Toon posts:

2*128 of 1*256 geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vast al vaak gevraagd, maar de search doet het niet :'(

Dus bij deze, kan ik beter twee Infineon reepjes van 128MB nemen (2*128 = 230 piek) of een van 256MB (1*256 = 270 piek, 40 piek duurder!)?

Ik wil mn 1,3GHz monster ermee gaan overclocken op een MSI K7T Turbo plankje.

Edit: even foutje in de prijs :)
256MB reepje nemen is dus 40 piek duurder dan 2*128!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
1*256MB. Kun je later altijd nog wat extra MB's bijprikken en het verschilt qua snelheid nul komma nul met 2*128MB.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 21:17 schreef abbadon het volgende:
1*256MB. Kun je later altijd nog wat extra MB's bijprikken en het verschilt qua snelheid nul komma nul met 2*128MB.
idd, helemaal mee eens!
zit nu in de problemen met m'n 2e PC omdat alle banken vol zitten |:( |:(

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

++ sneller!

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb verschillende systemen, dus ik kan altijd spelen met verschillende onderdelen, dus uitbreiding is niet zo aan de orde.

Wat ik eigenlijk wil weten is het volgende:

Met 128MB infineon reepjes kun je vaak tot 148MHz of hoger gaan. Is het zo dat twee van deze reepjes invloed hierop hebben? Reepjes kunnen namelijk nog van elkaar verschillen qua overclock mogelijkheden, dus hm :?

Verwijderd

2*128 want ik het een tyan hesl, dus ik moet wel.

Verwijderd

Topicstarter
Oke 2*128MB it is :)
Vooral omdat nu het prijsverschil toch wel groot is, 40 piek.

Nog een vraagje, ik kan kiezen uit:

- Kingston
- Infineon
- Viking

Welk geheugen zouden jullie aanraden voor stabiliteit en overclockmogelijkheden?

Infineon is de enige fabrikant die geen levenslange garantie geeft, slechts 1 jaar. Maargoed ik heb wel vertrouwen in ze hoor, ik heb ook nog twee andere reepjes van Infineon, werken uitstekend. :)

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

2x 128 geeft je wel 4 way interleaving, 1 x 256 niet.

Je bent dus wel sneller met een mobo wat 4 way ondersteunt.

Als je al dimm's hebt maakt het natuurlijk niet uit maar zo niet, denk dan eens goed na of je meer dan 512Mb nodig zal hebben en ga dan voor 2x 128

Heb overigens tot grote tevredenheid Crucial (Micron dus) maar ja, merken zijn altijd een kwestie van smaak, ze geven overigens life warranty en zijn goedkoper als Kingston

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Abbadon
Op vrijdag 01 juni 2001 22:53 schreef Tijger het volgende:
2x 128 geeft je wel 4 way interleaving, 1 x 256 niet.

Je bent dus wel sneller met een mobo wat 4 way ondersteunt.

Als je al dimm's hebt maakt het natuurlijk niet uit maar zo niet, denk dan eens goed na of je meer dan 512Mb nodig zal hebben en ga dan voor 2x 128

Heb overigens tot grote tevredenheid Crucial (Micron dus) maar ja, merken zijn altijd een kwestie van smaak, ze geven overigens life warranty en zijn goedkoper als Kingston
Nonsens, met slechts één module kan je ook 4-way-interleaving instellen. Deze interleaving heeft ook helemaal geen betrekking op meerdere modules maar op de IC's op een module. Elke IC (64Mbit en hoger) bestaat uit 4 banken en dat is waar de 4-way-interleave optie gebruik van maakt. Je hebt pas wat aan meerdere modules als je een 128bit (of meer) geheugen interface hebt en de memorycontroller tegelijk twee DIMM's kan benaderen (zoals de Serverworks HE-SL chipset)

• Abbadon
Op vrijdag 01 juni 2001 22:40 schreef CiPHER het volgende:
Oke 2*128MB it is :)
Vooral omdat nu het prijsverschil toch wel groot is, 40 piek.
Je kan het ook zo zien: je levert door die 4 tientjes besparing een DIMM slot in en een mogelijkheid tot uitbreiden. Helemaal nu SDRAM zo goedkoop is en je in de toekomst dit spul voor een habbekrats kunt krijgen als iedereen het kwijt wil omdat ze RDRAM of DDR-DRAM willen en je dus lekker goedkoop kunt uitbreiden (van ram kun je nooit genoeg hebben). Ik blijf erbij dat een 256MB module het verstandigst is.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 01 juni 2001 22:40 schreef CiPHER het volgende:
*knip*
Nog een vraagje, ik kan kiezen uit:

- Kingston
- Infineon
- Viking

*knip*
Ik zou dan voor kingston gaan ivm die levenslange garantie, en uit ervaring spreek ik dat mijn reepjes (orgineel pc133 cas 232 makkelijk op 145 cas 2 nog draaien en dat is bij mijn 2 reepjes maar ook bij me ander pc zo.
Over die andere reepjes kan ik niet oordelen want daar heb ik geen ervaring mee.

39

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reakties.

4 way interleaving werkt bij 2* eenzijdige reepjes of 1* tweezijdige reepjes, heb ik dat goed?

Overigens denk ik niet dat SDRAM nog veel goedkoper wordt. Kijk maar naar EDO, dat is nu ook heel duur, gewoonweg omdat er geen vraag meer naar is. SDR SDRAM gaat veel meer terein verliezen aan DDR en Rambus, en wordt zodoende over een tijd steeds duurder, maar dat zal nog wel 2 jaar duren denk ik.

Anyways, uitbreiding is voor mij geen punt. Want ik kan Al mijn reepjes goed verdelen onder andere computers en nieuwe grotere modules kopen. Ik heb nu 4 systemen, dus het uitwisselen van componenten wordt dan erg handig.

Ik blijf denk ik bij 2*128MB SDRAM, Kingston of Infineon, dat ga ik nog even na. Allebei zijn eigenlijk zeer goede merken dus een slechte keuze kan ik sowieso niet maken.

Nogmaals, dank :)

Verwijderd

Ik heb zelf ook Kingston... en nog een paar mensen die ik ken omdat ze hier bij graficall dat alleen verkopen... ik vind het zelf geen snel geheugen en overclockbaar ook niet erg....

Standaard CAS3 133Mhz, op 140Mhz 2-3-3 trekt die t voor een tijd en dan pats vast :(
139Mhz geen probleem, bij INtel machine van een vriend hoef ik Cas2 ook niet te proberen systeen slaat gelijk vast.

Als je echt snel geheugen wil koop Corsair 133Mhz CAS2, gaat makkelijk op 148Mhz cas2, maar is standaard snelste geheugen van zijn type.... dus :)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zaterdag 02 juni 2001 00:46 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Ik zou dan voor kingston gaan ivm die levenslange garantie
Ik vraag me toch af hoe ze dit gaan doen als je geheugen over een jaartje of 20 de geest geeft.Krijg je dan nieuwe :?

BTW Corsair roeleert echt wel ik heb hier een reepje 256MB PC150c2 loopt ook lekker op 164 zonder extreme koeling ofzo *D

Greetz

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Pagina: 1