joopv schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:22:
De proefpersonen in
dit onderzoek vinden 3 keer de diameter de prettigste kijkafstand. Voor een 60" zou dat dus 4,5 meter zijn.
Als je te dichtbij zit gaan er zaken op de rand van het scherm buiten je gezichtsveld vallen, en je gaat je storen aan allerlei details in het beeld, zoals individuele pixels of compressie artefacten die op gaan vallen.
Door een verbouwinkje staat de bank al een maand lang +- 1 meter van mijn 37" tv af.
De kabel verbinding is vrij brak, en je kunt bij normale uitzendingen een klein beetje zien dat het beeld scherper zou moeten, maar echt hinderlijk vind ik het niet (maar das dus een persoonlijke interpretatie)
Het is zeker niet zo dat het te groot word in de zin van je hoofd moeten draaien enzo.
Hd zowel 720P als 1080 ziet er echter nog steeds perfect uit, en ik zou dan ook van harte een 2 keer zo grote tv willen voor als de bank weer op 3,2 meter van de tv af zit.
Anoniem: 282679 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:43:
Maar het is dus niet zo dat de afstand an sich leidt tot het niet in het gezichtsveld vallen van bepaalde zaken?
Ik ben wezen kijken in de Saturn op 2,5 meter van een 50", maar de platfonds die daar 8 meter hoog zijn doen het groottegevoel erg teniet. Ik ben bang dalijk met een 'bakbeest' in huis te zitten, die in de winkel veel kleiner oogde.

.
Lol dat hadden wij met een koffie tafeltje. Zag er prachtig uit in de winkel. Alleen ik was bang dat ie niet zou passen. vriendin had hem al bijna gekocht, want zo groot was ie toch niet.
Tot ik hem thuis eens met schilderstape op de grond uitplakte. we hadden nog precies 10cm tussen de bank en de tafel
[
Voor 29% gewijzigd door
heuveltje op 20-12-2012 15:03
]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d