Modem aansluiten na retourversterker

Pagina: 1
Acties:

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 01:54
Bij een appartement in een appartementencomplex heb ik de situatie dat het AOP in de meterkast binnenkomt en er vervolgens 1 kabel naar de woonkamer gaat en 1 naar de slaapkamer.
Nu is het de bedoeling dat in de slaapkamer een televisie kan worden aangesloten en in de woonkamer de modem en een televisie.
In de eerste instantie had ik bij de groene kabel dit kastje:
http://www.inhomenetwork....nsluitdozen//UMUback-.jpg
en de kabel naar de woonkamer aangesloten op de data aansluiting en de kabel naar de slaapkamer op de TV aansluiting. Probleem was dan dat de modem de verbinding niet wilde opbouwen.

Dus de vraag is, gaat het werken als ik de modem aansluit op een retourversterker?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is allicht de bedoeling, ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Een retourversterker is juist voor modems en interactieve TV settopboxen enzo. Een normale antenneversterker is namelijk niet retourgeschikt, en dan kan je modem inderdaad geen verbinding opbouwen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zou idd moeten werken, mits je het kabelmodem op een retourgeschikte aansluiting hangt.
Hou er ook rekening mee dat mocht je in de (nabije) toekomst interactieve TV willen gaan gebruiken, je ook daar een retourgeschikte aansluiting voor nodig hebt. Als je er nu toch al eentje gaat halen, koop er dan liefst een met meerdere retourgeschikte aansluitingen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• moppentappers
Bedankt voor het advies, ik heb een tretac versterker aangesloten en dat werkt uitstekend.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
@Mappentoppers; Tratec ipv tretac, denk ik?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom modem niet gewoon in meterkast? Als dat is waar je hoofdaansluiting binnenkomt is, is dat ook waar je modem hoort - mede omdat het een stuk lastiger is om die online te krijgen achter een hele wirwar aan kabels binnenhuis.

Sowieso, lees even de signaalwaardes uit in je modem en je ziet waar in het signaal je probleem zit.

Oslik blyat! Oslik!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Modem kan op de versterker, maar hij moet wel op een niet versterkte poort komen te staan!
Plus mag afstand tussen AOP->versterker->Modem niet te lang zijn (<1m)

• moppentappers
Omdat de meterkast in de algemene ruimte staat en er geen LAN kabels lopen vanaf de meterkast naar het appartement is het niet mogelijk om de modem in de meterkast te plaatsen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

moppentappers schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:21:
Omdat de meterkast in de algemene ruimte staat en er geen LAN kabels lopen vanaf de meterkast naar het appartement is het niet mogelijk om de modem in de meterkast te plaatsen.
"Niet mogelijk" wordt zo makkelijk geroepen...

Tuurlijk is het mogelijk, namelijk door UTP daarvandaan naar het appartement te trekken. Of je dat wilt of niet is een tweede, maar mogelijk is het altijd.

Maar goed, check nou gewoon die signaalwaardes in de modem. Mogelijk gaat het achter die versterker wel goed. Mogelijk niet. Maar zonder info die alleen jij kunt verschaffen kunnen wij niets roepen. Iig moet je er rekening mee houden dat je nooit garanties hebt als je de modem op een 'foute' plek aansluit.

Oslik blyat! Oslik!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:04
Ik zou in dat geval altijd je aanbieder vragen om je AOP te verplaatsen naar je appartement. Als er maar 1 kabel van je meterkast naar je appartement kan zullen zij ook begrijpen dat je in een onmogelijke situatie zit.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begrijpen zeker, maar daar hangt vaak een niet misselijke prijskaartje tegenover. Het is hun schuld niet dat de aannemer/architect besloten heeft meterkast op een rare plek te hangen en geen leiding voor UTP aan te leggen...

Ik zou eerder gewoon kijken naar bestaande (loze) leidingen en daar een UTPtje doorheen trekken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1