Hoi!
Heb een probleem en kan er niet uit komen wat het kan zijn;
Als ik game (kan ook bij browsen, youtube oid, gebeuren, niet vaak) dan valt de hele computer uit.
Dus: Zwart scherm, geen audio(vaak storing-geluid) en alle fans schieten op 100%. Hij reageert niet, dus ik ga er van uit dat Windows het dan ook niet doet.
Wat ik heb geprobeerd/gechecked:
-Het ligt niet aan de temps, cpu blijven rond of onder de 50, die van de videokaart komt bijna niet boven de 80 uit, laat staan hoger.
-Heb nooit overclocked
-Heb de laatste drivers voor videokaart
-Heb laatste bios drivers
-Heb alle schermen eruit geflikkert, normaal heb ik of: 19"+26" of 19"+HDTV. Ik typ dit nu op de 19"(1440x900), maar daar gebeurt het bij gamen ook.
-Gewisseld van PSU, hoewel ik eerst 550W had, nu een van 400W (zou het in principe moeten doen), nu was deze al bekend met enige problemen, maar lijkt me sterk dat dezelfde problemen zouden voordoen bij verschillende PSU's.
-CPUBurn (x4): heeft geen effect (hoogstens wat warmte)
-FurMark: computer crasht vrijwel meteen
Heb tot nu toe geen flauw idee waar ik het moet zoeken.
Moederbord is het eerste waar ik aan zou denken, FurMark zou me eerder wijzen naar GPU.
Maar het zou net zo goed de voeding kunnen zijn..
Iemand die kan helpen met precieze probleem vast te stellen?
Heb een probleem en kan er niet uit komen wat het kan zijn;
Als ik game (kan ook bij browsen, youtube oid, gebeuren, niet vaak) dan valt de hele computer uit.
Dus: Zwart scherm, geen audio(vaak storing-geluid) en alle fans schieten op 100%. Hij reageert niet, dus ik ga er van uit dat Windows het dan ook niet doet.
Wat ik heb geprobeerd/gechecked:
-Het ligt niet aan de temps, cpu blijven rond of onder de 50, die van de videokaart komt bijna niet boven de 80 uit, laat staan hoger.
-Heb nooit overclocked
-Heb de laatste drivers voor videokaart
-Heb laatste bios drivers
-Heb alle schermen eruit geflikkert, normaal heb ik of: 19"+26" of 19"+HDTV. Ik typ dit nu op de 19"(1440x900), maar daar gebeurt het bij gamen ook.
-Gewisseld van PSU, hoewel ik eerst 550W had, nu een van 400W (zou het in principe moeten doen), nu was deze al bekend met enige problemen, maar lijkt me sterk dat dezelfde problemen zouden voordoen bij verschillende PSU's.
-CPUBurn (x4): heeft geen effect (hoogstens wat warmte)
-FurMark: computer crasht vrijwel meteen
Heb tot nu toe geen flauw idee waar ik het moet zoeken.
Moederbord is het eerste waar ik aan zou denken, FurMark zou me eerder wijzen naar GPU.
Maar het zou net zo goed de voeding kunnen zijn..
Iemand die kan helpen met precieze probleem vast te stellen?
Specs:
Intel Q9550
Asus P5Q-Deluxe
MSI Radeon HD 6870 Twin Frozr II
400W PSU
3x HDD
2x2GB DDR2 geheugen