Toon posts:

Custom waterkoeling.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort aan mijn custom waterkoeling beginnen.

Alleen heb ik een vraag, wat is een goede betrouwbaare pomp en goede koelpasta? Dit zijn de enige 2 dingen die ik nog nodig heb!

Graag hoor ik wat van jullie _/-\o_ ( het lieftst van degene die al een custom waterkoeling hebben )

MvG,

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

pricewatch: Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g)

pricewatch: Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram

pricewatch: Prolimatech Thermal Compound PK-1 (5 gram)

Wat betreft de pomp, tja, dat is niet echt te beantwoorden, wat komt er verder op de keten te zitten. Als je zoals je aangeeft al verder alle onderdelen hebt, zou je die dan even kunnen plaatsen? Hoe kunnen we anders advies geven?

Verwijderd

Topicstarter
EK-Supremacy - Copper - Plexi
Black Ice GT Stealth 240 black - XFlow
Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - POM BP-WTZM150P-BK

Verder weet ik nog niet precies hoe het werkt met de fittings en de slang. Graag zou ik dit ook willen weten, maar ben het al een beetje aan het uitzoeken.

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 14:58

India Sierra

Learn by failure

Goede pompen zijn de D5 en DDC van laing (of rebrands als alphacool of swiftech) wel prijzig maar zeer krachtig en stil.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je het qua pomp gelijk goed wil doen is de Laing DCC inderdaad een aanrader. Niet goedkoop maar wel erg sterk en stil. Als je dan een keer 5 waterblokken en 2 rad's wil gaan gebruiken zit je ook al gelijk goed. Het is misschien wat overkill voor alleen CPU maar dan heb je wel gelijk iets wat echt goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp.

En ik was in ieder geval van plan om later nog mijn GPU te doen en later misschien nog een 2de watergekoeld.

Verwijderd

Topicstarter
En bedoelen jullie met de DDC deze pomp? :

DCC POMP

Groeten

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 21:29 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:27:
En bedoelen jullie met de DDC deze pomp? :

DCC POMP

Groeten
Ja dat is hem. Ik draai met mijn setup ook met deze pomp. Ik heb er alleen een Aquacomputer top opzitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zie veel mensen die er een top of iets dergelijkst opzetten, hoe werkt dit dan allemaal?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:46:
Ja ik zie veel mensen die er een top of iets dergelijkst opzetten, hoe werkt dit dan allemaal?
Zoals je op de plaatjes kan zien zitten er nu 2 plastic aansluitingen op van een bepaalde diameter. Door dat deel van de pomp te vervangen kan je er alle soorten aansluitingen opzetten, in mijn geval zijn dit schroeffittingen. Ook zorgt een top ervoor dat de pomp betere prestaties krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het preciese product dat u als top gebruikt dan? Dan kan ik dit zelf ook proberen.

En van de DDC kan ik de 2 platic aansluitingen ( bovenkant ) eraf halen en vervangen?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:57:
Wat is het preciese product dat u als top gebruikt dan? Dan kan ik dit zelf ook proberen.
Ik gebruik dus een Aquacomputer top. Die vond ik toen der tijd het beste passen bij mij wensen. Het grootste voordeel is dat er dan G1/4" schroefdraad opkomt ipv dunne plastic buisjes. Met G1/4" kan je zo'n beetje alles aansluiten want dat is de standaard bij waterkoeling. Sowieso wil ik geen aansluitingen met slangklemmen maar gebruik ik altijd schroefkoppelingen. Het voordeel van die koppelingen is dat de slang echt goed vast komt te zitten. Je kan er dan flink aan trekken maar er zal niets gebeuren.
En van de DDC kan ik de 2 platic aansluitingen ( bovenkant ) eraf halen en vervangen?
Met een top haal je de complete bovenkant met die buizen eraf en vervang je dit door andere aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit heeft u mij helemaal duidelijk gemaakt :) En ik wou zelf ook alleen maar ijzere fittingen van bitspower

Maar het enige dat ik nog niet begrijp: Passen alle slangen op alle fittingen? of moet ik opletten dat de fittingen wel met speciaal die soort slang kan? Want ik heb 1/4 fitting nodig om in me pomp te draaien, en dan de slang aan de fitting koppelen?

• PilatuS
  • Niet online
Zeg sowieso maar je op het forum, dat doet iedereen :)

Je hebt een hoop verschillende slangen met verschillende diameters. Je moet dus een fitting kiezen en een slang die daarbij past. G1/4" is de maat waar de fitting in gaat. Dus alle radiatoren, pompen en blokken hebben deze maat. Vervolgens komt aan de andere kant van de koppeling waar de slang in gaat een andere maat die je zelf kan kiezen.

