Zwart scherm bij opstarten W7

Pagina: 1
Acties:

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-02 20:53
Als ik windows 7 opstart, krijg ik een zwart scherm. Ik heb op internet al gezocht naar mogelijke oplossing, maar geen van allen helpen tot nu toe. De meeste zeggen dat het aan de videokaart (driver) ligt. Als ik de drivers van de videokaart uitzet, krijg ik het nog steeds. Ook heb ik een systeemscan laten doen en checkdisk gedraaid. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Sorry als dit in het verkeerde topic zit.

Specs:

cpu:i5 2500k
ram: corsair vengeance 1600 mhz
mobo: gigabyte z68ma
gpu: hd6870

Bij voorbaat dank!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04-2025
Offtopic: hoe kan je op internet zoeken met je zwarte scherm? Hoe kan jij de drivers van je videokaart uitzetten met een zwart scherm? En de systeemscan? En de checkdisk?

Also offtopic: volgens mij hoort deze bij de Windows Client's

Ontopic: Zitten de kabels goed? Zitten de voedingskabels goed? Alles al eens los gehad en vastgemaakt? (dat werkte laatst bij mij :s )

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:57
Waarschijnlijk gaat er iets verkeerd tussen je grafische kaart en de igp van je processor. Probeer je beeldscherm eens met de igp te verbinden ipv je grafische kaart of v.v.

• niekgerfen
Ik kan nog wel booten via veilige modus. Ik heb dit bericht dus geplaatst in veilige modus met netwerkmogelijkheden. Zo heb ik ook de systeemscan kunnen doen, en checkdisk. Net heb ik nog even een memtest gedaan, en daar was ook niets mis mee.
@beste-spellen Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04-2025
Als ik jouw was, zou ik even een nieuwe install doen.

• niekgerfen
Ja, zonet toen ik opnieuw opstartte, deed hij het helemaal niet meer. Nu vind hij mijn bootdisk (Crucial ssd ) niet meer. Ik heb windows dus opnieuw geinstalleerd op mijn HDD, zodat ik in ieder geval een OS heb. Dan kan ik van hieruit verderwerken. Nu dus uitvogelen waarom hij de ssd niet herkent (niet in windows, en niet in bios) , zucht :)
Pagina: 1