Ik heb een kleine vraag, en kan er met google en een boel goeie wil niet uitkomen.
Ben bang dat het een erg specifiek probleem is, maar goed ik heb hoop
Ik heb een addin waarmee ik een menubalk opbouw binnen outlook.
Op het moment dat de gebruiker geen mail geselecteerd heeft, dan disable ik een aantal knoppen.
"Beantwoorden/Allen beantwoorden/Foreward".
Het probleem wat ik heb zit hem in de knoppen die disabled zijn.
Deze worden gewoonweg lelijk.

Zoals je kunt zien, worden de orginele knoppen van outlook wel netjes met greyscale naar een disable knop gevormd. Mijn knoppen worden gewoon plat 1 kleur. En daarmee worden ze onherkenbaar.
Ik heb geprobeerd om aanpassingen te doen aan de mask, en deze in greyscale op te bouwen.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om de ge-disabled knop er netjes uit te laten zien.
De code voor het aanmaken van de knoppen:
Ben bang dat het een erg specifiek probleem is, maar goed ik heb hoop
Ik heb een addin waarmee ik een menubalk opbouw binnen outlook.
Op het moment dat de gebruiker geen mail geselecteerd heeft, dan disable ik een aantal knoppen.
"Beantwoorden/Allen beantwoorden/Foreward".
Het probleem wat ik heb zit hem in de knoppen die disabled zijn.
Deze worden gewoonweg lelijk.

Zoals je kunt zien, worden de orginele knoppen van outlook wel netjes met greyscale naar een disable knop gevormd. Mijn knoppen worden gewoon plat 1 kleur. En daarmee worden ze onherkenbaar.
Ik heb geprobeerd om aanpassingen te doen aan de mask, en deze in greyscale op te bouwen.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om de ge-disabled knop er netjes uit te laten zien.
De code voor het aanmaken van de knoppen:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 'Creation of the buttons. NewEmail = CType(_menuBar.Controls.Add(Office.MsoControlType.msoControlButton, , , , True), Office.CommandBarButton) NewEmail.Caption = "Nieuw" NewEmail.Visible = True NewEmail.Enabled = True NewEmail.Style = MsoButtonStyle.msoButtonIconAndCaption NewEmail.Picture = ImageConverter.ImageToIPicDisp(My.Resources.EmailIcon_nieuw) NewEmail.Mask = ImageConverter.ImageToIPicDisp(My.Resources.EmailIcon_nieuw_mask) NewEmail.Tag = NewEmail.Caption |