Youtube buffert niet goed..

Pagina: 1
Acties:

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Ik heb nu al een tijdje problemen met youtube en begin het nu goed zat te worden.

Het probleem:
Youtube buffert maar een klein beetje en stopt dan. Het probleem is niet mijn internetsnelheid of mijn pc want die zijn beide meer dan prima. Het probleem ligt puur bij youtube. Het gekke is dat filmpjes super snel bufferen, ook op 1080p maar de buffer stopt en niet meer door gaat.

Ik heb al van alles geprobeerd met apps e.d. maar dat werkt allemaal voor geen meter.

Ik zou niet meer weten wat ik kan doen om het probleem op te lossen. Het zou op te lossen zijn door youtube te forceren om te blijven bufferen (handmatig de kwaliteit omhoog/omlaag doen werkt maar is natuurlijk geen oplossing) of mijn internet verbinding is niet stabiel ofzo?

Anyway iemand suggesties wat ik zou kunnen doen?

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 14:00
Intressant topic dit.

Ik heb hier ook al maanden ontzettend veel problemen mee.
Ik ben ook continu aan het zoeken waar het aan kan liggen.

Soms pas ik de dns van mijn PC/telefoon aan naar de dns van google: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
en dan gaat het soms weer wat beter.

Echter denk ik dat mijn probleem ook bij de internetprovider zit ( telfort ) ik merkte namelijk dat ik bij gamen e.d ook veel problemen had.

Als ik ping testen uitvoer en deze een tijdje laat lopen, zie ik ook redelijk veel connection time-outs. Ook bij mijn dreambox heb ik regelmatig stotteringen.

Uiteindelijk heb ik besloten om een nieuwe internet provider via glasvezel te zoeken. Dus ik hoop dat dit voor mij de oplossing is.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb hetzelfde probleem, ook al heel lang. Verder geen problemen met mijn verbinding. Ik ben benieuwd of iemand wat weet.

Overigens misschien makkelijk om aan te geven welke browser en provider jullie gebruiken: ik zit op Ziggo met Chrome.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Youtube buffering klinkt simpel maar is ongelofelijk ingewikkeld in praktijk. Google heeft op erg veel locaties servers staan en per film per kwaliteit per request wordt bepaald waar je het vandaan krijgt.

In de regel kun je stellen dat al die servers de last aankunnen en een goede verbinding met het internet hebben, en dat jouw verbinding het probleem ook niet is als bijv een speedtest wel op orde is.

Waar gaat het dan mis? In de schimmige wereld van transits en interconnects tussen die servers en jouw verbinding. Als de route gaat over een netwerk wat brak is (in NL is die van NIKHEF bijv notoir) maakt dat de films die daarover gaan traag bufferen. Lastige is dat een volgende keer dezelfde film niet noodzakelijkerwijs over dezelfde route gaat.

Wat mij opvalt (ik zit in A'dam bij UPC) is dat hoge kwaliteit (HD) filmpjes vaak veel beter bufferen dan lage kwaliteit filmpjes. Die komen geheid van een andere server en de verbinding erheen is duidelijk beter.

Hamvraag: wat doe je eraan?

Lastig. Het probleem ligt niet bij je provider en ook niet bij Google. Het ligt ertussenin. Goede samenwerking tussen provider en Google zou het kunnen verbeteren, maar geen van beide hebben daar al teveel belang bij / interesse in. Persoonlijk boeit het me niet genoeg om achteraan te gaan, vooral omdat juist HD soepel gaat. Iig is overstappen op andere provider geen garantie dat het nu en in de toekomst beter zal gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Laatst online: 04-06 06:30
Nope dit heeft niks te maken met servers lijkt mij. Immers buffert YT de stream binnen enkele seconden maar slechts een deel van het filmpje en stopt dan en gaat niet meer verder totdat ik de kwaliteit verander of door/terug spoel. MAW YT wordt niet meer getriggert om door te bufferen..

Het lijkt mij een probleem wat heel makkelijk te fixen is en dus niks met de servers van YT te maken moet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
@dion_b Helaas is het bij mij andersom. 1080p gaat eigenlijk altijd fout en de lagere kwaliteit gaat normaal gesproken goed.
Daarom kies ik altijd voor 720p ipv 1080p..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 22:16

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ik heb exact hetzelfde probleem. Een filmpje start bijvoorbeeld in 480p en dan klik je vaak als het mogelijk is 1080p aan. Dit gaat goed de buffering schiet als een raket vooruit, je kijkt verder en plots stopt het filmpje gewoon. De buffer is op een random plaats gestopt en hoe lang je ook wacht hij gaat niet meer verder. De enige oplossing die soelaas biedt is de kwaliteit terug veranderen naar bijvoorbeeld 720p en dan is alles plots weer 'normaal'. Bij mij is het spijtig genoeg meestal 1080p die moeilijkheden geeft en werkt 720p wel goed. Het probleem doet zich trouwens zeer onregelmatig voor, niet altijd op hetzelfde tijdstip, soms een week niet en dan weer een paar dagen wel...

Het verhaal van die verschillende servers, kwaliteit en dat het de interconnects die lastig doen kan ik inkomen. Het rare is dat een stuk van het filmpje gewoon zeer vlot gaat, maar dat de interconnect er dan gewoon plots mee kapt ofzo? De verbinding is niet traag, maar onstabiel dan ofzo? De YT player heeft als het ware niet door dat de buffer vastzit en blijft gewoon vrolijk laden terwijl er geen nieuwe data doorkomt...

Ikzelf zit (in België) bij Belgacom VDSL, en gebruik chrome als browser.

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter.S op 22-12-2012 11:10 ]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Pagina: 1