Formateren Hackintosh Samsung 830SSD

Pagina: 1
Acties:

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:51
Hi allemaal,

Ik heb een tijdje hackintosh laten draaien op mijn pc. Bij de installatie daarvan heb ik mijn SSD geformatteerd naar Mac OS journalled format.

Nu wil ik Windows7 er terug op zetten, echter kan ik bij de installatie daarvan de SSD niet formatteren OPTIE1. Waarschijnlijk omdat deze niet NTFS of FAT geformatteerd is maar dus Mac os journalled.

OPTIE 2: formatteren vanuit geïnstalleerde Windows 7 via Disk Management benadering via externe behuizing met de SSD erin. Niet gelukt. Krijg foutmelding dat de bewerking niet mogelijk is.

OPTIE 3: booten met originele Mac OS Installatie CD: CD wordt niet herkend dus geen optie

Iemand een oplossing voor handen of ervaring met goede applicatie waarmee de SSD weer geformatteerd kan worden naar FAT/ uiteindelijk NTFS?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:10

D4NG3R

kiwi

:)

Linux live CD'tje booten en het daar langs doen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:36

Wildfire

Joy to the world!

Misschien dat een partitie tool zoals MiniTool Partition Wizard iets kan doen? Of anders een Ultimate Boot CDtje doen en een secure erase laten doen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:29
Doe eens shift + F10 tijdens de installatie van Windows en gooi je SSD leeg met diskpart. Hoef je niet te rommelen met Linux tools. :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:51
adyta schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:40:
Doe eens shift + F10 tijdens de installatie van Windows en gooi je SSD leeg met diskpart. Hoef je niet te rommelen met Linux tools. :)
Dat dus, wel eerst even opzoeken hoe het precies werkt natuurlijk. Vergeet ook niet de partitie primair en actief te maken, anders kan je het systeem niet installeren.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:29
alex3305 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:49:
[...]

Dat dus, wel eerst even opzoeken hoe het precies werkt natuurlijk. Vergeet ook niet de partitie primair en actief te maken, anders kan je het systeem niet installeren.
Volgensmij voldoet het al om de juiste disk te selecteren en hierop de command 'clean' uit te voeren. De rest van het formatteren etc kan tijdens de installatie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:51
Thanks bovenstaande manier was de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:09

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb gisteren exact hetzelfde probleem gehad met een ex-hackintosch. De optie verwijderen i.p.v. formatteren bij de installatie van Windows werkte perfect.
Pagina: 1