Ik zit even met het volgende. Ik ben bezig het bouwen van een nieuwe pc, dit werkt allemaal prima. Echter probeer ik hier mijn oude hdd in te zetten. Dit scheen een GPT schijf/partitie te zijn maar dit heb ik inmiddels om weten te zetten naar MBR. Nu is het zo dat ik win 7 64-bit wel geinstalleerd krijg, maar 32-bit niet. Ook wil de 32-bits cd niet booten. Als ik de 32-bit dvd in windows 64-bit opstart en ik kies voor installeren dan krijg ik de volgende melding: Deze 32-bits versie van Windows kan niet worden geinstalleerd op een op EFI gebasseerde computer. De installatie kan niet worden voortgezet. Gebruik een 64-bits versie van WIndows om op een op EFI gebaseerde computer te installeren.
Het systeem bestaat uit het volgende:
Moederbord: ASUS M5A97 LE R2.0
Processor: AMD Athlon X4 640
Videokaart: Sapphire Radeon HD5450
Geheugen: 2x2 GB Kingston ValueRAM
Voeding en dvd speler is niet heel belangrijk lijkt me.
Is het mogelijk dat dit moederbord / deze processor alleen maar 64-bit besturingssystemen toe laat? Of is dit misschien op te lossen door iets in de BIOS te wijzigen?
Graag jullie hulp.
Het systeem bestaat uit het volgende:
Moederbord: ASUS M5A97 LE R2.0
Processor: AMD Athlon X4 640
Videokaart: Sapphire Radeon HD5450
Geheugen: 2x2 GB Kingston ValueRAM
Voeding en dvd speler is niet heel belangrijk lijkt me.
Is het mogelijk dat dit moederbord / deze processor alleen maar 64-bit besturingssystemen toe laat? Of is dit misschien op te lossen door iets in de BIOS te wijzigen?
Graag jullie hulp.