PlugWise Smile P1 Reader (SmileReader software)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 378632

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik heb hier een programma gemaakt (SmileReader) voor het "zelf" uitlezen van meetgegevens van de Plugwise Smile. Het enige wat je moet invoeren is het IP adres (LAN) van de smile (deze kun je veelal weervinden in de APP of ROUTER). Je kan zelf je eigen log bijhouden (CSV bestand voor Excel) en de gevens worden standaard opgeslagen en ververst in een INI bestand, programeer zelf software om op deze waarden te "triggeren" en zo overige domotica aan te sturen!

Voor mensen die willen experimenteren, knutselen of zelf gegevens ergens voor willen gebruiken is ook de source code (autoit3) te downloaden, heel veel plezier ermee ik hoop dat jullie er wat aan hebben! :+

Ps. reacties, verbeteringen & bugs etc, laat het weten, ik kijk of ik deze ff kan fixen of toevoegen! :P

Featureset:
- Bekijk LIVE de metergegevens.
- Bekijk metermerk en model.
- Bekijk smile produkt ID, hardware, firmware versie en MAC adressen.
- Bekijk aansluitgegevens, zoals hostname, SSID en signaalsterkte.
- Bekijk softwareversies van jQuery en NGINX server.
- Hou een LOG bij in CSV (Excel) formaat (SmileReader.csv).
- Gegevens worden opgeslagen en ververst in een INI bestand (SmileReader.ini).
- Download en bekijk de LOG uit de smile (wordt geconverteerd naar CSV).
- Download bestanden uit smile naar en folder (snapshot)

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimage.org/ruzsgol9f/plugwise_smilereader_v1_6.png

LET OP: Werkt niet voor "oude" smiles met firmware versie 15.3.x !!
Ps. is er iemand die een oude smile (met firmware 15.3.x) voor wat testen ter beschikking wil stellen? PM me dan!

Download SmileReader:
http://phoenixinteractive...b/viewtopic.php?f=26&t=53

PlugWise Smile Links, bestanden, en hoe kom ik eraan?:
http://phoenixinteractive...sitebb/viewforum.php?f=26

Changelog:
v1.6
- Gefixed: Gasmeterstanden in de download LOG uit de smile werken nu voor iedere type gasmeter en zijn juist gevuld.
- Toegevoegd: Optie "tot datum" om de LOG uit de smile nu van ... tot ... te kunnen selecteren. (ook voor commandline!)
- Toegevoegd: Topmenu optie om smile netwerkgegevens weer te geven
- Toegevoegd: Er worden meer bestanden gedownload bij de 'snapshot'.
- Misc: Gas meter model en merk weggehaald, dit word niet gedetecteerd, alleen de meter waar de P1 poort op zit (elektra meter).
- Misc: jQuery versie weggehaald, header veranderd constant bij nieuwe releases, toegevoegd: Linux Kernel versie gegevens.

v1.5
Gefixed: HOOG en LAAG tarief geconverteerd van de smile LOG's staan nu goed.
Gefixed: Dubbele inlezing van de Smile log als XML.
Gefixed: Onnodige dubbele inlezing van variabelen die al bekend zijn.
Gefixed: dbm waarde wordt nu goed weergegeven en is niet altijd een positieve waarde.
Gefixed: Update van gegevens gaan door als er andere opdrachten uitgevoerd worden.
Toegevoegd: Topmenu met opties voor Hardware, Software, Wifi, Download, etc.
Toegevoegd: Waarschuwing als smile opnieuw opgestart moet worden (LAN+WiFi IP aanwezig).
Toegevoegd: Optie om rekening te houden met de Wintertijd (smile LOG).
Toegevoegd: Optie om een 'vanaf' datum in te stellen voor (smile LOG).
Toegevoegd: Er worden meer bestanden gedownload bij de 'snapshot'.
Toegevoegd: Diverse commandline parameters, dan hoef je de GUI niet te starten (=sneller).
Misc: Manier gevonden om de PNG plaatjes te verkleinen in de GUI.
Misc: SmileReader start sneller op omdat het niet alle bestanden direct hoeft te downloaden.

v1.4
Gefixed: Crash wanneer Smile op LAN is aangesloten.
Gefixed: Smile LOG dump naar CSV, de meterwaarden werken nu voor alle meters.
Gefixed: Smile LOG dump beter geaccepteerd door andere software dan MS office
Gefixed: Smile LOG dumps (in de smile en je eigen) nu in dezelfde layout (kolommen)
Toegevoegd: Smile "mode" stand.
Toegevoegd: Bericht als Smile (nog) niet juist geconfigureerd is (AP mode)

v1.3
Toegevoegd: Meer Smile hardware info zichtbaar (Beide MAC adressen zichtbaar, Hostname toegevoegd)
Toegevoegd: Optie om het LOG bestand uit de smile op te slaan als CSV.
GUI aangepast! (tooltips gefixed/toegevoegd, opmaak etc.)

