Toon posts:

Welke Processor in ABIT BH6 rev 1.01

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een celeron 333 in een abit bh6 rev 1.01. Nu ben ik van plan een nieuwe processor te kopen, alleen welke kan ik het beste kopen?
Volgens mij kan in mijn mobo geen coppermine.
Dus ik twijfel tussen een celeron (I of II)of een P3 katmai.
Welke is het beste over te klokken ?
De snelheid is met alleen belangrijk voor het spelen van spellen als Q3 en UT

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Ik zou in jouw geval eeen Celeron 2 kopen (als ze er zijn in NL)...
Lees dit maar eens...

Verwijderd

Ik had ook zo'n versie 1.01 en toen heb ik ff met de importeur gemaild en die vertelde me dat een celeron2 alleen op een BH6 versie 1.1 mogenlijk is met een bios flash. En Martijn via dat linkje kwam ik er toch echt achter dat ie een versie 1.1 heeft gebruikt.
De laatste bios 1.Supports the PIII 600Mhz(100Mhz FSB) CPU.
2.Supports 40GB harddisks and above, However we aren't
quite sure what the precise capacity is, since the current
maximun harddisk on the market is 40GB.
dus koop gewoon een p3 600

Verwijderd

Topicstarter
Een PIII600 is me eigelijk wat te duur (740 piek). Ik wil eigenlijk max 500 piek uitgeven.
Een PIII 500 met welke celeron is die vergelijkbaar? en dan gaat het mij alleen om het spelen van spellen. Oja en welke celeron kan je goed overklokken?

THX

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ook net een pIII600E gehaald en die draait op me bh6 v1 makkie op 750, en die 600 hoeft niet eens zo duur te zijn hoor.

Verwijderd

Dat de Celeron 2 alleen in een versie 1.1 MB past, lijkt me grote onzin. Volgens mij is er geen enkele reden dat ie niet in een oudere versie zou draaien. Ik ga het in ieder geval gewoon proberen.

• Martijn
Cable, volgens mij moet jij je bril eens gaan poetsen want dit staat er op Firingsquad:
Test system
Celeron 300a @ 450 MHz (100 MHz FSB)
Celeron II 566 @ 877 MHz (103 MHz FSB)
Abit BH6 ver 1.0
bios ver. NV (11/26/99)
128 MB SDRAM PC100 Generic
Geforce DDR
driver ver 5.13
Adaptec 2940 U2W
IBM DDRS 4.5 GB U2W SCSI HD
Plextor 12/4/32 SCSI Burner
Plextor 40X UW SCSI CDROM
Western Digital 5.1 GB UDMA
SB Live! Value
10/100 Ethernet Card
Officieel ondersteund versie 1.0(1/2) idd GEEN Celeron2, maar die ondersteuning houdt alleen de naamgeving in, dus waarschijnlijk zal ie hem P3 of Celeron noemen ipv Celeron2..., maar als je daar wakker van ligt...

Verwijderd

Topicstarter
Wouzer,
als ik het goed begrijp heb jij dus gewoon een coppermine in je BH6 gedrukt. Heb jij gewoon een versie 1.0 en niet 1.1 volgens abit kan het namelijk niet maar als alles goed loopt dan haal ik denk ik een PIII 550E, goed over te klokken alleen ik heb een viperII en die houdt niet zo van een agp bus boven de 75 dus ik denk dat dat de beperking wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets ik snap alleen het volgende niet (Uit firingsquad) Bij de weg Martijn nog bedankt voor de tip
I got down to thinking about getting a Coppermine. I realized that I would need a new motherboard, some new RAM, as well as the new CPU in order to make for a more successful overclocking. That didn't sound too appealing though, because I was getting to be a bit lazy about having to sell my old parts and get new ones.

Als er een celeronII in kan, die gebaseerd is op de Coppermine. Waarom dan niet de Coppermine zelf? Het eninge wat ik kan bedenken is dat de AGP multiplier alleen op 1/1 of 2/3 kan. Maar daar heb je alleen last van als je hem op 133 mhz laat lopen, of zit ik nou onzin uit te kramen?

• Martijn
Kijk, voor overclocken boven de 100 Mhz moet je niet echt bij de BH6 zijn, zeker niet de 1.0 versie. En als ie al wil overklokken, kan er alleen een 100 Mhz Coppermine in, moet ie 133 Mhz geheugen hebben (om over te klokken), en de FSB kan op de BH6 volgens mij max maar op 124 of 133 (weet ik niet zeker). Veel meer waardes (ja, 112) heb je niet op een BH6, dus overklokken zal niet echt handig gaan met een BH6 rev. 1.0
Pagina: 1