Lichte studie laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiGG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik ben voor mijn studie opzoek naar een draagbare laptop die ik mee naar college kan nemen.
Dit ter vervanging van het notitie blok en zodat ik alle aantekeningen overzichtelijk bij mij heb in plaats van op drie notitie blokken.

Momenteel kijk ik naar deze twee modellen maar heb geen idee welke van de twee nou aan te raden valt vandaar mijn vraag aan de kenners hier.

Sony 11,6" VAIO SVE1111M1E - E2 1800/4GB/500GB
Medion 12,1" E2312 - E 450/6GB/1TB

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
-MS Office student edition

Wat mag je laptop gaan kosten?
-€450

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
-Mee naar college
-Accuduur moet een college overleven (een uur of 3 moet toch wel lukken denk ik)
-vanwege meeslepen niet te zwaar

Ik weet alleen dat Sony een A merk is maar over Medion heb ik ook goede dingen gehoord.
De tweede lijkt kwa specs veel beter maar doe ik er wel goed aan om daar alleen naar te kijken?

Alvast enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-07 11:37
Ik heb voor me zusje een HP 14" gekocht. beste studielaptop ooit, volgens haar.
echter, 300 boven je budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:40
Dan je ook gelijk een Mbp aanraden, slechts 1200 euro boven zijn budget... ;)

Wat is te zwaar? hardware matig is de sony niet echt een aanrader, wel licht met 1.5kg. Als je echt meer power wilt dan kan je veel beter kijken naar de Asus x54: pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX447V. Ook gelijk een veel betere cpu voor minder geld.

Edit: over de medion, vergelijkbare specificates als de sony, maar medion heeft nu niet echt een giede reputatie door de modellen met slechte bouwkwaliteit/componenten. Alleen daar om zou ik al naar de sony gaan, al doen er ook genoeg verhalen de ronde over de slechte aftersales van sony. Maar als je hem bij een retailer koopt is het niet jouw probleem, maar dat van de retailer.

[ Voor 31% gewijzigd door Iekozz op 21-12-2012 14:04 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:08

Sick Nick

Drop the top!

Hij vraagt licht en lange batterijtijd en je komt met een zware 15" aanzetten die in een uur of 2 a 3 compleet leeg is :+

De Sony heeft overigens de betere specs, de CPU is de nieuwere versie van AMD brazos cpu (Medion de oude). Extra ram in de Medion zal je met je office gebruik nooit merken, de opslag hangt er vanaf hoeveel films enzo je erop wilt zetten. Meeste mensen die ik ken gebruiken van hun HDD maximaal 150 a 200GB, tweakers echter natuurlijk zo groot mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:40
Oh, oeps, ja dan is die 15 inch geen goed idee nee..

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiGG
Iekozz schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:01:
Dan je ook gelijk een Mbp aanraden, slechts 1200 euro boven zijn budget... ;)

Wat is te zwaar? hardware matig is de sony niet echt een aanrader, wel licht met 1.5kg. Als je echt meer power wilt dan kan je veel beter kijken naar de Asus x54: pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX447V. Ook gelijk een veel betere cpu voor minder geld.
'Haar' budget is inderdaad niet zo groot :>

Asus heeft inderdaad mooie modellen echter zijn de meeste gewoon veel te zwaar om mee te zeulen. 2.6 kg krijg ik gewoon niet mee naast alles wat ik dagelijk al mee moet slepen. Vandaar ook de kleinere en lichtere modellen van rond de 1.5 kg maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiGG
Sick Nick schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:04:
Hij vraagt licht en lange batterijtijd en je komt met een zware 15" aanzetten die in een uur of 2 a 3 compleet leeg is :+

De Sony heeft overigens de betere specs, de CPU is de nieuwere versie van AMD brazos cpu (Medion de oude). Extra ram in de Medion zal je met je office gebruik nooit merken, de opslag hangt er vanaf hoeveel films enzo je erop wilt zetten. Meeste mensen die ik ken gebruiken van hun HDD maximaal 150 a 200GB, tweakers echter natuurlijk zo groot mogelijk :P
'Ze' wil inderdaad niet halverwege college met een dooie laptop zitten hihi. 8)7

Neehoor, 500GB is meer dan voeldoende voor de mee te nemen bestanden. En gezien ik er echt een dedicated studielaptop van wil maken was ik niet van plan om 'm vol te blazen met allemaa'l films enzo. ;)

Sony dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik zou eerder gewoon lekker iets met een intel nemen..
volgens mij is alles wel aan elkaar gewaagd hoor in deze klasse, maar hier iets met een ivybridge i3:
http://www.komplett.nl/ko...7u_4gb_500gb/details.aspx

heeft ook nog een touchscreen lees ik net....

edit: OEPS sorry... 450 ipv 550..