Ik gebruik zelf 10x1,5 (10 mm. binnen- / 13 mm. buitendoorsnede) icm Tygon slang. Deze maat is een beetje gemiddeld. Het kan kleiner maar ook een stuk groter. Hoe groter de slang is die je kiest hoe lastiger het is bochten te maken maar er gaat wel meer flow doorheen. Nou is flow niet echt iets waar je snel te weinig van hebt en het maakt vanaf een bepaald punt ook geen groot verschil meer. Een hoop mensen vinden grote slangen wel mooier dan kleine slangen.

Verder heb je nog veel soorten slangen die zijn gemaakt van verschillend materiaal. PVC is bijvoorbeeld goedkoop maar knikt veel sneller bij maken van bochten. Tygon is het beste maar daar zit ook een prijskaartje aanvast.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit is mooi, want op alle componenten zit G1/4.

Ik zat te kijken naar deze slang: DangerDen DD-TFC Tubing 3/8 ID - 5/8 OD - UV White

Is dit een beetje een goede slang? En bij deze me laatste vraag, welke fittingen raad u mij dan aan?

Edit: Hoeveel fittingen heb ik ook nodig? Gewoon 8 toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 22:46 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met die slangen van DD. Het beste kan je denk ik even een review opzoeken. Als het, zoals ze zeggen, net zo goed is als Tygon dan is het prima spul.

Qua fittingen gebruik ik al jaren schroeffittingen. Hiermee draai je de slang met een ring vast op de koppeling zodat deze goed vast zit. Welk merk of type je hiervan koopt maakt weinig uit. De fittingen die ik gebruik zijn merkloos en werken prima. Je kan ook dure fittingen halen van bekende merken als je dit mooi vind. Je betaald dan alleen een hoop geld voor een merk en bepaald uiterlijk.

Je hebt 2x zoveel fittingen nodig als onderdelen. Bij rad, res, pomp en CPU blok heb je dus 8 fittingen nodig.

Het kan sowieso geen kwaad om de boel even goed uit te denken. Op bepaalde plekken wil je misschien een 90 graden of 45 graden koppeling plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Dit is mijn resultaat:

http://highflow.nl/index....2bccce62521313afd0237b384

Ik hoor graag wat u denkt vand deze producten.

mvG, Jorre

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 14:58

India Sierra

Learn by failure

Ziet er goed uit, alleen weet ik niet zo hoe dat met die schroeffittingen zit. Je hebt slangen met 5/8 OD en die fittingen zijn voor 1/2 OD, heb zelf ook niet echt ervaring met schroeffitingen. Zelf heb ik barbed fittingen met een schroefklem, kun je lekker strak vastdraaien zonder dat je slang verdraait.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Danku :)

Ja ik weet niet precies of die fittingen op die slang passen.

En zelfs niet hoe dit werkt :P

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Dit is de Rolls Royce onder de slangen Tygon R3603, het is een laboratorium slang zeer goed tegen algen en bacterie bestendig is, en gebruik zelf altijd 15,9/11,1mm daar ik dat de mooiste vind in mijn loops, met deze fittingen.

Maar in de praktijk alles boven 1/4'' presteert nagenoeg gelijk, en hoe dunner de slang des te makkelijker het is in gebruik, daar dikke slangen een grote radius hebben en makkelijk knikken.

Als pomp zou ik de Laing DDC gebruiken is goed en betrouwbaar, alleen heb je er nog wel een top of Reservoir bij nodig.

Qua pasta gebruik ik zelf altijd PK-1, is een van de beste pasta's, dat ook lekker uitsmeert.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 13:32
dcc 355: krachtige pomp
dcc 350: iets minder krachtig maar nog steeds voldoende voor jouw setup
dcc 35x: topmodel, regelbare snelheid (zet er een fanctonroller op en je kunt de flow instellen, ideaal voor geluid).

Qua top ea:
- optie 1: top erop http://highflow.nl/pompen/laing-swiftech/tops/
- optie2: pomp in een reservoir inbouwen.bv deze (kunnen zelfs 2 pompen in geloof ik) http://highflow.nl/reserv...al-bay-reservoir-two.html

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er helemaal uit :D

Ik neem de DCC 355, dit omdat ik nu alleen me CPU koel maar later ook me GPU watergekoeld wil hebben.

EK-DDC X-TOP CSQ - Acetal

http://www.ekwb.com/shop/...ies/ek-ddc-x-top-csq.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Boefmans schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:37:
- optie2: pomp in een reservoir inbouwen.bv deze (kunnen zelfs 2 pompen in geloof ik) http://highflow.nl/reserv...al-bay-reservoir-two.html
Er zijn verscheiden reservoirs, voor zowel enkele als dubbele uitvoering.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Pagina: 1