[W8] Eén core 100% load in hibernate/sleep

Pagina: 1
Acties:

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 19:44

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Beste tweakers, ik zit met een aparte situatie. Wanneer ik mijn PC een tijdje niet gebruik gaat deze in hibernate of sleep (weet niet precies hoe je het noemt), vervolgens gaat één van de vier cores van mijn i5 2500k naar 100% load. Dit is elke keer weer een andere core en ik heb geen patroon kunnen ontdekken. Hoe weet ik dat één core naar 100% gaat? Via het display op mijn Logitech G15 waar de CPU load op wordt weergegeven. Nu is dit op mijn desktop geen geweldig groot probleem, afgezien van de paar Watt extra verbruik, maar mijn laptop, ook met Windows 8, heeft volgens mij hetzelfde probleem. Wanneer ik hem dichtklap wordt het vrij warm en gaat de fan blazen. Niet echt de bedoeling lijkt me.

De power options op de desktop zijn als volgt ingesteld: http://i.minus.com/ibWV6wa7hSPe4.png. Ik heb via Google niks kunnen vinden. En het begint wel een beetje vervelend te worden :)

Iemand enig idee?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Anoniem: 91626

Je kan hybernate eventueel uitschakelen (en andere powersave functies inschakelen) of een keer opnieuw instellen? Gebruiken beide systemen SSD's? Nu weet ik te herinneren dat deze ook tijdens de hybernation zelfs nog automatisch getrimd (SSD defragmentatie) worden? Dit kan uitgeschakeld worden dacht ik?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hibernate is S4, Oftewel, alles in het geheugen wordt naar disk geschreven, en het systeem gaat ook echt uit.

Wat hier boven staat klopt totaal niet.

Ey!! Macarena \o/

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Uit hibernate kan een pc anders wel aangaan door bijvoorbeeld een logitech draadloze muis, deed mijn vaio 2 dagen geleden nog.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sj44k13 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:48:
Uit hibernate kan een pc anders wel aangaan door bijvoorbeeld een logitech draadloze muis, deed mijn vaio 2 dagen geleden nog.
Dat is ofwel hybrid sleep, waarbij het geheugen onder stroom wordt gehouden en het wordt weggeschreven naar de disk (in geval van power outage).

Ofwel, als het volledige hibernation is, een instelling in jouw BIOS van wake on mouse (zou ik heel gek vinden voor mousemovement).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8