Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:32
Beste mede-Tweakers,

Heeft iemand ervaring met of informatie over de HP LQ037AT? Ik kwam deze schijf eerder vandaag in de Pricewatch tegen, en het is een HP - toch niet direct een merk wat bekend staat voor hun "consumentenschijven", althans niet in mijn optiek.

Ik ben op het moment vooral nieuwsgierig naar deze obscure schijven omdat er zo weinig informatie beschikbaar lijkt te zijn. Zo is bijvoorbeeld de hoeveelheid cache voor mij nergens te vinden, en zijn ook lees/schrijfsnelheden niet voorradig. Met de professionele schijven van HP in gedachten lijkt het mij ook dat deze schijven nog best betrouwbaar zouden kunnen zijn. De prijs ligt misschien wat aan de dure kant, maar misschien zijn het wel kleine juweeltjes voor thuisgebruik... Of ik ben gewoon te optimistisch. :*)

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
..en het is een HP - toch niet direct een merk wat bekend staat voor hun "consumentenschijven", althans niet in mijn optiek.
HP maakt zelf geen schijven, ze gebruiken gewoon modellen van WD, Seagate, etc. Eventueel met een aangepaste firmware. Verder niks speciaals, je betaald alleen wat meer omdat deze gechecked zijn op compatibiliteit met bepaalde systemen.

[ Voor 37% gewijzigd door Nielson op 19-12-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Oeps, cache staat inderdaad daar. Ik had die pagina al gezien, maar dus over de cache heen gekeken. Ik zie hier overigens geen informatie over lees- en schrijfsnelheden staan, wat ook wel interessant zou zijn om te weten.
Nielson schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:01:
HP maakt zelf geen schijven, ze gebruiken gewoon modellen van WD, Seagate, etc. Eventueel met een aangepaste firmware.
Duidelijk! Enig idee welke aanpassingen ze gemaakt hebben voor deze schijf, en waar deze schijf op gebaseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
XpanD schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:07:
[...]

Oeps, cache staat inderdaad daar. Ik had die pagina al gezien, maar dus over de cache heen gekeken. Ik zie hier overigens geen informatie over lees- en schrijfsnelheden staan, wat ook wel interessant zou zijn om te weten.
Had m'n bericht alweer ge-edit want juist de LQ037AT staat niet op die pagina, hoewel er wel heen gelinkt wordt vanaf hier.
[...]

Duidelijk! Enig idee welke aanpassingen ze gemaakt hebben voor deze schijf, en waar deze schijf op gebaseerd is?
Nee, maar dat is juist het mooie van dat systeem. Je hoeft verder nergens op te letten behalve HP's eigen part numbers. Voor gewoon thuis gebruik kun je beter een moderne 1TB schijf uit te pricewatch halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Ook duidelijk. Altijd leuk om dit soort dingen te weten te komen - bedankt voor de info!

Overigens ben ik nog wel benieuwd naar waar deze schijven dan precies op gebaseerd zijn. Heeft iemand daar toevallig een idee van? 't is niet direct belangrijk, maar ik ben nou eenmaal nieuwsgierig. ;)