• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45
Als er weinig licht aanwezig is en ik een foto maak met flits, dan is er altijd een groene waas op de foto te zien. Dat verpest de foto. Waar kan dit aan liggen en hoe los ik het op? Je zou mogen verwachten dat een toestel van dit kaliber betere foto's moet kunnen maken.

Op XDA hebben een aantal mensen het sinds de release van de JB-update: http://forum.xda-develope...read.php?t=1822460&page=3

Daarnaast is geconcludeerd dat het een softwarematig probleem zou zijn.

Voorbeeld:
GroeneGloed

Anoniem: 91626

Mogelijk word je beeld processor te warm, moet hij geijkt worden of is stuk. Enige wat je kan doen is een software / firmware upgrade misschien? Dus als je hem niet zelf kan eiken en je maakt geen gebruikers fout (vage instellingen) moet hij gerepareerd worden? Controleer voor de grap is in de winkel of het daar ook zo werkt. Mijn buurman maakt overigens prachtige foto’s met dit apparaat met en zonder licht!

• Yonix
Anoniem: 91626 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:50:
Mogelijk word je beeld processor te warm, moet hij geijkt worden of is stuk. Enige wat je kan doen is een software / firmware upgrade misschien? Dus als je hem niet zelf kan eiken en je maakt geen gebruikers fout (vage instellingen) moet hij gerepareerd worden? Controleer voor de grap is in de winkel of het daar ook zo werkt. Mijn buurman maakt overigens prachtige foto’s met dit apparaat met en zonder licht!
Thanks! Ik heb inmiddels contact gehad met HTC en morgen ga ik even langs een servicecentrum. Blijkbaar kan het met een simpele 'reflash' van de software verholpen worden. We'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Het servicecentrum kon ook niets voor mij betekenen, daarom heb ik twee dagen geleden een e-mailbericht gestuurd naar HTC. Dit kreeg ik vanochtend in mijn inbox:
Beste Yonix,

Hartelijk dank voor het contacteren van HTC betreffende uw HTC One X.

Mijn naam is Renate en ik ben werkzaam op de afdeling emails van de klantenservice van HTC.

Het spijt me te horen dat u momenteel problemen ondervindt met een groene waas op de foto's van uw toestel.

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Ik wil dit graag nader onderzoeken om erachter te komen of het ligt aan de software of hardware.

Start het toestel op in de veilige modus om derde partij applicaties uit te sluiten. Deze kunnen dan namelijk niet opgestart worden. U doet dit als volgt:
• Zorg ervoor dat snel opstarten uitgeschakeld is. (Instellingen -> Energie -> Snel opstarten)
• Schakel het toestel uit.
• Zet het toestel weer normaal aan.
• Zodra het licht aan gaat, drukt u op de volume omlaag toets.
• Houdt deze knop ingedrukt totdat het thuisscherm verschijnt.
Als dit het probleem oplost, zal het door derde partij applicaties worden veroorzaakt en kunt u het beste de applicaties gaan verwijderen.
U kunt de veilige modus weer uitschakelen door een soft reset uit te voeren. Dit wordt gedaan door de powerknop ingedrukt te houden.

Ik wil graag uitsluiten dat dit een softwarematige fout is. Daarom verzoek ik u vriendelijk de telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen wat de software opnieuw zal installeren.

Alles opgeslagen op de SD-of SIM-kaart zal niet worden beïnvloed, haal de SIM kaart uit het toestel voordat u de harde reset uitvoert. Het apparaat zal terugkeren naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen. Met deze handeling zullen alle gegevens op uw toestel verloren gaan.

U kunt als volgt een backup maken van uw contacten:
http://www.htc.com/help/n...id=151707&type=1&p_id=438

U kunt als volgt een backup maken van uw smsjes:
http://www.htc.com/nl/sup...d=144582&p_name=htc-one-x

Uw Google instellingen kunt u ook backuppen. Voor instructies, zie:
http://www.htc.com/help/n...id=151835&type=1&p_id=438

Uw foto's en muziekbestanden staan op de SD kaart die is ingebouwd.

Hierna kunt u de harde reset als volgt uitvoeren:

http://www.htc.com/nl/sup...d=144767&p_name=htc-one-x

Uw apps zijn gekoppeld aan uw Google account. Als u dan naar de Google Play Store gaat, gaat u naar Menu en dan naar Mijn Apps. Daar vindt u alle apps weer terug die u heeft geinstalleerd en kunt u ze opnieuw downloaden zonder te betalen.

Wanneer bovenstaande stappen het probleem niet oplossen, is het probleem helaas hardware gerelateerd en is een reparatie noodzakelijk.

Als u het toestel graag wilt laten repareren, hoor ik dit graag van u zodat ik u de nodige gegevens kan sturen over onze voorwaarden.

Natuurlijk kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen om uw toestel voor reparatie in te boeken. Voor Nederland belt u met 020 71 57 310 en voor België met 02 404 06 16.

U kunt mij laten weten of ik u succesvol heb geholpen door de onderstaande link te volgen waar u het ticket kunt sluiten. Bij het sluiten van het ticket wordt u uitgenodigd om uw feedback achter te laten over de service die u vandaag van mij heeft ontvangen.

Laat het me weten of ik de vraag goed heb beantwoord; klik hier om door te gaan.

Klik hier om een reactie op dit bericht te sturen

Met vriendelijke groet,

Renate

HTC
Alles geprobeerd, maar niets mocht helpen. Inmiddels ligt mijn HTC One X bij de reperateur om naar HTC gestuurd te worden. We'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Update: Het heeft even geduurd, maar mijn HTC One X is ein-de-lijk terug van reperatie en zo te zien is het probleem met de camera opgelost. Echter, ik heb geen idee wat voor een componenten er zijn vervangen, want het reperatierapport was uitermate beknopt.