Toon posts:

Rechten consument bij verkeerde prijs online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers,

Ik heb 18 december bij MaxICT 4 hdd's besteld omdat ze daar het goedkoopst waren (2TB voor E50,52). Bestelling geplaatst, betaling gedaan, bevestiging ontvangen.
Nu (20 december) krijg ik het geld van ze teruggestort zonder enige melding, maar uit navraag blijkt dat ze de order hebben geannuleerd omdat het bedrag waarvoor ze aangeboden werden niet klopte. Nieuwe bedrag is E89,13.

Spreekt voor zich dat ik de schijven graag wil hebben en liefst voor de overeengekomen prijs.
Nu weet ik dat het in de winkel zo is dat artikelen voor de aangeboden prijs verkocht moeten worden, ook als die prijs niet klopt (tenzij de consument had kunnen weten dat het niet klopte). Geldt dat ook voor online-winkels? Kan iemand mij vertellen hoe dat juridisch zit? Heb ik een poot om op te staan?

Bij voorbaat dank!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja dat geldt ook voor online winkels. De vraag is volgens mij even of deze prijs dusdanig laag was dat je redelijkerwijs niet kunt verwachten dat het product daadwerkelijk voor die prijs verkocht wordt. Mij lijkt €50 niet belachelijk laag, maar om je gelijk te halen zul je het waarschijnlijk verder aan moeten vechten dan alleen per mail met een klantenservice.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 23:55
Op dit moment is de laagste prijs in de pricewatch 84 euro voor een 2 TB schijf. 50 euro is dusdanig laag dat het aannemelijk is dat het een foute prijs betreft.

In de algemen voorwaarden van MAXict staat:
2.Prijzen zoals vermeld op de website gelden onder voorbehoud van typefouten of (nog niet doorgevoerde) prijswijzigingen.

Ik denk dat MaxICT zich op deze voorwaarde beroept

[ Voor 42% gewijzigd door 107mb op 20-12-2012 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik keek nu en zag inderdaad dat dat het geval is. Maar 2 dagen terug waren er meerdere winkels die 2TB schijven onder de 60 euro aanboden. Heb namelijk nog een aantal vergeleken/getobt over verzending-iets-goedkoper of afhalen-iets-duurder. Heb helaas geen printscreentje gemaakt, maar op basis van die gegevens zou ik niet op kunnen maken dat het een onredelijke prijs was/is.

En ik snap dat de prijzen onder voorbehoud vermeld staan (mág dat eigenlijk wel juridisch, dan zouden winkels dat toch ook doen?), maar het ging hier om een deal die al helemaal rond was; er was betaald en een bevestiging verstuurd...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 14:33 ]

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 22:33

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Hier is al een apart topic voor:
Levering : Western Digital Green WD20EZRX, 2TB

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Verwijderd

Topicstarter
O, thanks! Had ik niet gezien. Ik ga daar wel verder, mag dit topic een slotje...
Pagina: 1