• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:57
Momenteel heb ik één UTP-kabel vanaf mijn meterkast naar de TV-meubel lopen. Omdat het erg veel werk is om nog een netwerkkabel te trekken zou ik mijn apparatuur, inclusief de Motorola 1853 IPTV settop-box, graag op een switch willen aansluiten. Deze switch wil ik vervolgens verbinden met de ZyXEL modem.

Volgens de installatiehandleidingen moet de Motorola 1853 rechtstreeks aan de modem op poort 4 hangen. Wanneer ik mijn PC aansluit op poort 4 krijgt deze geen toegang tot het internet, waarschijnlijk door een speciale poortfunctie of VLAN. Is het desondanks mogelijk om de settop-box samen met andere apparaten via een (unmanaged) switch aan te sluiten?

Simpel (paint ;)) schema:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/29026254/telfort.png

Graag jullie reactie hoe ik dit op kan lossen!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Volgens mij niet, aangezien het IPTV verkeer via een apart VLAN loopt.

Wat je ook nog zou kunnen doen is dit: http://faq.tweakers.net/nt/2in1.png

Maar of je dat moet willen.... Je kan dan sowieso geen gigabit meer er doorheen pompen (alle aderparen nodig voor gigabit), en het kan best zijn dat je storingen e.d. gaat krijgen. Is het geen optie om je modem bij je TV meubel te plaatsen?

[ Voor 69% gewijzigd door ThinkPad op 20-12-2012 14:00 ]

• nMad
Gigabit is wel wenselijk voor de mediacenter! Modem bij de TV-meubel is geen optie aangezien ik dan een nog langere netwerkkabel moet trekken naar de switch in de 'computer kamer'. Daarnaast is de witte modem erg lelijk icm mijn zwarte apparatuur en het is net een kerstboom met al die LED's. ;)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dan ga je twee (smart) managed switches nodig hebben. Zoals pricewatch: Netgear Prosafe GS105E
Je kan ook voor drie tientjes een powerline setje aanschaffen voor tv, ben je ook klaar.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Powerline is ook een goed idee inderdaad. Dat is nog wel de meest gemakkelijke, en goedkoopste optie. 2 managed switches tikt ook lekker aan.

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Is dit nog opgelost? Ik zit met ongeveer dezelfde situatie alleen hoef ik geen ps3 aan te sluiten, alleen een Beomedia HTPC en een motorola tv ontvanger. Zijn er dan nog steeds 2 managed switches nodig? Of kan dit dan ook met 1 switch.

• nMad
Ik heb er voor gekozen om een tweede netwerkkabel te trekken. Deze gebruik ik nu overigens niet meer voor de TV-decoder maar voor mijn versterker omdat we het TV-abonnement stop hebben gezet :P E12,- per maand is wat teveel voor <1 uur per maand tv kijken.

Pagina: 1