Anoniem: 123481

Topicstarter
Ik zit te twijfelen over de aanschaf van de HTC S8. WIndows Phone lijkt me interessant, maar het schijnt dat de accuduur erg tegenvalt. Als ik kijk naar oude reviews komen toestellen als de HTC one S & de One V (circa zelfde prijsklasse) er ook goed uit. Heeft iemand ervaring mbt de accuduur van deze toestellen? Ik zal het voornamelijk gebruiken voor bellen, af en toe wat internetten en smsen.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik kan alleen de HTC One S met de HTC 8X vergelijken. Daar waar ik bij de 8X altijd een betrouwbare batterijduur heb, komt het bij de One S wel eens voor dat hij ineens snel leegtrekt. Ik ben nog op zoek naar de oorzaken hiervan. Overigens heb ik geen last van een drainende Whatsapp terwijl anderen dit wel ervaren.
Het is kiezen tussen Android en WP8. Afhankelijk van hoe graag je weer eens iets nieuws wilt proberen maak je je keuze. De One S draait Android als een zonnetje, ik hoef je niet uit te leggen dat WP8 minstens zo snel draait. Als ik in jouw schoenen zou staan (Android vanaf beginjaren) zou ik kiezen voor een nieuw verfrissend OS en dito foon. Ben je nieuw met Android, tja dan is het kiezen tussen 2 ''goeden'' want nogmaals One S draait Android retesnel.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:19
HTC One S zit overigens wel een prijssegment hoger. Die kost zo'n 100 euro meer dan de 8S. Krijg je wel wat extra's voor terug:
- Hogere resolutie, groter scherm.
- Betere camera
- Meer geheugen
De One S is overigens een prima toestel maar hou er wel rekening mee. De One V en 8S is wel een eerlijke vergelijking. De One V is wel wat goedkoper (zo'n 40 euro) maar ook al wat langer op de markt. Doordat hij langer op de markt is, heeft de One V iets mindere hardware maar het ontloopt elkaar niet veel. Enig echte verschil tussen de 8S en de V is dat de 8S dual core heeft en de V niet. Ik denk echter wel dat als je moet kiezen tussen de One V en de 8S, dat je voor de 8S een veel betere ervaring krijgt simpelweg omdat WP8 gewoon veel beter draait op mindere hardware.

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik las dat ondanks dezelfde accu's windows 8 een batterij sneller leegtrekt dan Android. Qua OS lijkt Win8 me erg interessant. Momenteel iOS, maar ben toe aan wat anders. Het gaat mij puur om dat ik niet elke nacht mijn telefoon aan de lading hoef te leggen. En of dat nu met een win phone wordt of Android, vind ik minder belangrijk :) Een mooier scherm kost vaak ook weer minder batterij. En wat betreft geheugen / camera, die gebruik ik niet zo vaak :)

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:19
Met WP8 heb je wel een mooie nieuwe interface. Alleen Whatsapp is gewoon bagger, daar moet je geluk mee hebben.

Topicstarter
Geluk mee hebben? Ik neem aan dat die op elk toestel fatsoenlijk werkt, of is de eerste release buggy?
Pagina: 1