v1.2
Toegevoegd: Smile hardware info nu ook zichtbaar (Bord, MAC adres, ID)
GUI aangepast! (tooltips gefixed/toegevoegd, opmaak etc.)

v1.1
Public release

Cheers! & have fun! ;)

PlugWise Smile:
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/vodhmcq4l/DSC_0002.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 28-03-2013 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-03-2024
geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

mooi man! Vriend van mij heeft sinds enkele dagen ook een Smile, binnenkort is een kijkje nemen en dit stukje laten zien _/-\o_

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
v1.2
- Toegevoegd: Smile hardware info nu ook zichtbaar (Bord, MAC adres, ID)
- GUI aangepast! (tooltips gefixed/toegevoegd, opmaak etc.)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 25-12-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:49
Ik heb hier een van de eerste smiles versie 15.3.3 en hierbij krijg ik het niet werkend.
Ik krijg alleen 403 forbidden melding te zien als ik naar het ip ga, het programma meld ook dat hij niets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bedankt! _/-\o_

Werkt perfect hier, ik ga eens uitzoeken wat ik hier allemaal mee kan.

edit:
1. Ik krijg binnenkort circles van plugwise, worden die ook herkend? @ pietje: thnx
2. Hij herkent merk en model van de gasmeter niet ( krijg wel gewoon de stand door), bug of?

[ Voor 55% gewijzigd door Humma Kavula op 23-12-2012 14:20 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
Circles communiceren niet met de Smile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pietje NL schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:03:
Ik heb hier een van de eerste smiles versie 15.3.3 en hierbij krijg ik het niet werkend.
Ik krijg alleen 403 forbidden melding te zien als ik naar het ip ga, het programma meld ook dat hij niets kan vinden.
Dat is wel jammer :/ , het kan zijn dat het voor de "oude " smiles niet werkt!

Ik heb zelf net 2 weken de smile, en de firmware is 1.1.9, dus daar zal dit programma naadloos voor werken, als ik het IP intik van de smile kom ik ook op de server website van de smile uit (zelfde screen als in de app)

Wat is jou firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Humma Kavula schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:14:
Bedankt! _/-\o_

Werkt perfect hier, ik ga eens uitzoeken wat ik hier allemaal mee kan.

edit:
1. Ik krijg binnenkort circles van plugwise, worden die ook herkend? @ pietje: thnx
2. Hij herkent merk en model van de gasmeter niet ( krijg wel gewoon de stand door), bug of?
Dit is geen bug, bij mij herkent hij de gasmeter ook niet, deze gegevens staan gewoonweg niet in de smile vermeld/opgeslagen :?

Versie 1.3 is al in de maak!, volgt ZSM!

@Heatonme, kun je eens een screen posten, ben wel eens benieuwd (poets eventueel belangrijke info eruit)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 23-12-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
v1.3
- Toegevoegd: Meer Smile hardware info zichtbaar (Beide MAC adressen zichtbaar, Hostname toegevoegd)
- Toegevoegd: Optie om het LOG bestand uit de smile op te slaan als CSV.
- GUI aangepast! (tooltips gefixed/toegevoegd, opmaak etc.)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 25-12-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Smile

Is nog wel versie 1.2, zal straks versie 1.3 even downloaden.
En versie 1.3:
Smile2

Ziet er goed uit! Ik moet nog verdiepen in wat ik er allemaal nog mee kan maar het is veelbelovend in ieder geval :)
Net even "download smile log" gedaan en hij slaat het prima op echter husselt hij wel alle data door elkaar. Of ik doe iets niet goed ;)
Smilecsv

[ Voor 61% gewijzigd door Humma Kavula op 24-12-2012 13:08 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Humma Kavula schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:47:Ziet er goed uit! Ik moet nog verdiepen in wat ik er allemaal nog mee kan maar het is veelbelovend in ieder geval :)
Net even "download smile log" gedaan en hij slaat het prima op echter husselt hij wel alle data door elkaar. Of ik doe iets niet goed ;)
Hmm, je mist gegevens (elektra) in de excel lijst, of heb je die zelf op 0 gezet?

