[Win8] .DOC en .PDF printen via contextmenu

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Tot voorheen (vorige windows versies) kon je bestanden altijd gemakkelijk printen via het rechtermuisknopmenu, oftewel het contextmenu. Als je dus in de Windows Verkenner was en je wilde een of meerdere bestanden snel printen, selecteerde je die bestanden en klikte je met de rechtermuisknop > afdrukken.

Nu ik onlangs windows 8 heb geinstalleerd mis ik deze mogelijkheid heel erg. Sowieso lijkt de koppeling tussen MS Word en de (oude) .DOC extensie niet helemaal te kloppen. Mijn .DOCX zijn automatisch aan MS Word gekoppeld en hebben ook een bijbehorend pictogram. Al mijn .DOC bestanden missen dit Word pictogram echter en worden weergegeven volgens een standaard .TXT pictogram. Als ik met m'n rechtermuisknop op zo'n .DOC bestand druk, ontbreekt de 'afdrukken' mogelijkheid. Terwijl deze functie wel aanwezig is bij bestanden met de extensie .DOCX. Ik vind dit vreemd en dit moet toch te veranderen zijn, lijkt me. Ik maak overigens gebruik van Office 2007.

Hetzelfde probleem had ik met .PDF bestanden. Deze kon ik ook niet afdrukken via het rechtermuisknopmenu. Dit komt denk ik omdat het in Windows 8 automatisch gekoppeld wordt aan Microsoft Reader. De nieuwe PDF reader van MS. Toen ik Adobe Reader installeerde, verscheen de afdrukoptie namelijk direct in het contextmenu. Dus wat betreft PDF bestanden is het wel min of meer opgelost.

Graag jullie hulp voor wat betreft .DOC bestanden. Dank

Anoniem: 441648

Rechter muisknop -> Open met -> Word 2010 + altijd openen met -> Ok.

• bart1074
Anoniem: 441648 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:26:
Rechter muisknop -> Open met -> Word 2010 + altijd openen met -> Ok.
Dat is al geregeld. Want als ik dubbelklik op .DOC bestanden openen ze ook gewoon in MS Word. Dus die koppeling is al gemaakt, ondanks dat het pictogram dit niet suggereert. Maar de afdrukoptie is nog steeds nergens te vinden, althans via het rechtermuisknopmenu dan.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44
Ook al een restart gedaan in de tussentijd? Overigens is .doc standaard gekoppeld aan WordPad en ook die kan gewoon printen. Dus ik denk dat er iets anders aan de hand is bij jou

[ Voor 61% gewijzigd door Caelorum op 20-12-2012 17:39 ]

• bart1074
Caelorum schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:37:
Ook al een restart gedaan in de tussentijd? Overigens is .doc standaard gekoppeld aan WordPad en ook die kan gewoon printen. Dus ik denk dat er iets anders aan de hand is bij jou
Bedoel je Windows 8 opnieuw installeren? Concludeer ik uit jouw opmerking dat bij jullie de afdruk optie wel aanwezig is in het contextmenu bij .DOC bestanden? Ik dacht namelijk dat het een Windows 8 eigenschap was.

[ Voor 20% gewijzigd door bart1074 op 20-12-2012 17:42 ]

• Caelorum
Nee ik bedoel de computer uitzetten en weer aanzetten zodat je zeker weet dat Windows niets in een cache heeft staan oid.

• bart1074
Caelorum schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:50:
Nee ik bedoel de computer uitzetten en weer aanzetten zodat je zeker weet dat Windows niets in een cache heeft staan oid.
Nee het probleem is er al vanaf het begin en in de tussentijd is er vaak genoeg opgestart.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je geen opties er voor kan toevoegen/maken via Verkenner, dan het register induiken, de entries van .docx zoeken en volgen, de context item voor afdrukken exporteren, bewerken in kladblok en vervangen voor .doc, importeren en klaar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Als ik het goed begrijp kunnen andere gebruikers van Windows 8 .DOC bestanden wel gewoon printen via het rechtermuisknopmenu? Het is dan alleen in mijn geval dat dit niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik geen Windows 8, maar als het voor .docx wel werkt, moet het ook voor .doc werken, aangezien het dezelfde functie is die vanuit Word wordt gestart. Daarom kan je 't via een register hack toevoegen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
bart1074 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:07:
Als ik het goed begrijp kunnen andere gebruikers van Windows 8 .DOC bestanden wel gewoon printen via het rechtermuisknopmenu? Het is dan alleen in mijn geval dat dit niet werkt..
Hier in ieder geval wel.
Pagina: 1