• Captain Nemo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-07-2022
Hallo ,

Er is een probleem met mijn pc . Hij valt uit tijden het gamen . Op mijn pc staat een legale versie van windows 7 . Hij valt soms ook uit tijdens het gebruik van windows .

Specs:

cpu : Intel® Core™ i5-3570K
ram: 8 GB Corsair Vengeance geheugen
Mobo: GA-Z77X-D3H moederbord van GigaByte
(een upgrade kit van alternate )
Gpu: EVGA GeForce GTX 660 Ti (02G-P4-3660-KR)
Voeding:coolermaster 850W
Case: Antec 900

Hardeschijven : Samsung SSD 830 series
Samsung HDD 753 LJ
Samsung HDD 322 HJ

Verder heb ik in mijn case 6x (120mm?) fans zitten en 1 van (200mm?) maten weet ik niet zeker .\

De kast en de voeding heb ik van een vriend gehad , vandaar dat ik de maten niet precies ken .
Hardeschijven zijn uit een ouder systeem . ( behalve de SSD die is gekocht na de upgrade kit en gpu)

Ik ben ondertussen all 2x naar de alternate terug geweest .

Eerste keer ,had ik alleen mijn upgrade kitje , en ging hij niet meer aan .
paar uurtjes daar en zij kregen het weer aan . ( had ik nog geen grafischekaart gekocht en had ik er een 7800 in hangen ( van Nvidea ) . zij troffen verder geen problemen aan .

Tweede keer , Toen wist ik niet wat er mis kon zijn en heb ik dus mijn cpu , mobo ,ram en gpu achtergelaten zij troffen daar een verbogen pinnetje op het mobo aan en een vlek op de gpu ( leek op een condenzator die was gesprongen.)
Hier door is de garantie van het mobo en de gpu ingetrokken , echter heb ik die over mijn gpu weer terug . en het pinnetje hebben ze terug gebogen. Na een bios updatje draaide hij goed volgens de technische afdeling .

Nu zit ik dus weer met het probleem dat hij uit valt na dat ik een spel opstart en nog geen 5 minuten speel .

Mijn temps zijn goed? alles zit rond de 30~50 .

Ik heb niet zoveel verstand van computers en heb dus mijn broer hem in elkaar laten zetten .

Probleem heb ik ondervonden bij : Borderladers 2
Death rising 2
League of legends
Verder heb ik niet veel gestest .

Het rare is dat hij het telkens even doet en dan na een paar weken het probleem weer krijgt .

Ik hoop hier bij genoeg informatie gegeven te hebben en onder het juiste topic zit .

( dit is mijn eerste top hier op tweakers lees hier veel maar reageer niet omdat ik er niet zoveel over weet:$ )

Met vriendelijke groeten Captain Nemo

(als jullie willen kan ik foto's maken en uploaden )

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Ga eens op dit forum zoeken hoe je een pc test, want je hebt zelf niks gedaan.
Kijk bij andere problemen en hoe zij de pc testen, een simpele memtest86 heb je nog niet eens gedaan.
Er is ook ergens op de forum een link hoe bepaalde problemen kunt uitzoeken.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Captain Nemo
ik heb een beetje gekeken en zie nu dat de ven van mijn voeding niet werkt . zou dit het probleem kunnen zijn :$

Verklaard wel waarom het niet altijd is .

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 15:15
Captain Nemo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:42:
ik heb een beetje gekeken en zie nu dat de ven van mijn voeding niet werkt . zou dit het probleem kunnen zijn :$

Verklaard wel waarom het niet altijd is .
Hij draait helemaal niet?
k weet we dat ik dit vroeger ook ooit dacht maar dat het een bepaalde techniek was, zo gauw hij echt te warm werd dat hij aansloeg. (ik meende dat het een antec was)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:28
De fan van de voeding kan best uit staan, er zijn tal van modellen (bij verschillende merken) waar de fan pas bij temperatuur X of verbruik Y aan gaat. Of dat bij jouw voeding ook het geval is zul je even moeten nakijken.

Wat betreft het uitvallen, bij zulke dingen denk ik toch wel snel aan de voeding, zeker als het niet alleen onder zware belasting is. Je zou eens de voltages op de verschillende lijnen in de gaten houden, hiervoor zou je OCCT of Hardware Monitor kunnen gebruiken. Bij mijn vorige pc was het ook de voeding die problemen gaf (toevallig ook een Cooler Master van 850W).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Captain Nemo
hendrilankamp schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:47:
[...]

Hij draait helemaal niet?
k weet we dat ik dit vroeger ook ooit dacht maar dat het een bepaalde techniek was, zo gauw hij echt te warm werd dat hij aansloeg. (ik meende dat het een antec was)
Idd als ik in game zit draait hij wel .
jan99999 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 07:20:
Ga eens op dit forum zoeken hoe je een pc test, want je hebt zelf niks gedaan.
Kijk bij andere problemen en hoe zij de pc testen, een simpele memtest86 heb je nog niet eens gedaan.
Er is ook ergens op de forum een link hoe bepaalde problemen kunt uitzoeken.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Euh zoals ik all had gezegd ben ik niet superhandig met pc´s , zou je er misschien een paar kunnen uitlichten ? of moet ik gewoon boven aan beginne.
Moi_in_actie schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:26:
De fan van de voeding kan best uit staan, er zijn tal van modellen (bij verschillende merken) waar de fan pas bij temperatuur X of verbruik Y aan gaat. Of dat bij jouw voeding ook het geval is zul je even moeten nakijken.

Wat betreft het uitvallen, bij zulke dingen denk ik toch wel snel aan de voeding, zeker als het niet alleen onder zware belasting is. Je zou eens de voltages op de verschillende lijnen in de gaten houden, hiervoor zou je OCCT of Hardware Monitor kunnen gebruiken. Bij mijn vorige pc was het ook de voeding die problemen gaf (toevallig ook een Cooler Master van 850W).
bedankt voor de tips ga het direct testen .

Sorry voor de late reactie , moest werken en daarna viel hij uit :S .

• Captain Nemo
Ben er wss achter, het moederboard heeft problemen als er meerdere hardschijven in zitten .

Nu komt de vraag valt hier wat aan te doen of moet ik dit afhandelen met de Alternate zelf?
Pagina: 1