1.5GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 660 vs 1 GB NVIDIA Quadro 2

Pagina: 1
Acties:

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04-2025
Beste Tweakers,

ik ben op zoek naar wat advies ivm met bovenstaande GPU's.
wij zouden een van de 2 aankopen voor een pc met als funtie het plotten van 2D designs (grafische toepassing dus).
het systeem dat men ons aanraadde (met de quadro) was wel een hele kluif kwa kostprijs, en nu vroeg ik mij af of we eenzelfde resultaat kunnen bereiken met een zelf samengestelde pc met een GTX 660.

dank bij voorbaat.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Verwijderd

Een quadro is zeker snel maar ook 4 keer zo duur. Als je wat kracht wil kan je als midden mode beter kijken naar een GTX680 want dit is appels en peren vergelijken.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 00:45
wat bedoel je met "het plotten van 2D designs"?
in de strikte zin van die omschrijving is een Quadro zo goed als nutteloos
een Quadro heeft maar zijn meerwaarde bij het effectieve tekenwerk en eventueel renderwerk (maar 2D renderwerk moet de cpu perfect aankunnen)
over welk programma gaat het eigenlijk?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Welke software gebruik je idd - exact-

En je bedoelt een quadro 2000 neem ik aan?

Wie raadde jullie het aan? Wat voor PC?

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 20-12-2012 13:15 ]

specs

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Ja alleen als een berekenings fout een ramp zou betekenen zoals bij het bouwen van een miljoenen gebouw of bij het ontwerp van een product maakt het uit.
Normale hardware is veel sneller en bijna 100% betrouwbaar en ook nog eens goedkoper

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04-2025
het gaat om simulaties van designs voor breimachines. de enige verreiste die we kregen was een bepaald type scherm en een nvidia videokaart.
de pc die ik daarvoor had samengesteld via dell (een precision t5200 ofzo) vond ik wat overdreven kwa prijs. de enige verreiste die ik mijzelf gesteld had was min 8 gig ram, een ssd, goede cpu (i5 of i7) en dan een kaart van nvidia. maar die precision is al vlug 1900+ € met die specs, wat toch overdreven is als je zoiets als van scratch kan samenstellen voor 1300€.

PSN - ps4 : sir_kowlier

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gewoon beginnen met een gamekaart? Grote kans dat dat goed gaat. Klinkt niet als iets waar je perse een profi kaart voor nodig hebt. Misschien is een 660 nog wel overkill? Je kunt altijd nog upgraden..

specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1