[ Voor 5% gewijzigd door aron225 op 21-12-2012 16:32 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Over de X202E-CT009H hoor ik alleen maar slechte dingen. Zou al met zijn ULV gaan throtelen, zou slechts 2.5 uur op zijn accu mee gaan en is langzaam (een i3 ULV is niet best). Verder is hij door zijn touchscreen ook nog eens duur.

Ik zou zelf voor deze of deze laptop gaan. Hebben allebei positieve reviews gekregen op notebookcheck.net en gaan lang mee op de hun accu.
De tweede is wel €80 boven je budget maar gaat wel 5:45 mee op zijn accu. Ik heb hem ook net gekocht ik zal wel laten weten aan je hoe die is als je dat wilt en ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-07 20:26
Had het wat eerder gezegd. Ik had een mooie netbook in goede staat onlangs verkocht. Was je voor 90 euries klaar geweest C=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

thomasie schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 02:07:
Over de X202E-CT009H hoor ik alleen maar slechte dingen. Zou al met zijn ULV gaan throtelen, zou slechts 2.5 uur op zijn accu mee gaan en is langzaam (een i3 ULV is niet best). Verder is hij door zijn touchscreen ook nog eens duur.
Ach je moet niet alles geloven wat er staat. voor die prijs is het een prima apaaraat. Superstabiel
aluminium behuizing en mooi scherp touchscreen en heel licht van gewicht.

En throttelen heb je bij gewoon gebruik geen last van. De fan hoor je amper.

Beetje internetten beetje txtverwerken iets wat 80% doet kan hier prima mee.

Die testers gaan hem stressen maar dat is geen normaal gebruik van een laptop.

Al die Zenbook users met IPS scherm betalen veel te veel en over 2 jaar kunnen ze weer de hoofdprijs betalen.

Tis maar wat je belangrijk vind.

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 23-12-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

RAAF12 schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:25:
Die testers gaan hem stressen maar dat is geen normaal gebruik van een laptop.
Dat zeg jij. Misschien wil er ooit iemand Starcraft 2 op spelen op de laagste settings? Oeps, dat kan de koeling niet aan. Misschien wil ik wel een bepaald softwarepakket compileren. Op een vivobook gaat dat een stuk langer duren dan op een willekeurig andere concurrent met i3.

Ja maar ik compileer helemaal geen software en speel geen games. Koop dan een atom of E-350. 6 tot 8 uur op de accu, geen fangeluid, €150 goedkoper. Als je een goede deal vind krijg je het misschien nog voor elkaar om binnen die €450 die TS te besteden heeft een SSD aan te schaffen.

En om even gericht advies te geven: de medion in de topicstarrt doet het 'slechts' 3 uur op de accu.
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.69155.0.html
Ik ken verder geen duits, maar notebookcheck geeft zelden scores onder de 80%, op basis van deze bron geen aanrader dus.

De SVS11 doet het een stukje beter: 4.5 uur.
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.78993.0.html
Maar de fan maakt een totale takkenherrie. De reacties onder de review zijn overigens niet mals, dus pas op met deze review.

If i recall correctly waren er altijd 3 goede netbooks:
De lenovo x121e. Mijn favoriet, doet het een uur of 8 op de accu.
De HP DMz1. Die doet het een uur of 7 op de accu.
De MSI wind, die het uit het hoofd 5.5 uur op de accu doet.

Als ik in de pricewatch kijk dan lijkt iig de HP nog leverbaar: pricewatch: HP Pavilion dm1 4110SD (B1M43EA)

Edit: ik zie dat je, met wat omwegen, ook de Vostro 3360 kan krijgen met Core i3-2367M voor € 390. Accuduur = 4 uur.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-12-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-06 23:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Sorry dat ik hier even offtopic ga, maar: geen stopcontacten in de collegezalen waar jij college hebt? Dat is wel heel erg behelpen...

Als we in de pricewatch kijken komt het er op neer dat je onder de 450 euro geen 13.3" notebook kunt halen, je komt dan dus automatisch uit op netbooks, die dan wel een stuk goedkoper zijn, maar voor de rest bagger. Dan kun je wat mij betreft beter een tablet met bluetooth tobo en een fatsoenlijk stuk office software halen.

Als je iets hoger wilt gaan in je budget is dit overigens een hele mooie:
pricewatch: Samsung Series 5 NP535U3C-A02NL
In dat prijssegment is er overigens sowieso wat meer keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door NinjaTuna op 26-12-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De V3360 kost € 390 met Core i3-2367M en is een 13.3'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Dell staat ook niet in de pricewatch dacht ik. Zeker een nette prijs overigens.
Pagina: 1