• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49
Afgelopen week was mijn vriendin en film aan het streamen (15 GB 1080p film) van mijn NAS (DS211) naar mijn HTPC (AMD A10-5800K). Vervolgens wilde ik op de Gamepc (I7-3770K) een potje BF3 spelen. Tegelijkertijd was ik met mijn BF3 teamgenoten aan het skypen. Deze situatie komt niet vaak voor dus dit had ik nog niet eerder meegemaakt.

Tijdens het gamen viel continue mijn internet verbinding uit (skype werdt gedisconnect en BF3 had een extreme ping waarna ik werd gekicked). Ook in de windows 8 taakbalk gaf het netwerk icoon aan dat de verbinding verbroken was.

Mijn netwerk is als volgt opgebouwd, en de bekabelde apparaten zijn aangesloten via Gbit bekabeling.
Netwerk

Wat zou hier fout kunnen gaan, of verwacht ik simpelweg teveel van de sitecomrouter? Mijn inziens moet je een filmpje kunnen streamen en tegelijkertijd gamen.

Uiteraard heb ik alle drivers actueel, is de bekabeling gecontroleerd en zijn alle apparaten gereset/opnieuw opgestart.

Stel dat de router idd de hoeveelheid data niet lekker kan verwerken, zou het dan zin hebben om een switch tussen de NAS en HTPC te plaatsen om het film verkeer door de switch af te laten handelen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w0ezf9oKgdFH2b7zjWti1Wm6/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door mcsluis op 20-12-2012 11:22 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Kun je het probleem reproduceren? Dit lijkt me nou niet echt een spannende situatie om eerlijk te zijn en zou prima afgehandeld moeten kunnen worden door de Sitecom.

Er gaat ongeveer 3MB/s door de router voor de stream naar je HTPC:

90 minuten is 5400 seconden (ik ga er vanuit dat de film anderhalf uur duurt).
Voor het gemak neem ik even aan dat 15GB = 15000MB.

Dan krijg je: 15000/5400 = 2.78MB/s.

2.78MB/s * 8 = 22.22Mbit/s.

Je begrijpt het waarschijnlijk al, je hebt een gigabitnetwerk liggen en gigabitrouter staan maar je komt niet eens aan 100Mbit/s, dit lijkt me dus absoluut niet het probleem want een stream brengt ook niet veel sessies met zich mee ;)

Lag het niet gewoon aan je ISP? :)

[ Voor 62% gewijzigd door MensionXL op 20-12-2012 22:49 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579345

In de router kun je hardware accelerator aan zetten dit boost de performence tot 400mb draadloos.
en verwerkt de informatie sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou niet zo snel advies opvolgen wat iemand millibits belooft :z

Los daarvan, dit klinkt als klassiek voorbeeld van platgetrokken upload van je internetverbinding. Zeker dat er niet stiekem een torrent aan stond?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07 17:44

aap

IK mag hopen dat dit probleem uit 2012 al opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:33
Kijk eens of je router te heet wordt, of koel eens extra, en kijk of hij weer uitvalt.

Zoek met google of er meer met problemen zitten met je merk/model router.
Pagina: 1