Toon posts:

Brom bij compugeluid op stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag maar eens een jack->tulp kabel van 15 meter van m'n compu naar m'n stereo getrokken voor muziekjes en geluid bij films (loopt ook een svhs kabel van compu naar tv)

Nu geeft hij wel geluid maar met een irritante brom, waar kan dat aan liggen??
(staat mij iets bij van 2 verschillende groepen stroom en storingen maar weet dat niet zeker)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 21:15 schreef Ralphk het volgende:
Ik heb vandaag maar eens een jack->tulp kabel van 15 meter van m'n compu naar m'n stereo getrokken voor muziekjes en geluid bij films (loopt ook een svhs kabel van compu naar tv)

Nu geeft hij wel geluid maar met een irritante brom, waar kan dat aan liggen??
(staat mij iets bij van 2 verschillende groepen stroom en storingen maar weet dat niet zeker)
het ligt aan twee woorden in je post: 15m en jack!
15m -> brom
minijack-> brom
samen: veel brom
>:)

Verwijderd

Zet je monitor eens uit... Valt de brom als het goed is ook weg. Die 15 meter kabel werkt als AM antenne, ik heb er zelf ook last van.

Verwijderd

het zou evt. ook kunnen liggen aan het feit dat de aarding van je compu en die van je stereo verschillend zijn!
is je stereo niet geaard, dan is dit niet zo!
is ie wel geaard, knip dan es effe je aarding van je stereo over, misschien is het dan, wel opgelost!
(of steek beide in hetzelfde stopcontact)

Verwijderd

met een dergelijke lengte is het vragen om brom omdat je uitgang te hoogohmig is.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
waarom is het eigenlijk beter als je je compu aard? (zie faq)

Verwijderd

Topicstarter
Ervan uitgaand dat het dus of de aarde is, wat is een mogelijke oplossing om toch pc geluid op een stereo op een andere verdieping te luisteren (zonder brom uiteraard)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Is je comp de enige die je aan je stereo hebt hangen? Of heb je toevallig ook je tv of video eraan hangen?

Het zit hem hoogstwaarschijnlijk niet in de kabel of de jack (wat is er mis met jacks?). Elke keer dat er iemand een brom probleem had op dit forum, was het een probleem met de aarding.

En waarom je computer aarden? Omdat anders jij aardedraad bent als je je case aanraakt, en dat doet pijn. Bovendien kan het problemen geven met BNC netwerken is mij verteld. En ik denk dat er nog wel meer dingen te verzinnen zijn.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op zaterdag 02 juni 2001 00:19 schreef Jag het volgende:
En waarom je computer aarden? Omdat anders jij aardedraad bent als je je case aanraakt, en dat doet pijn. Bovendien kan het problemen geven met BNC netwerken is mij verteld. En ik denk dat er nog wel meer dingen te verzinnen zijn.
hmh, nooit last van gehad, maar ik heb mijn pc's en alles wat er aan hangt toch maar even geaard (kabeltje getrokken naar de verwarming)

Verwijderd

Topicstarter
De computer is idd geaard en op m'n stereo zit ook nog een tv, dvd speler en video aangesloten.

Zijn er nog andere oplossingen, zoals van die draadloze zenders, of geven die ook een brom??

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik heb er zelf ook last van.
Wanneer ik de Coax van de Tuner er uittrek is het weg.
Maar om nu steeds die plug er uit te trekken, is ook niet fijn.

Hoe is dit op te lossen, door de condensatoren er tussen te hangen werk tniet.
Wordt eerder erger dan minder |:(

And The Only One

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Op zaterdag 02 juni 2001 11:47 schreef Ralphk het volgende:
De computer is idd geaard en op m'n stereo zit ook nog een tv, dvd speler en video aangesloten.

Zijn er nog andere oplossingen, zoals van die draadloze zenders, of geven die ook een brom??
Kjik, dat bedoel ik. Daar ligt het dus bijna altijd aan, niet aan de kabel of connector.
Het probleem zit hem in het verschil in aardeniveau tussen de tv en computer, de oplossing is om de coax te scheiden van de rest. Ik geloof dat ze bij Display hier een ground loop insulator voor hebben.
Pagina: 1