Toon posts:

AMD PC (werkt dit samen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

ik ben druk op zoek naar een nieuwe computer en ben hier op de site even wezen puzzelen naar een nieuw systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Overal en nergens voor zeg maar.. van gamen tot slap internetten

Wat mag het systeem gaan kosten?

ongeveer 1100 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

nope alles nieuw

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles dus ;) het hoeft niet mega high end te zijn maar moet gewoon soepel lopen allemaal en ook redelijk vlot

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
AMD processor!
heb altijd al met AMD gewerkt en bevalt gewoon goed!
ik weet dat het misschien langzamer is dan intel maar ik hou er gewoon van!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nee niet echt..
hij moet soepel lopen met zo min mogelijk lag tijdens het multitasken (Gamen (zwaardere games Far cry en BF3), skype, spotify, internet, download)

Hierbij mijn selectie!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Boxed€ 180,40€ 180,40
1Asus Sabertooth 990FX R2.0€ 152,02€ 152,02
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 332,50€ 332,50
1Hitachi Deskstar 7K1000.D HDS721010DLE630, 1TB€ 62,90€ 62,90
1Cooler Master Silencio 550€ 63,-€ 63,-
1TP-Link TL-WDN4800€ 33,10€ 33,10
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 72,30€ 72,30
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,99€ 16,99
1Antec HCG-620€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 983,11

zou evt nog een ssd bij kunnen maar die mindere snelheid kan ik me nog niet echt aan storen

en ik heb liever nu iets overdone bijv het geheugen dan dat ik over een half jaar er weer bij kan om de pruttel er alsnog in te plaatsen...

Alvast fijne Feestdagen iedereen!! :w

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:37
Met een budget van 1100 euro kun je veel beter terecht bij Intel dan bij AMD. Maar als echte fan van AMD heb je natuurlijk geen keus ;). Je hebt overigens wel een duur moederbord uitgekozen. Wat heeft dit moederbord wat bijvoorbeeld dit moederbord niet heeft? pricewatch: ASRock 970 Extreme3 Een moederbord heeft echt zo goed als geen verschil in prestaties, daarom is het over het algemeen verstandig om het goedkoopste A-merk moederbord te nemen met een goede chipset en de aansluitingen die je nodig hebt.

Ben je van plan om later een 2e videokaart bij te plaatsen? Want met 1 videokaart heb je wel genoeg aan een XFX 550W voeding die hier vaak voorbij komt. Bespaar je weer wat mee.

Verder neem je 16GB geheugen zodat je later niet te weinig hebt. Maar met intern geheugen is het juist zo dat je binnen 2 minuten 2 dimms kunt bijprikken. Ik zou nu gewoon voor 8GB gaan, kun je als het echt nodig is over 2 jaar nog eens 8GB bijprikken. Wil je persé 16GB, dan zou ik voor een low profile setje gaan (ivm mijn volgende punt) pricewatch: Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10

Je geeft wel 150 euro uit aan een moederbord en zoekt een stille computerbehuizing uit, maar selecteert geen aftermarket CPU koeler? Zeker op een budget van 1100 euro is een goede CPU koeler de beste investering in stilte (naast een videokaart die niet te luidruchtig is). pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 gaat wel passen in die behuizing (volgens mij is een mugen 3 net iets te groot).

Verder zie ik nog geen monitor in je setup? Ook een SSD is juist de beste investering qua snelheid die je op dit moment kan doen. Zet er een Samsung 830 128GB in (als je die nog kan krijgen, anders een Crucial M4 of Samsung 840) en je systeem voelt enorm veel sneller aan. En je kan die SSD nog bekostigen van het geld wat je op je moederbord bespaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk thnx voor de tips!
ik heb het moederboard veranderd, ik had die sabertooth alleen geselecteerd omdat ik dat in veel youtube filmpjes tegen kwam ;)
de 2e videokaart wil ik later misschien nog wel toevoegen!
het geheugen heb ik ook veranderd.. ik dacht dat 4x4 beter zou werken dan 2x8 (geen idee of dit zo is maar dacht er iets over te hebben gelezen)

ik heb de cpu koeler ook toegevoegd maar volgens mij zit er al een bij de processor zelf..

ssd wacht ik totdat de pci ssd kaarten iets goedkoper worden en dan schaf ik er zo een aan.. das echte snelheid ;)

en monitor heb ik al ;) mooie 24 inch

thnx voor de tips!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 01:28 ]