Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virus scanner voor Windows Server 2008

Pagina: 1
Acties:

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik zoek een legale virus scanner voor een Windows Server 2008 die dient als terminal server. Nou wordt ik best wel gek van alle kleine lettertjes en regeltjes voor servers en 'gratis' software. Deze server dient als terminal server en er draaien 10 clients op. Dus het moet licentie proof zijn. Op dit moment draait er Microsoft Security Essentials op maar ik heb het vermoeden dan MS niks gratis doet.

Als er andere virus scanners zijn die beter zijn (desnoods met kosten) hoor ik het graag! Maar wel heel graag met een bron zodat ik zelf ook even kan nalezen dat het kan volgens de licentie.

Thanks!

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 21-12-2012 10:34 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

even een aanpassing gedaan. Het bedrijf heet Microsoft, afgekort MS. Als je het niet eens bent met hun marketing praktijken dan is er niemand die je verplicht om gebruik te maken van hun softwareoplosingen. Steken onder water als M$ kun je dus gerust achterwege laten..

MSE is gratis, en voldoet in de meeste gevallen prima. Als je meer wilt kunnen configureren en/of je wilt je 'veiliger' voelen, dan zal je toch geld uit moeten geven, of kiezen voor een andere gratis scanner. Er zijn er genoeg.

• UPPERKEES
  • Niet online
Equator schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:36:
[mbr]even een aanpassing gedaan. Het bedrijf heet Microsoft, afgekort MS. Als je het niet eens bent met hun marketing praktijken dan is er niemand die je verplicht om gebruik te maken van hun softwareoplosingen. Steken onder water als M$ kun je dus gerust achterwege laten..[/mbr]
Dit zijn de enige Windows systemen hier hoor ;-) We zijn wel verplicht om dit te doen omdat banken alleen IE ondersteunen. Maar goed, ik wist niet dat een moderator hier zich ook mee bezig hield, excuses...

MSE is inderdaad gratis net zoals AVG Free, maar het is mij niet duidelijk of het ook op een server in een business omgeving gebruikt mag worden. Ze hebben geen eenvoudige tabel van wat wel en niet mag met hun licentie. Wel een heel boek met juridische zinnen zonder punt :-) Vandaar mijn verwarring.

• UPPERKEES
  • Niet online
Blijkbaar moet ik de info niet zoeken op de MSE site zelf, dit zegt dat het voor max 10 pc's is. Geen servers genoemd, dus ik ga er dan vanuit dat het niet de bedoeling is.

Weet iemand een goede virus scanner, die license wise ook te gebruiken is voor een terminal server + clients?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Duinkonijn

Huh?

De meeste AV`s zijn licenties gebasseerd op user/node: 10 gebruikers plus 1 admin maakt dat je 11 licenties nodig heb:

bv Symantec`s endpoint protection
http://www.symantec.com/connect/forums/sep-11x-licensing

Mcafee op nodes:
http://www.pcmall.com/n/Software-Solutions/mainMenu-2137
10 thin clients + 1 server = 11 licenties

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1