Zou je me de telegrams XML een willen zenden (PM), deze zijn te vinden via
http://192.168.X.X/smartmeter/telegrams (LOG metergegevens)

Nee het is goed zo...dat het door elkaar staat...de gegevens staan ook in de Smile door elkaar....erg lastig, als iemand me wil helpen daarmee, zou het erg fijn zijn!, gelukkig zit er in Excel ook een sorteerfunctie :o

Ps. in de Smile APP worden ook instellingen doorgegeven aan de Smile, ik zie verwante POST commando's staan, maar het is me nog niet helemaal gelukt, wel krijg ik een nette foutmelding terug als ik wat data probeer to "posten" naar de smile.

Er moet toch een "portal" zijn achter een bepaalde poort? :? ....toch even een portsniffer uitproberen... :+

Ps. ik zou graag de poort willen veranderen naar iets anders dan 80

En wat ik ook niet snap is: hoe kan de APP Extern via mijn telefoon, via mijn router naar de Smile vliegen op poort 80 om gegevens op te halen (en/of instellingen), terwijl ik poort 80 het geforward naar mijn webserver, dat is mij een raadsel :? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 24-12-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

PM ;)

De eigen log functie werkt overigens wel perfect, die slaat het perfect op.

[ Voor 49% gewijzigd door Humma Kavula op 24-12-2012 19:15 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt Heatonme!

Ik heb je een PM teruggestuurd met v1.31 om te proberen!

Het probleem was dat de meter/smile net de gegevens iets anders neerzet en soms ook nog eens achter de komma, vandaar dat mijn scriptje niet werkte voor elke meter, dit moet als het goed is nu verholpen zijn, ik hoor wel ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 24-12-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met dank aan Heatonme, heb ik de software beter compatible en uniform kunnnen maken!, hierbij de nieuwe versie:

v1.4
- Gefixed: Crash wanneer Smile op LAN is aangesloten.
- Gefixed: Smile LOG dump naar CSV, de meterwaarden werken nu voor alle meters.
- Gefixed: Smile LOG dump beter geaccepteerd door andere software dan MS office.
- Gefixed: Smile LOG dumps (in de smile en je eigen) nu in dezelfde layout (kolommen)
- Toegevoegd: Smile "mode" stand.
- Toegevoegd: Bericht als Smile (nog) niet juist geconfigureerd is (AP mode)

• Domotop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05-2022
Ik heb hetzelfde probleem als Pietje. Mijn Smile versie is 15.3.7.

Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-06 09:19
Heb ook een smile bestelt en ga dus binnenkort eens stoeien met jouw programmatje.
Zag alleen dat hij niet het model en type van de gasmeter invult daar deze gegevens niet aanwezig zijn.
Zou je het programmatje niet zo kunnen aanpassen dat je deze handmatig kunt invullen en dat deze deze gegevens blijft gebruiken? Hoe vaak wissel je nu van gasmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pazzje schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:03:
Zag alleen dat hij niet het model en type van de gasmeter invult daar deze gegevens niet aanwezig zijn.
Zou je het programmatje niet zo kunnen aanpassen dat je deze handmatig kunt invullen en dat deze deze gegevens blijft gebruiken? Hoe vaak wissel je nu van gasmeter.
Wat zou het nut zijn als je deze handmatig zou willen vullen het programma? ;) , het programma is hoofdzakelijk bedoeld om gegevens uit de Smile te lezen waarop je kan sturen met evt. andere domotica.
Het presenteren van alle overige gegevens is ter info en natuurlijk mooi megenomen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Domotop schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:19:
Ik heb hetzelfde probleem als Pietje. Mijn Smile versie is 15.3.7.

Gert
TER INFO:
Uit de mailwisseling die ik met Gert gehad heb, vertelde Gert dd. 2012-12-27:
Ik heb even gebeld naar de Plugwise helpdesk. Zij bevestigen, dat de oude Smiles met de firmware in de 15.x.x reeks werken. Deze firmware kent de “api” van de nieuwere firmware niet. De helpdeskmedewerker wist niet zeker of er hardware-verschillen zijn tussen deze versies en ook niet of er een upgrademogelijkheid komt in de toekomst. Nu is die in elk geval niet beschikbaar via de ingebouwde updatemogelijkheid van de Smile. Daarmee wordt automatisch gecontroleerd of er een nieuwere versie is en zo ja wordt die vanzelf gedownload door de Smile. Ik heb geprobeerd wat er gebeurde als ik de Smile opnieuw opstartte en meteen verbinding maakte met de app. Je ziet dan “firmware controleren” voorbij komen. Mijn conclusie is voorlopig, dat ik alleen verder kom als er geen belangrijke hardware verschillen zijn en ik de hand kan leggen op de nieuwe firmware. Dan moet het met de programmeerkabel van de hardware-fabrikant. Hoe dat moet staat in dit document:
http://www.omnima.co.uk/docs/OmnimaMiniEMBWiFi-overview.pdf
Plugwise stelt de firmware niet beschikbaar. Ik ben bang dat het veel tijd gaat kosten om die toch uit een nieuwere Smile te peuren.
Plugwise is ook niet bereid om de unit om te ruilen. Ik ben bang dat ik voorlopig aan hun app vast zit en de data daarmee moet exporteren. Dat maakt het lastig om dat te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ps. zo te zien staat er op de smile poort 22 open voor een SSH verbinding, met "putty" reageert de smile wel, maar ik heb verschillende wachtwoorden geprobeerd, ik kom er niet in, het is of een standaard wachtwoord of eentje die in de firmware zit gebakken (per kastje):
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/w19dpehb3/smile_ssh.png

