goed mee?

Zoniet, kan ik dan ook gewoon die oude voeding uit mijn kast slopen en er een nieuwe inzetten
of moet ik dan gelijk weer een nieuwe systeemkast gaan halen?

PS: zijn er al mensen tot de 1Ghz gekomen bij overgeclockte Amd Athlon's?

2.
Zijn er ook bedrijven die Athlon's kant en klaar overgeclockt en op een stabiel moederbord leveren?
Regenboog computers doet dit met P3'z, maar zijn er ook die Athlon's voor je overclocken?

THX!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Voeding is altijd leuk.. want als je er 'n geforceje bijprikt en 'n aantal (snelle) HD's dan is 235 watt snel te weinig. het is dus aan te raden. Je kunt 't inderdaat gewoon eerst proberen met je ouwe voeding. als dat niet gaat kun je 'n losse 300 watter kopen

Er zijn bedrijven die de processoren voor je overclocken en er dan ook nog 'ns 3 jaar garantie bij geven... Maar dat kost wel gewoon geld allemaal (ze solderen ze voor je). Je kunt natuurlijk ookg ewoon 'n goldfinger kopen

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
HIer ff een indicatie van mijn randapparatuur:

48x cdrom
8x CDRW
SB Live 1024
Voodoo Banshee
Modem
en nat een 6,4 gb HD en een diskettestation.

Ik weet het is moeilijk, maar is volgens jullie 235 W genoeg?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:39

FFF

Ik draai met mijn 235 watt voeding ook perfect, heb een geforce een en een snelle
(66-7200) hd en een athlon 600@675, maar miuijn cpu wordt nog niet eens 28n graden tewijl hij al de hel;e dag aan staat dus hiij merkt d'r nix van maar hij hangt ergens anders door als ik hemn hoger zet en heb het voltage niet veranderd en loopt echt 100% stabiel :D
mvg FFF

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

Ik denk dat 235 watt voor jou pc wel zat is maar waarom 1Ghz en een Banshee dat is wel een beetje een ongelukige kombinatie (voor games zeker)

Mijn vraag wat wil je er mee doen met die 1Ghz?

(de vraag was meer bedoelt wat hij wil spellen of prog want dan zou ik wer ook nog geheugen en een videokaart tegenaan gooien anders heb je ook nix aan die 1Ghz)

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

mister freeze,
een 1Ghz is gewoon kewl om te hebben.

En oja overgeklokte athlon's kon je geloof ik kopen bij http://www.corum.nl

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:49

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhmmm, je krijgt geen van beide procs op 1 ghz.... Een celly 2 kan idd tot bijna 1 ghz komen alleen is dan niet sneller (ja duh.. wel iets maar niet 1,5x zo snel...) Een atlon kun je ook niet op 1 ghz krijgen tenzij je een atlon 950 neemt ofzo ;)....
Als je wil upgraden neem dan een atlon 600-700 ofzo incl abit mobo. Of wacht nog een maand (ok 1,5 ;) en koop een duron + socket a plankje... De Duron wordt de 'low'-end versie van de atlon maar is wel zo goed als even snel maar wel een stuk goedkoper..
En een upgrade van die banshee zou geen kwaad kunnen....

If Athlon then 300 watt voeding ;)

Verwijderd

Ik draai op mijn 235W voeding zonder problemen de volgende spullen:

Athlon 600@800
Asus K7V mobo
Matrox G400 DH 32MB
Matrox MGA 4MB
SBlive
Firewirekaart
Miro DC10+
Netwerkkaart
30 GB UDMA66 schijf
36X Cdrom
2x cdb brander

Van top tot teen gevuld met kaarten dus, en het draait prima. Ik zou zeggen: probeer het nou eerst eens met 235W. Als je problemen krijgt kun je altijd nog een grotere voeding kopen.

Voeding vervangen is absoluut niet moeilijk. Gewoon even losschroeven en de nieuwe erin hangen.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

Hoezo Athlons niet op 1ghz??

ik heb een Athlon 700 en die draait inmiddels stabiel op 1004 mhz met 2/5 cache en 3dfxcool koelertje. Ik ken een aantal anderen die hetzelfde hebben met 650's, 700's en 750's

De voeding zou ik wel vervangen (dat is inderdaad heel simpel) voor een 300 watje (eigen ervaring)

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij is het probleem met de voeding dat veel voedingen slechte voedingen zijn. Die leveren waarschijnlijk wat minder dan 235W of hebben wat schommelingen e.d. Ik denk dat je als je een kwaliteitsvoeding hebt dat het met een 235W ook wel lukt.

Corum leverde i.d.d. overgeklokte athlons en ze leverde er ook garantie bij en nu hebben enkele personen problemen met hun proc en willen contact op nemen met corum, alleen corum is niet thuis, als je begrijpt wat ik bedoel, zoek maar eens op corum hier op het forum.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

De 300W voeding is niet voor de Athlon, maar voor het mobo. ASUS heeft ergens op hun site een lijst staan van voedingen die geschikt zijn om hun K7 series mobo's van voldoende voeding te voorzien. Er zijn nl. her en der voedingen van een lager Wattage die nogal schommelingen vertonen in hun conitue Voltage en dat vinden de ASUS mobo's niet echt leuk.
Dus...300W voeding aanschaffen die ASUS in lijstje heeft staan en je zit gebakken.
Heeft dus NIX te maken met de Athlon CPU zelf!

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Ik zou dus echt NOOIT een voeding van minder dan 300W in een Athlon-systeem doen. Ik dacht ook: "ach, zal wel loslopen, mijn 235W moet toch wel genoeg zijn", maar ik had af en toe erg vreemde crashes, ook in combinatie met bepaalde video-drivers (ja echt! Met de ene driver ging het aardig, met de andere crashte m'n systeem regelmatig).
Na van alles geprobeerd te hebben, begon ik uiteindelijk toch de voeding te verdenken.
De problemen werden minder met een geleende 250W voeding, en met een nieuwe 300W voeding waren alle problemen weg. (En nee, ik had er geen GF in, gewoon een TNT2).

Het vervelende is, dat je dus nooit ziet waar een crash aan ligt, of het drivers zijn, een bugje in de bios of in de software, of dat het (zoals bij mij) uiteindelijk toch aan de voeding blijkt te liggen.
Voor die 100 piek die een 300W voeding kost zou ik niet het risico op al die ellende en onduidelijkheid willen lopen.
Pagina: 1