kroegtijger schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:18:
Je kan inderdaad de 3,5mm jack output gebruiken, maar die zal wel voor een hoofdtelefoon bedoeld zijn. Waarschijnlijk kan je dan weer wel het volume regelen met de remote van de tv, wat met de line-out niet kan, maar de kans bestaat dat je de output te ver open zet en vervolgens dus een overstuurd signaal krijgt. Hoor je snel genoeg dan

Ah, ik snap wat je bedoeld, hem de PC op max staan, TV op max en proberen zo laag mogelijk te houden want als je tv zachter zet en stereo harder klinkt het er niet beter op.
LiquidT_NL schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:25:
[...]
Ik had even een entertje vergeten. Wat ik bedoel is:
1. Je kan kijken of de phono ingang kapot is als het geluid niet goed klinkt er uit. Dat is enkel te testen met een apparaat dat werkelijk phono output. Ik zou me er niet druk om maken, je gebruikt hem niet snel.
2. Ik denk dat je zo wel het maximum uit deze oudere receiver haalt (je originele vraag in OP)
1. Oh ik dacht dat ik de hele toren daarmee sloopte, dus ook het geluid over de andere poorten

, nee de phono ingang word waarschijnlijk toch niet meer gebruikt.
2. Mooi, ik vind het een hele vooruitgang op een logitech 2.1 setje (van 20 euries) met overpowered bass, oortjes die ik gebruik (sennheisser cx300-ii) hebben ook een extra bass, daarbij is dit setje toch weer eens wat anders zonder versterkte bass

FeaR schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:30:
[...]
Zoals gezegd is de Phono-ingang bedoeld voor bijvoorbeeld platenspelers welke een relatief zwak signaal hebben. Maast de extra versterking doet deze ingang nog wat anders: een sterke aanpassing van de frequentiecurve (RIAA-correctie). Dat betekent dat lage tonen tot 20 dB worden versterkt en hoge tonen 20 dB worden verzwakt:
[
afbeelding]
Een "gewoon" apparaat aansluiten op een Phono-ingang klinkt dus inderdaad nergens naar.
Aha, dan heb ik het toch goed gehoord dat de lage tonen veel zwaarder/harder klonken. Geen BF3 proberen en alleen dat geluid in het menu al
---------------------------------
Bedankt voor jullie hulp, probleem opgelost; ik laat het zo staan

Weer wat bijgeleerd over de oude stereotoren

Thanks!