Dit kan betekenen dat de "Luci" UI interface ook draait en te bereiken is (kan evt. eindelijk de poort ingesteld worden), als iemand een oplossing weet laat het horen ;-)

Ps. is er iemand die een oude smile (met firmware 15.x.x) voor wat testen ter beschikking wil stellen? PM me dan!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 28-12-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Pietje NL & Domotop (of een ander met smile firmware v15.x.x)

probeer eens je smile te benaderen op: http://192.168.X.X/html_interface

Gebruik deze inloggegevens:
username = smile
password = smile-id (8 karaktercode)

Laat aub even weten of dit werkt!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 03-01-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
Werkt niet, zit geen web interface op volgens de HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pietje NL schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:48:
Werkt niet, zit geen web interface op volgens de HD
De html pagina zit idd niet op de oude smiles blijk uit diverse mailtjes....mijn fout! 8)7
Maar er draait immers nog altijd een server op je smile, anders kan je er geen informatie uithalen ;)

Uit diverse mailtjes die ik ontvangen heb blijkt bij een stretch dit wel te werken met deze link: (en de inloggegevens)
http://192.168.x.x/smartmeter/modules
Dit is geen html pagina!

Is dit het is het proberen waard op je smile?! ;) of geeft je smile hier ook geen inlogschermpje weer?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 378632 op 04-01-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
V1.5
Gefixed: HOOG en LAAG tarief geconverteerd van de smile LOG's staan nu goed.
Gefixed: Dubbele inlezing van de Smile log als XML.
Gefixed: Onnodige dubbele inlezing van variabelen die al bekend zijn.
Gefixed: dbm waarde wordt nu goed weergegeven en is niet altijd een positieve waarde.
Gefixed: Update van gegevens gaan door als er andere opdrachten uitgevoerd worden.
Toegevoegd: Topmenu met opties voor Hardware, Software, Wifi, Download, etc.
Toegevoegd: Waarschuwing als smile opnieuw opgestart moet worden (LAN+WiFi IP aanwezig).
Toegevoegd: Optie om rekening te houden met de Wintertijd (smile LOG).
Toegevoegd: Optie om een 'vanaf' datum in te stellen voor (smile LOG).
Toegevoegd: Er worden meer bestanden gedownload bij de 'snapshot'.
Toegevoegd: Diverse commandline parameters, dan hoef je de GUI niet te starten (=sneller).
Misc: Manier gevonden om de PNG plaatjes te verkleinen in de GUI.
Misc: SmileReader start sneller op omdat het niet alle bestanden direct hoeft te downloaden.

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-05-2024
/smartmeter/modules geprobeerd maar er komt geen inlog scherm
Maar een pagina met gegevens een soort log van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik heb sinds kort de smile en je progy uitgeprobeerd. Werkt goed. Echter bij download LOG blijft gasverbruik op 0 staan. Is dit bij andere ook? In de ini en in het scherm staat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtkoos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 13:16
Phoenix,

Super!

Een vraagje. Ik heb een "slimme" warmte meter (Landis & Gyr Ultra T550 men ik). Daarvoor is een communicatie module beschikbaar die vervolgens alle data naar de P1 poort van de slimme elec. meter stuurt heb ik begrepen.

Maakt het voor de Smile uit waar de data vandaan komt? Ja, hij zal zeggen dat het een gasmeter is en de m3 zijn in werkelijkheid GJ..... vermoed ik.

Maar verder. Als ik het kan uitlezen?

