Toon posts:

Xbox 360 oliekoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om mijn xbox 360 oliekoeling te geven (onderdompelen in olie).
Dit doe ik omdat het vrij goed koelt en het heel stil is, aangezien het nu net een vliegtuig is lijkt me dit een mooie oplossing.
Nu heb ik een paar vragen daar over.
Wat voor soort olie is het beste/goedkoopste?
Ik heb gelezen over minerale olie, waar is dat te kopen?
Ook had ik gelezen over babyolie en gedemineraliseerd/gedestilleerd water.
Moet het rondgepompt worden of kan het zijn warmte ook kwijt als het stilstaat?
Zijn er nog meer onderdelen die niet ondergedompeld mogen worden behalve de HDD en de DVD-drive?
Hoop dat er iemand is die mij kan helpen hiermee.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik denk dat dit niet echt een goede oplossing is. Je zit namelijk met eurosie van de olie, wat later zal leiden tot kortsluiting.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier zitten zoveel nadelen aan dat niemand het in de praktijk gebuikt. Het grootste nadeel is inderdaad dat de olie na verloop van tijd toch gaat geleiden en de boel kapot gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor tijd is dat dan?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Babyolie van de kruidvat, werkt super

39

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hangt er vanaf hoeveel stof en ander vuil er in komt. Ook al sluit je het helemaal goed af zal het nog gebeuren.

Het is heel simpel dit wil je gewoon niet doen. Leuk om eens te proberen als je het niet uitmaakt dat het kapot gaat, een echte oplossing is het niet.

Je zou waterkoeling kunnen overwegen of met wat modwerk er een goede stille luchtkoeler opzetten.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

Met mineraal olie duurt het aardig lang tot het geleid (ongeveer 5jaar). En dannog kan het misschien nog veel langer mee. Het voordeel van olie is dat het hydrofiel is.

Het is een schijtwerk en het kost veel in de aanschaf, maar je wilt het ook niet om een andere reden: de olie trekt door in je kabels. Deze worden hard en stijf, onbuigbaar. Als je wilt buigen, knappen deze af.
Dat is een zeer grote afknapper.

Tips voor als je het wel doet: ja het moet doorgepompt worden en ook door een externe radiator worden gedrukt. Dit kan met gewone waterkoel producten, maar dat is dannog superduur.
Oftewel, je wilt het niet.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 18:45

deraco96

Altijd.

Zet je xbox in de ruimte erachter, en leid de hdmi-kabel door. De Bluetooth van de controller werkt vaak wel redelijk ver.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:02

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb zelf een first gen Xbox; Opgengemaakt en met de Dremel de mesh aan zijkant and achterkant weggehaald (van de ijzeren case that is).

Rubbers onder de voetjes van de drive gezet en alles weer in elkaar geschroefd. Hij staat in een open ruimte onder de TV en hij is fluisterstil; fans gaan nooit harder dan het minimum RPM. Ja je hoort die Deltas altijd wel, maar ik heb het alternatief geprobeerd (Talismoon) en die maken nog meer lawaai :X

Waterkoeling is het gewoon niet waard, wellicht als project maar verder niet. Investeer dan in een nieuwe gen Xbox; die zijn tenminste een stuk stiller :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10 18:31
Ooit een project gehad op school dat we een complete pc waterdicht (oliedicht) hebben gemaakt, werkte 7 jaar na dato nog steeds >:) , kwam de pc tegen toevallig, maar dit moet je niet willen. Geeft een rotzooi, de voeding in de olie hangen is helemaal geen goed plan. HDD is er ook niet voor gemaakt en de DVD-drive werkt dan ook niet meer.

Tenzij je dit pro wilt aanpakken en een closed-loop wilt maken á la watercooling of iets dergelijks moet je dit niet willen doen.

Oh en hoe wil je de randapparatuur zoals USB-apparaten aansluiten?

Als je het probleem van geluid wilt oplossen zijn er genoeg alternatieven, fans schoonmaken, vervangen, zoals Notna zegt, de boel optimaliseren of zelfs watercooling.

Succes met Tweaking!

[ Voor 10% gewijzigd door Thamell op 22-12-2012 09:02 ]

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Xdoos met het XSPC waterblok gekoelt met een 120mm rad en dat werkt perfect.
De boel zit in een Lian-li behuizing die voor de Xdoos gemaakt is om alles kwijt te kunnen.

Maar ik zou dat nu met een oude Xdoos niet meer doen.. wat een paar posts hier boven ook al werd gemeld, de kosten zijn te hoog om dat nu nog te doen.
Mij koste het ongeveer 400e om de boel te waterkoelen.... maar dat ik al weer een paar jaar geleden.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:25
Zoals thierry hierboven heb ik een oude xbox mod van mij ook watergekoeld. De kosten waren destijds rond de 250 euro geloof ik. Tegenwoordig kun je voor dit geld beter een slim kopen die al een heel stuk koeler/stiller is.

Een andere oplossing is die van Deraco. De xbox controllers werken echter niet op bluetooth zoals hij aangeeft, maar op 2.4ghz rf. Dit gaat nog steeds aardig ver dus je kan vaak wel een kabel via de muur naar de meterkast leiden. Zo heb ik bij iemand thuis ook een hele htpc installatie weggewerkt.

Tegenwoordig is een gpu/cpu blok niet meer zo heel erg duur zie ik:
http://highflow.nl/water-...u-low-profile-acetal.html

[ Voor 14% gewijzigd door zynex op 25-12-2012 22:04 ]

Pagina: 1