.
Dat kan technisch wel maar de gemiddelde consumentenrouter ondersteunt het niet.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nu ik erover nadenk, met een thuisrouter kan je toch helemaal geen verschillende subnets creëren? Hoe werkt dan zo'n gastennetwerk op sommige routers?
[ Voor 21% gewijzigd door Lulukai op 21-12-2012 15:13 ]
.
Daar is opeens ondersteuning voor een dergelijke concept in de firmware ingebakken.
Er zijn ook best consumentenrouters die 't wel kunnen trouwens hoor, maar ze zijn vrij zeldzaam omdat bijna geen enkele consument het wil.
Er zijn ook best consumentenrouters die 't wel kunnen trouwens hoor, maar ze zijn vrij zeldzaam omdat bijna geen enkele consument het wil.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik gok een softwarematige firewall die verkeer tussen de guests en overige clients blokt. Eventueel kan het ook via VLAN's of door wel degelijk een apart subnet daarvoor op te zetten.ruyckske schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:13:
Nu ik erover nadenk, met een thuisrouter kan je toch helemaal geen verschillende subnets creëren? Hoe werkt dan zo'n gastennetwerk op sommige routers?
Overigens is met een tweede NAT router je voornaamste probleem (denk ik) dat je vanaf een R1-Client niet makkelijk naar een R2-Client kan.
Op zich is dat wel op te lossen, door op de R1-Client een statische route toe te voegen die verwijst naar het WAN adres van R2. En op R2 dan een portmap te maken naar de betreffende R2-Client. Maar dat is een beetje afhankelijk van hoe veel verbindingen er moeten zijn tussen het R1 en R2 netwerk of dat nog werkbaar is.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr