Toon posts:

vervanger voor Streamit LUKAS kerktelefoon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

http://audioserver.nl/stream/?id=221

Bovenstaande is een link van de kerk van mijn opa&oma, zij hadden altijd kerktelefoon via Streamit zogenaamd het Lukas kastje waarmee een soort van inbel verbinding gemaakt werd.

Helaas stopt dit per 31 Januari en ben nu aan het rondkijken voor een mogelijke vervanger.
Er is Wifi bereik dus dit is niet het probleem.

Mochten jullie een advies hebben hoor ik het graag, maar ik wil natuurlijk graag weten uit gebruikers ervaringen of zij de link vloeiend kunnen afspelen en wat ook niet onbelangrijk is het geluid duidelijk hoorbaar is. (het zijn oude mensen)

Hoor graag jullie reactie's te gemoed.

gr
Jdrulez

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38
Lijkt op een gewone mpeg audio stream.

Je zou een internetradio waarin je de url programmeert als voorkeurszender kunnen overwegen of een tablet of laptop waar je het met een mediaspeler afspeelt.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 16:17
Stopt de stream per 31 januari? En zo ja, gaat het dan nog op een alternatieve manier aangeboden worden? Ik zie namelijk op de site van Streamit niets staan over het stoppen / veranderen van de service, dus het lijkt me dat het stoppen van deze service vanuit de kerk komt... In dat geval moet je maar hopen dat er op een andere methode alsnog een audio-stream wordt aangeboden, anders houdt het echt op.

iRacing Profiel

• Rukapul
  • Laatst online: 23:38
ah, je bedoelt de zendende kant en niet de ontvangende kant. Dan kun je mijn eerdere reactie negeren.

Verwijderd

Topicstarter
Zie de link:
http://nl.streamit.eu/nieuws/oplossing_stoppen_inbellen/

De afgelopen maanden heeft u kunnen lezen, dat inbellen via inbellen.org na 31 januari 2013 stopt. Hierover leven veel vragen en die willen we graag beantwoorden in dit bericht.

• heuveltje
  • Laatst online: 05-02 19:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:07:
Zie de link:
http://nl.streamit.eu/nieuws/oplossing_stoppen_inbellen/

De afgelopen maanden heeft u kunnen lezen, dat inbellen via inbellen.org na 31 januari 2013 stopt. Hierover leven veel vragen en die willen we graag beantwoorden in dit bericht.
En 20 regels daaronder.
__
De nieuwe inbellen oplossing

Voor die situaties waar ADSL geen oplossing is, biedt Streamit een nieuw inbelabonnement. Voor elke luisteraar of Lukas ontvanger die wil inbellen, sluit u een inbelabonnement af. Dit inbelabonnement kost € 7,50 incl. BTW per luisteraar per maand. Als de luisteraar een KPN Belvrij abonnement heeft, zijn er geen extra inbelkosten in de Belvrij periodes. U kunt in dat geval dus onbeperkt inbellen voor dit tarief.

Het regelen van de nodige inbelcapaciteit kost tijd. Dus als u verzekerd wilt zijn van een inbelverbinding per 1 februari, is het van het grootste belang dat u deze zo snel mogelijk (lees: per ommegaande) bij ons bestelt.

Alle details en de bestelprocedure vindt u op http://inbellen.org.
__

Lijkt me het antwoord op je vraag :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:12:
[...]

En 20 regels daaronder.
__
De nieuwe inbellen oplossing

Voor die situaties waar ADSL geen oplossing is, biedt Streamit een nieuw inbelabonnement. Voor elke luisteraar of Lukas ontvanger die wil inbellen, sluit u een inbelabonnement af. Dit inbelabonnement kost € 7,50 incl. BTW per luisteraar per maand. Als de luisteraar een KPN Belvrij abonnement heeft, zijn er geen extra inbelkosten in de Belvrij periodes. U kunt in dat geval dus onbeperkt inbellen voor dit tarief.

Het regelen van de nodige inbelcapaciteit kost tijd. Dus als u verzekerd wilt zijn van een inbelverbinding per 1 februari, is het van het grootste belang dat u deze zo snel mogelijk (lees: per ommegaande) bij ons bestelt.

Alle details en de bestelprocedure vindt u op http://inbellen.org.
__

Lijkt me het antwoord op je vraag :?
Mijn ouders die ernaast wonen 2onder1kap hebben internetPlusbellen van KPN met onbeperkt bellen, betekend dit nu dat ze geen extra kosten krijgen?

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
Maar als ze toch al internet hebben is dan niet de vraag of ze niet iets als een SqueezeBox moeten kopen? Daar de URL van de stream in zetten en klaar?

Als ik het goed begrijp is het een internet stream waar ze altijd via internet bij zouden kunnen maar om dit niet via de pc te doen maar via een radio (wat ze dus nu min of meer ook doen met die LUKAS box?) dan is een internet radio zoals de SqueezeBox genoeg. (ik weet niet of dat die handel werkt, heb er zelf niet een)

Trouwens als je ADSL hebt kun je ook gebruik maken van het aanbod van http://nl.streamit.eu om een ADSL geschikte LUKAS box aan te schaffen voor 160 Eypo, misschien dat dat de meest vertrouwde oplossing is? Persoonlijk zou ik echter niet een tweede internet abbo afsluiten voor een internet stream...

Just another cog in the murdermachine...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 16:17
Znisses schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:25:
Trouwens als je ADSL hebt kun je ook gebruik maken van het aanbod van http://nl.streamit.eu om een ADSL geschikte LUKAS box aan te schaffen voor 160 Eypo, misschien dat dat de meest vertrouwde oplossing is?
Dat lijtk mij inderdaad de meest logische manier van werken... Een box met ethernet-connectie die de stream in 1x kan afspelen. Maar als je het precies wilt weten, dan kan je beter even bellen met de boys van streamit lijkt me?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga beide tips ter harte nemen en kijken of ik hier wat mee kan. tnx!

• heuveltje
  • Laatst online: 05-02 19:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:18:
[...]

Mijn ouders die ernaast wonen 2onder1kap hebben internetPlusbellen van KPN met onbeperkt bellen, betekend dit nu dat ze geen extra kosten krijgen?
Kost je 7.50 per maand blijkbaar. En een telefoon met speakerstand moeten hebben klinkt wel handig in dat geval.
Maar ik zou zeggen, stel die vraag aan streamit

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, als je ouders al IPB hebben kun je die lukas toch gewoon via ethernet aansluiten? Of had de lukas 1 geen ethernet en hebben ze die?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1