Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

welke receiver zal ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een receiver om mijn oude gecrashte denon avr1300 te vervangen. Nu heb ik als bij het uitzoeken van een nieuw tv meubel uiteraard niet gelet op de ruimte voor een toekomstige receiver.. nu heb ik dus nog iets meer dan 10,5 cm over. mijn speakers zijn dali 104. de grote boxen althans. De kleine speakers en de centre weet ik de productcode zo niet van. Ik had twee receivers op het oog, de yamaha brx-610 en de pioneer vsx-s500. deze liggen met zo,n 400 euro wel aan de max van mijn budget. er staat aardig wat op internet. Maar ik vind het nogal een grote aankoop en wil graag de mening over beide receivers van mensen horen mbt mijn situatie. Kan iemand me helpen met deze keuze of zelfs met een mooi alternatief?

Groeten,
Ivo

Verwijderd

Lees is wat reviews, zet een paar eïssen op papier, of ga is luisteren bij een showroom dat helpt altijd en vergeet niet eerst te vergelijken met de pricewatch voor je iets koopt :) versterkers worden elk jaar vervangen door de meeste leveranciers dus iemand die ervaring heeft met alle versterkers zie je niet veel.. behalve de verkopers zouden het mogelijk kunnen weten maar zijn vaak bevooroordeeld.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Die Yamaha zou ik sowieso nooit nemen, dat is naar mijn inziens geen echte receiver. Een echte receiver biedt veel meer qua in- en uitgangen dan de Yamaha doet. Maar als de Pioneer VSX-S500 te duur is dan kan je toch ook gaan voor de VSX-S300? Stukje goedkoper.

Verder heb je eigenlijk niet echt veel keuze. Enige andere slimline die ik ken is de Marantz NR1400 en NR1600-reeks, maar die kan je al niet kwijt. Die zijn namelijk al te hoog aangezien je maar een zeer krappe ruimte van 10,5 centimeter hebt. Effectief houdt je dus maar een centimeter of negen over, en dat is al dan op het randje gemeten.

Meer is hier eigenlijk niet op te zeggen aangezien je als enige eis geeft dat de receiver moet passen in een vak van 10,5 centimeter hoog. Er zijn vast nog wel andere eisen als aantal HDMI-in en uitgangen, netwerk, USB, HDMI versie, et cetera.

Tevens een schopje richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, belangrijke les die ik geleerd heb is dat ik een ruimer tv-meubel moet kiezen volgende keer.. maar goed. Tuurlijk heb ik een boel wensen. Het liefst had ik een receiver ddie mijn audio en video kon streamen van mijn thuisnetwerk, met een boel aansluitingen voor huidige en toekomstige apparaten, maar voorlopig werk ik voornamelijk vanaf mijn tv. Die kan een beperkt aantal formaten streamen. Voorlopig dan toch maar richten op de pioneer denk ik. Daar ging mijn voorkeur ook naar uit, daar vond ik al veel reviews over, de yamaha vond ik maar weinig over.bedankt voor de reacties!

Edit: vsxs500 kan en wil ik nog wel betalen. Die heeft net wat meer opties en is niet gek veel duurder.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 09:43 ]