Computer waar Win 7 32-bit niet op kan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 15:00
Ik zit even met het volgende. Ik ben bezig het bouwen van een nieuwe pc, dit werkt allemaal prima. Echter probeer ik hier mijn oude hdd in te zetten. Dit scheen een GPT schijf/partitie te zijn maar dit heb ik inmiddels om weten te zetten naar MBR. Nu is het zo dat ik win 7 64-bit wel geinstalleerd krijg, maar 32-bit niet. Ook wil de 32-bits cd niet booten. Als ik de 32-bit dvd in windows 64-bit opstart en ik kies voor installeren dan krijg ik de volgende melding: Deze 32-bits versie van Windows kan niet worden geinstalleerd op een op EFI gebasseerde computer. De installatie kan niet worden voortgezet. Gebruik een 64-bits versie van WIndows om op een op EFI gebaseerde computer te installeren.

Het systeem bestaat uit het volgende:

Moederbord: ASUS M5A97 LE R2.0
Processor: AMD Athlon X4 640
Videokaart: Sapphire Radeon HD5450
Geheugen: 2x2 GB Kingston ValueRAM

Voeding en dvd speler is niet heel belangrijk lijkt me.

Is het mogelijk dat dit moederbord / deze processor alleen maar 64-bit besturingssystemen toe laat? Of is dit misschien op te lossen door iets in de BIOS te wijzigen?

Graag jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, de melding die je krijgt zegt al genoeg. Heb je dat al door Google gehaald? Heb je al nagedacht wat de melding überhaupt betekend?

We verwachten hier enige inzet op GoT. We zijn geen helpdesk. Je zit hier lang genoeg, met genoeg posts om dat te weten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom nog een 32bit OS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ja heb ik al door google gehaald, maar kon er niet veel mee eerlijk gezegd, anders zou ik het hier niet posten :). Het maffe is als ik nu weer diskpart doe dan is die alweer GPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 20:47

wowi

start met je win7 64 bit dvd en ga naar je partities toe en gooi alle partities eraf

start nu met je win7 32 bit dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ook al geprobeerd :). Hielp niks. Maar goed laat maar zitten, kwam er achter dat de key van 32-bit ook voor 64-bit werkt, dus dan maar zo. Snap alleen niet hoe en waarom het er elke keer weer op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Blueflame_Core schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:55:
Als ik de 32-bit dvd in windows 64-bit opstart en ik kies voor installeren dan krijg ik de volgende melding: Deze 32-bits versie van Windows kan niet worden geinstalleerd op een op EFI gebasseerde computer. De installatie kan niet worden voortgezet. Gebruik een 64-bits versie van WIndows om op een op EFI gebaseerde computer te installeren.

Het systeem bestaat uit het volgende:

Moederbord: ASUS M5A97 LE R2.0
Processor: AMD Athlon X4 640
Videokaart: Sapphire Radeon HD5450
Geheugen: 2x2 GB Kingston ValueRAM

Voeding en dvd speler is niet heel belangrijk lijkt me.

Is het mogelijk dat dit moederbord / deze processor alleen maar 64-bit besturingssystemen toe laat? Of is dit misschien op te lossen door iets in de BIOS te wijzigen?

Graag jullie hulp.
Blueflame_Core schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:25:
Ja heb ik al door google gehaald, maar kon er niet veel mee eerlijk gezegd, anders zou ik het hier niet posten :). Het maffe is als ik nu weer diskpart doe dan is die alweer GPI.
Zie cursief en dikgedrukte deel. Dat je hiermee niets hebt kunnen vinden is niet mogelijk.
Blueflame_Core schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:32:
Ook al geprobeerd :). Hielp niks. Maar goed laat maar zitten, kwam er achter dat de key van 32-bit ook voor 64-bit werkt, dus dan maar zo. Snap alleen niet hoe en waarom het er elke keer weer op komt.
Je hebt er 2x 2 GB RAM in zitten, dus totaal 4 GB. Waarom zou je dan in vredesnaam een 32 bit OS willen installeren? Je gooit effectief dan 1 GB weg. 64 Bit is wat je hoort te draaien als je 4 GB of meer aan RAM in je systeem stopt. Sowieso is er geen direct voordeel meer om 32 bit te gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ik had een officiele licentie voor 32 bit :), vandaar. Maar goed dat maakt dus niet uit. En daarnaast gaat het er niet om wat ik wil, ik wil gewoon zo'n probleem weg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een officiële licentie voor Win7 32 bit geldt ook voor 64 bit, zolang je maar 1 installatie hebt.

Dus gewoon 64 bit installeren met dezelfde key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Dat klopt inderdaad, heb ik laatst nog met Microsoft over gebeld vanwege een zelfde probleem. Kon gewoon de 64 bits pakken als ik daar een (legitiem :+ ) schijfje van had met de 32 bits licentie.

[ Voor 6% gewijzigd door melvinnie op 21-12-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
melvinnie schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:50:
Dat klopt inderdaad, heb ik laatst nog met Microsoft over gebeld vanwege een zelfde probleem. Kon gewoon de 64 bits pakken als ik daar een (legitiem :+ ) schijfje van had met de 32 bits licentie.
Ja makkelijk inderdaad. Al blijft het wel vaag, maar goed bij een nieuwe hdd zal het probleem wel opgelost zijn.
Kan wat mij betreft wel een slotje op. De (alternatieve) oplossing: Gewoon 64-bit installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Blueflame_Core schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:42:
Ik had een officiele licentie voor 32 bit :), vandaar. Maar goed dat maakt dus niet uit. En daarnaast gaat het er niet om wat ik wil, ik wil gewoon zo'n probleem weg hebben.
Het is geen probleem maar een feature. Je hebt een PC met een UEFI firmware i.p.v. een traditioneel BIOS. Daar heb je een 64-bit OS voor nodig.
Mogelijk kent jouw firmware een optie om de compatibiliteit met een BIOS aan te zetten. Dan ben je de voordelen van UEFI kwijt, maar kun je wel oude OS'en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ah ok. Fijn dat ik dan eindelijk antwoord heb op m'n vraag :), ligt het dus toch aan het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Blueflame_Core schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:07:
Ah ok. Fijn dat ik dan eindelijk antwoord heb op m'n vraag :), ligt het dus toch aan het moederbord.
Sorry hoor, maar ik heb het al aangegeven in m'n quote, en zelfs Windows heeft het je in heldere woorden verteld hoe de vork in de steel zit. Als je de melding door Google had gegooid, had je het veel sneller geweten.

Pagina: 1