'reversed case'?

Pagina: 1
Acties:

• LinkeLouie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09-2023
beste mede-tweakers,

Laat het nou net zo zijn dat mijn bureau zo staat, dat mijn kast altijd links staat, en mijn scherm rechts.
Nu ben ik dus opzoek naar een case (liefst de Corsair 650D) met de MOBO plate (van voren gezien) aan
de linker kant, in plaats van rechts.

Enigste cases die ik heb gezien met dit systeem zijn Silverstone cases. Deze zijn werkelijk prachtig,
alleen het prijskaartje niet. (en een beetje overkill, aangezien ik geen waterkoeling heb).

Waten jullie of het mogelijk is een case zelf om te keren? of heeft iemand ervaring met het vragen van zo'n
case bij de producent?

Alvast bedankt! :)

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:41
Misschien een 2e hands OEM BTX case? Speciaal iets vragen bij de fabrikant zal sowieso een hoog prijskaartje zijn.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik zou mijn kast ondersteboven zetten of kijken of ik het anders kan inrichten, maar that's just me :P

Voor zover ik weet kan je geen ATX mobo in een BTX case monteren zonder het betere hak- en zaagwerk.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Bij de coolermaster stacker 832 is de moboplate om te draaien. Dan kan je dus kiezen hoe je hem hebben wilt. Bij mij zit hij zoals jij het wilt :) tweedehands zijn ze nog wel te krijgen. Nieuw word moeilijk of zijn ze erg duur.

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-usa.com/upload/product/2702/intro2.jpg

Marktplaats linkje

[ Voor 28% gewijzigd door TweakMaster op 20-12-2012 11:53 ]

Ryzen cloud9

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De BTXformfactor is daadwerkelijk anders dan de ATXformfactor, dat is dus niet compatible met elkaar.

• WietKop
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07-2020
Is het niet simpeler om de kast gewoon rechts te zetten? Scheelt je al het werk om alles over te steken en geld.

• TweakMaster
+1 voor WietKop :)

Ryzen cloud9

• LinkeLouie
Zo, bedankt voor al de reacties!

Had inderdaad al over BTX gelezen, maar dat werkt helaas niet. zag dat Caselabs ook prachtige kasten heeft, maar vanaf $350 is mij te veel :)

Wietkop, is ook wel een oplossing ja. Maar ik hou nog al van de kou, en deze dagen staat mijn raam ook altijd open, en mijn case staat aan de linkerkant van mijn bureau bij het raam, vind 'ie fijn ;)

wou kijken of er een makkelijke oplossing is, maar denk dus dat het of doorsparen word, of de kast naar rechts schuiven :)

• LiquidT_NL
Zoals ik al aangaf: ondersteboven zetten die case?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:15:
Zoals ik al aangaf: ondersteboven zetten die case?
Nadeel is dat de onderkant van een kast normaal gesproken niet bepaald mooi afgewerkt is.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• TweakMaster
plexiglas plaatje in kleur erop lijmen?

Ryzen cloud9

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:56

Fordox

00101010

haal een silverstone kast. deze hebben vaak het moederbord aan de andere kant.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• LiquidT_NL
heuveltje schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:26:
[...]

Nadeel is dat de onderkant van een kast normaal gesproken niet bepaald mooi afgewerkt is.
Dat is waar, maar als hij EN geen geld wil uitgeven, en waarschijnlijk liever niet zijn kast gaat verbouwen, is het wel een snelle, tijdelijke oplossing. De meeste cases blijven perfect staan zo, tenzij je van die achterlijke front plates hebt!

• LinkeLouie
Achterlijke frontplates heb ik geen zin in, daarom wil ik ook voor de Corsair 650D gaan :)

goeie tip, aan de onderkant van de 650D zit een fan hole, dus kan dat mooi dienen als exhaust.
Dan pootjes van boven naar onder werken, en dan ben ik er!

dank je wel. Als het zo ver is maak ik er wel een build log van, wellicht heeft iemand daar nog wat aan!
Pagina: 1