Zo ja, dan hoor ik het graag en koop ik ook een Smile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
counter12 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:07:
Ik heb sinds kort de smile en je progy uitgeprobeerd. Werkt goed. Echter bij download LOG blijft gasverbruik op 0 staan. Is dit bij andere ook? In de ini en in het scherm staat het wel goed.
Dit wordt gefixed in de volgende update, heb er al mailwisselingen over gehad, en de "fout" is gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wtkoos schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:32:
Een vraagje. Ik heb een "slimme" warmte meter (Landis & Gyr Ultra T550 men ik). Daarvoor is een communicatie module beschikbaar die vervolgens alle data naar de P1 poort van de slimme elec. meter stuurt heb ik begrepen.
Maakt het voor de Smile uit waar de data vandaan komt? Ja, hij zal zeggen dat het een gasmeter is en de m3 zijn in werkelijkheid GJ..... vermoed ik.

Maar verder. Als ik het kan uitlezen?
De warmtemeter moet aangesloten worden op de elektrameter (digitale meter), dat gebeurt met gas ook, eigenlijk is je elektra meter leidend (ivm P1 poort), hier worden alle apparaten op aangesloten (zelfs een watermeter kan)

Op je elektrameter zit een P1 poort, met hierachter een soort van "hubje", daar kunnen "maar liefst" 4 apparaten op aangesloten worden (zoals bijvoorbeeld elektra / gas / water / warmte)

De telegrammen die de P1 poort uitspuugd, worden opgevangen (lees gelezen) door de smile, deze haalt er dan de desbetreffende informatie weer uit, voor zover ik in de source van de software heb kunnen lezen, is het mij niet duidelijk of deze andere apparaten aankan dan een elektra en gas meter.

Met een eventuele software aanpassing zou het wel mogelijk zijn, maar dan moet je eerst zo'n telegram van je elektrameter (met de wamte meter er aan gekoppeld) opvangen en kijken of er bruikbare data tussen zit.

Anders even met plugwise contact zoeken, ze zijn bezig met een nieuwe firmware, misschien kunnen ze dit nog meenemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Smilereader bijgewerkt!

v1.6
- Gefixed: Gasmeterstanden in de download LOG uit de smile werken nu voor iedere type gasmeter en zijn juist gevuld.
- Toegevoegd: Optie "tot datum" om de LOG uit de smile nu van ... tot ... te kunnen selecteren. (ook voor commandline!)
- Toegevoegd: Topmenu optie om smile netwerkgegevens weer te geven
- Toegevoegd: Er worden meer bestanden gedownload bij de 'snapshot'.
- Misc: Gas meter model en merk weggehaald, dit word niet gedetecteerd, alleen de meter waar de P1 poort op zit (elektra meter).
- Misc: jQuery versie weggehaald, header veranderd constant bij nieuwe releases, toegevoegd: Linux Kernel versie gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Iemand al ervaring met de home stretch?

http://www.plugwise.com/n...e-f/home-stretch-20-solar

Ziet er interessant uit, wel erg prijzig

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338213

Ik vind dit programma een mooie ontwikkeling en laat gegevens zien die de Plugwise software
niet laat zien. Ben ik de enige want ik zie weinig posts de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
  • Nu online
Ik vind de Smike reader ook erg mooi, daar kan Plugwise nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
  • Nu online
Helaas de Plugwise reader werkt niet meer bij mij. Ik had een probleem met met de data en dit bij Plugwise gemeld en als voorbeeld het tegram bijgevoegd. Dit heeft uit eindelijk niet geleid tot oplossing van het probleem, maar tot het volledig afsluiten van de Smile, waardoor ik niet meer via het ip-adres mijn Smile kan bereiken. Thans Plugwise!! Dit is nog eens klantenbinding!

Edit: kan vervallen. Smile toch te benaderen.

[ Voor 6% gewijzigd door counter12 op 10-03-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27
Begrijp ik het goed dat je met de SmileReader software zonder een abonnement op Smile de meter kan uitlezen? En is het ook mogelijk om dit via een app te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoEV6 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:36:
Begrijp ik het goed dat je met de SmileReader software zonder een abonnement op Smile de meter kan uitlezen? En is het ook mogelijk om dit via een app te doen?
1) Ja, je kan zonder abbo gegevens opslaan :+

2) Zou kunnen met een zelfgemaakte app, je kan immers de de gegevens uit de XML's van de smile/stretch trekken...

Ps. Je kan immers met een port forward in je router, het ip van je smile van buitenaf benaderen!, dan heb je geen app nodig! en kan je je gegevens overal te wereld zien!

Voor mensen met een webserver, gebruik je webserver (of andere server) als proxy (Apache), zie: http://phoenixinteractive.../viewtopic.php?f=36&t=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Nieuwe locatie van de software:
http://phoenixinteractive...b/viewtopic.php?f=26&t=53

Dank Phoenixinteract voor deze software!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:07
Werkt dit nog?

PVO

Pagina: 1