Ja, een andere ervaring in die zin dat bij indies tenminste nog geïnnoveerd wordt. In tegenstelling tot de "grote games" zoals jij het noemt, die nauwelijks nog innoveren.
Indies puur afschepen omdat ze misschien niet allemaal in 3D zijn, vind ik te onnozel. Een game speel je vooral omwille van de gameplay.
Maar natuurlijk - en dat merk ik hier dus - zijn er veel gamers, die niet verder kijken dan hun neus lang is, en graag continu Assassin's Creed versie 59846546, Call of Duty versie 4587454646 ofzo spelen.
Ik vind het zonde.
Postius schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:08:
[...]
Als je echt niet snapt wat iemand daarmee bedoeld

. Beetje simpele reactie. Maar goed, hij bedoelt dat hij geen behoefte heeft aan
kleine expirementele titels die je gemiddeld op 10 uur of minder uitspeeld en over het algemeen vrij weinig uitdaging inzit. Het zijn vaak geen echte games maar kleinere concept uitwerkingen. En als het succesvol is krijgen ze een commercieel vervolg in de vorm van deel 2, wat dan vaak wel een volwaardige game i.p.v. een probeersel.
En is dat een probleem dan? 10 uur is anders zeer lang!
Bij tal van Steam-gamers zie ik dat ze massaal veel games hebben die ze ocharme maar 2 uurtjes spelen.

Ik denk dat 80% van Steam-gamers een soort van aandachtsprobleem hebben en teveel van de ene game in hun backlog naar de andere springen.

Bijgevolg zijn de meeste games die ze hebben, nooit uitgespeeld.
Wat ik hiermee wil zeggen: speelduur maakt voor mensen in dit topic, nauwelijks uit.