De afgelopen 6 jaar heb ik een iMac Core2Duo gehad, welke nu echt wel aan vervanging toe is. Nu wil ik een normale pc, gezien ik geen laptop kan koppelen aan de iMac om deze als extern scherm te gebruiken. Iets wat voor m'n werk toch wel prettig is gezien ik dit vaak nodig zal hebben.
Nu ben ik op zoek naar een systeem wat relatief stil is en waar ik het volgende mee zal doen :
- incidenteel photoshop werk (hobbymatig)
- tekstverwerken
- wat simpele spelletjes
Het systeem moet dus wel gewoon snel kunnen draaien zonder al te veel vertragingen.
Nu is het al bijna 10 jaar geleden dat ik een eigen pc in elkaar gezet heb, maar ben handig genoeg volgens mij om dit nog steeds te kunnen. Na wat puzzelwerk in de pricewatch ben ik tot de volgende configuratie gekomen :
nu loop ik hier nog tegen een een paar dingen aan :
- is alles wel compatibel ? dus past de voeding in deze case,etc. ?
- deze case heb ik gekozen gezien hij mooi klein is en daardoor mooi op de plank in de kast kan komen (ruimte hier is 30 breed en ongeveer 30 hoog)
- Heb ik wel een videokaart nodig ? Ik zal zoals gezegd niet heel veel doen met photoshop maar wellicht dat een standalone videokaart toch handig is ?
Budget in totaal (incl. monitor) is trouwens rond de 800/900
Nu ben ik op zoek naar een systeem wat relatief stil is en waar ik het volgende mee zal doen :
- incidenteel photoshop werk (hobbymatig)
- tekstverwerken
- wat simpele spelletjes
Het systeem moet dus wel gewoon snel kunnen draaien zonder al te veel vertragingen.
Nu is het al bijna 10 jaar geleden dat ik een eigen pc in elkaar gezet heb, maar ben handig genoeg volgens mij om dit nog steeds te kunnen. Na wat puzzelwerk in de pricewatch ben ik tot de volgende configuratie gekomen :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 203,- | € 203,- |
| 1 | Asus P8H77-I | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Western Digital Green WD20EARX, 2TB | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | Fractal Design Node 304 | € 91,40 | € 91,40 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zilver, Zwart | € 187,- | € 187,- |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 37,18 | € 37,18 |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M2 420W | € 50,10 | € 50,10 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 837,13 | |
nu loop ik hier nog tegen een een paar dingen aan :
- is alles wel compatibel ? dus past de voeding in deze case,etc. ?
- deze case heb ik gekozen gezien hij mooi klein is en daardoor mooi op de plank in de kast kan komen (ruimte hier is 30 breed en ongeveer 30 hoog)
- Heb ik wel een videokaart nodig ? Ik zal zoals gezegd niet heel veel doen met photoshop maar wellicht dat een standalone videokaart toch handig is ?
Budget in totaal (incl. monitor) is trouwens rond de 800/900