Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
Ik kon hier geen topics over vinden, dus probeer ik het zo..

Ik zou graag m'n muziek willen afspelen vanaf m'n nas. M'n audio wil ik aansluiten op de nas via een externe (usb) geluidskaart oid. Dan zou ik via m'n laptop en (wat helemaal ideal zou zijn) m'n mobiel remote de muziek aan kunnen passen (soort van airplay, maar dan niet gestreamed).

Heeft iemand hier ervaringen mee? Dus welk type geluidskaart en welke software zou hier perfect op aansluiten?

[ Voor 1% gewijzigd door lowen.f op 25-12-2012 21:17 . Reden: verkeerd woordgebruik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Euh, ik snap hem niet volledig maar... Zet je muziek op je nas

VIA NAS:
-. meld je aan via je nas
- speel muziek af via je nas

VIA PC:
- Maak een netwerkschijfaan (op pc)
- Speel muziek af via windows media zooi of vlc of dergelijke (xbmc)

VOOR ANDROID:
- Download de music station app
- luister muziek

Althans, zo doe ik dat

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

VOlgens mij moet je gewoon de DLNA op je Synology activeren en een mediaplayer kopen. Die kun je rechtstreeks aan je stereo of whatever hangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
@jordy-maes: ik neem aan dat je audio apparatuur dan op je pc/mobiel gekoppeld is? Dat heb ik nu en wil ik dus niet. Ik wil m'n audio dus koppelen aan m'n NAS en dan via m'n laptop/mobiel remote de muziek aansturen.

@the-eagle: ja zoiets dacht ik eigenlijk ook al, maar ik hoef alleen maar muziek te luisteren. Hoe minimaler (alleen een usb geluidskaart) hoe beter in mijn situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:17
Deze lijst en deze lijst al bekeken?
Daarin staan naast USB speakers ook geluidskaarten die werken met Synology DS-en.

En wat software betreft kun je gewoon Audio Station gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
Thanks voor de reacties! Ik heb een Creative Blaster X-fi HD. Echter kom ik er niet uit hoe ik deze moet installeren. Ik kan hem gewoon via usb aansluiten, maar er moet uiteraard iets van een driver geinstalleerd worden of andere package voor DSM (?). Audio station streamt naar m'n laptop/telefoon, maar ik wil dus vanaf de NAS het afspelen.

Iemand ervaring of een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

lowen.f schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:52:
Thanks voor de reacties! Ik heb een Creative Blaster X-fi HD. Echter kom ik er niet uit hoe ik deze moet installeren. Ik kan hem gewoon via usb aansluiten, maar er moet uiteraard iets van een driver geinstalleerd worden of andere package voor DSM (?). Audio station streamt naar m'n laptop/telefoon, maar ik wil dus vanaf de NAS het afspelen.

Iemand ervaring of een idee?
Plug dat ding eens in en ga dan naar audio station. Ga dan eens in het menu op "my computer" staan. Daar zou de geluidskaart bij moeten staan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Koop gewoon een apple airport express op marktplaats voor 40 piek.
  1. Muziek op nas
  2. apple airport aan stereo of ander geluidsafspeler
  3. Ds audio app op android of IPhone installeren
En nu kan je super makkelijk met je telefoon alles besturen :*)
Pagina: 1