Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzepelgrim
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Hoi,

Bij het in elkaar zetten van m'n pc kom ik tot de conclusie dat mijn koeler net (1 à 2 mm) te groot is, waardoor m'n geheugen niet past.

De koeler is een cooler master 412 Slim, met twee fans. Is er voldoende koeling wanneer ik slechts één fan gebruik (processor I5 3570K)? Of is het mogelijk om m'n geheugen naar bay 2 en 4 te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-07 11:36

itsalwaysme

Graast voor DB

Wat staat er in de manual van je moederbord?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 17:30
Je kan altijd je geheugen op bay 2 en 4 plaatsen als dat je uitkomt. Maar wat voor geheugen heb je dan? Ik heb hier een Scythe Mugen 2 B en die is groter als de CM 412 slim en daar past het geheugen gewoon onder (wel geheugen zonder grote heatspreaders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzepelgrim
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Het ligt waarschijnlijk aan het mobo. Ik heb zojuist nog wat gegoogled en las op hardware.info iemand met een soortgelijk probleem. Als ik het geheugen naar slot 2 en 4 plaats moet het opgelost zijn :-).

Ik heb overigens corsair vengeance geheugen.

Bedankt voor de reacties.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 01:53

djunicron

*click-swoosh-thud*

Corsair vengance is er op normale maat, + heatpipes (mega groot), met fins (1.5x zo hoog) en met een "dakje" (1.2x zo hoog) etc etc.

Wat je bij de Mugen 2 B kon doen, was de fan wat hoger op de cooler zetten, waardoor deze zeg maar boven op de ram lag. Dit scheelde wel 1 a 2 graden met helemaal naar onder onder load, maar goed.

Bij de 412 Slim is dat helaas geen optie, omdat die klemmetjes van het zwarte plastic dan niet passen in de uitsparingen van de ribben. Het ding is al push / pull, dus echt opties wat betreft het verplaasten van de fan heb je niet, buiten er gewoon één afhalen. Nu heeft het nieuwere model geen speciale uitsparingen meer maar een groef over de hele lengte, vanwege het commentaar. Daar kan je wél één fan wat opschuiven.

De 412 Slim is eigenlijk voor LGA2011 (X79) borden bedoeld, waar je ram aan weerszijden staat, daar issie voor op maat gemaakt, eigenlijk niet zo zeer voor LGA1155. Wel kan je zoals je al aangeeft je ram een plaatsje opschuiven en hopen dat het dan wel past. Je Corsair omruilen voor Low Profile (LP) Vengeance is ook nog een optie, hoewel als ik zo naar de maten kijk je dan nog steeds kan botsen met deze cooler...