Ik ben wat aan het testen, en ik kom iets vreemds tegen, wat ik niet gegoogled krijg, en waar ik geen verklaring voor kan vinden...
Twee machines, PC 1 en PC 2, Beide voorzien van Truecrypt 7.1a, op beide hele schijf versleuteld, beide met het wachtwoord bladibla, het uitgewisselde wachtwoord is bladibladibla. Deze wachtwoorden zijn respectievelijk A en B
Vervolgens de volgende opties geprobeerd:
PC1 normaal booten met password A: In orde
PC1 booten vanaf TRD met password A: In orde
Wachtwoord uitgewisseld, nu B.
PC1 normaal booten met nieuw password (B): In orde
PC1 booten vanaf TRD met oud password (A): Boot niet
PC1 booten vanaf TRD met nieuw password (B): In orde
PC1 booten vanaf TRD, wachtwoord hersteld naar oud wachtwoord (A): In orde*
Het wachtwoord voor de encryptie is nu weer zoals het was vóór de wijziging, wachtwoord A.
PC1 booten vanaf TRD van PC2 met huidig wachtwoord (A): In orde
Wachtwoord nogmaals uitgewisseld (B):
PC1 booten vanaf TRD van PC2, wachtwoord hersteld naar oud wachtwoord (A): Boot niet**
PC1 booten vanaf TRD van PC1, wachtwoord hersteld naar oud wachtwoord !A): In orde
Nu vind ik het gedrag wat ik bij het ** heb staan voorspelbaar, immers de TRD van PC2 bezit een andere masterkey als de TRD van PC1. Echter, waarom kun je wel de orginele TRD, zoals bij *, gebruiken om het oorspronkelijke wachtwoord terug te zetten, terwijl er bij het aanpassen van het wachtwoord ook een nieuwe masterkey gegenereerd wordt?
Truecrypt waarschuwt ook dat je een nieuwe TRD moet maken, omdat de oude nog steeds werkt met het oude wachtwoord... mijn vraag is eigenlijk: Waarom?
Twee machines, PC 1 en PC 2, Beide voorzien van Truecrypt 7.1a, op beide hele schijf versleuteld, beide met het wachtwoord bladibla, het uitgewisselde wachtwoord is bladibladibla. Deze wachtwoorden zijn respectievelijk A en B
Vervolgens de volgende opties geprobeerd:
PC1 normaal booten met password A: In orde
PC1 booten vanaf TRD met password A: In orde
Wachtwoord uitgewisseld, nu B.
PC1 normaal booten met nieuw password (B): In orde
PC1 booten vanaf TRD met oud password (A): Boot niet
PC1 booten vanaf TRD met nieuw password (B): In orde
PC1 booten vanaf TRD, wachtwoord hersteld naar oud wachtwoord (A): In orde*
Het wachtwoord voor de encryptie is nu weer zoals het was vóór de wijziging, wachtwoord A.
PC1 booten vanaf TRD van PC2 met huidig wachtwoord (A): In orde
Wachtwoord nogmaals uitgewisseld (B):
PC1 booten vanaf TRD van PC2, wachtwoord hersteld naar oud wachtwoord (A): Boot niet**
PC1 booten vanaf TRD van PC1, wachtwoord hersteld naar oud wachtwoord !A): In orde
Nu vind ik het gedrag wat ik bij het ** heb staan voorspelbaar, immers de TRD van PC2 bezit een andere masterkey als de TRD van PC1. Echter, waarom kun je wel de orginele TRD, zoals bij *, gebruiken om het oorspronkelijke wachtwoord terug te zetten, terwijl er bij het aanpassen van het wachtwoord ook een nieuwe masterkey gegenereerd wordt?
Truecrypt waarschuwt ook dat je een nieuwe TRD moet maken, omdat de oude nog steeds werkt met het oude wachtwoord... mijn vraag is eigenlijk: Waarom?
By each crime and every kindness, we birth our future