Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mag dit juridisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Ik heb even een kleine vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben sinds kort begonnen met een klein it bedrijfje en heb een server in een datacenter draaien.
Ik host hier ook een monitoring appliance op voor netwerken.
Dit is een volledig opensource pakket.

Nu belde een ex werkgever van mij laatst op en eigelijk kwam het er op neer dat als ik de monitoring appliance die ik had; opgebouwd had vanaf een vmdk van hem dan had ik een probleem ( dit had ik uiteraard niet. ) Ik voelde op dat moment nattigheid en heb toen besloten om tijdelijk even het standaard wachtwoord terug te zetten om te kijken wat hij ging doen. Ik heb hem een link gegeven naar mijn monitoring voor de onbeveiligde pagina`s. Aan deze pagina`s kon hij al zien dat het niet zijn vmdk betrof.

Echter waar ik al bang voor was is dus ook gebeurt en hij heeft van de mogelijkheid gebruik gemaakt om in te loggen op mijn monitoring. Hier had ik geen toestemming voor gegeven. ik heb hem dit dus ook voorgelegd en hij zegt we wouden je nog laten weten dat je het standaard wachtwoord er nog in had staan. Mijn logboeken spreken echter andere dingen en hij heeft erg vaak verschillende pagina`s bezocht op de beveiligde omgeving.

ik wil hem dit dus ook voorleggen dat hij eigelijk inbraak heeft gepleegd op het systeem echter ik vraag mij af gaat dit ook op als je gebruikt maakt van de standaard wachtwoorden?

Ik weet dat dit meer een juridische vraag is echter het juridisch loket kan hier niet zo 1 2 3 antwoord op geven. Ik hoop dat iemand mij op de goede weg kan brengen.

alvast bedankt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:15:
ik wil hem dit dus ook voorleggen dat hij eigelijk inbraak heeft gepleegd op het systeem echter ik vraag mij af gaat dit ook op als je gebruikt maakt van de standaard wachtwoorden?
Wat moet ik me voorstellen bij de standaard wachtwoorden? Was dit een wachtwoord dat je vorige werkgever standaard gebruikte? Of bedoel je hier een simpel wachtwoord mee, bv: password.

Het kan zijn, dat dat wettelijk nog verschil maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 19-12-2012 21:22 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Computervredebreuk pleeg je wanneer je binnendringt in een computersysteem of netwerk van een ander en je weet dat je er niet hoort te zijn.
Volgens mij is dat een goede omschrijving :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Met standaard wachtwoorden bedoel ik de wachtwoorden die standaard meegeleverd worden met het pakket oftewel die je eigelijk zo snel mogelijk moet aanpassen.

Dit zijn dus niet de wachtwoorden die mijn ex werkgever zelf gebruikte

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Sinds 1 september 2006, (Wet Computercriminaliteit II) is het niet langer noodzakelijk dat een beveiliging wordt doorbroken of omzeild, wil je strafbaar zijn voor computervredebreuk.

Verwijderd

Topicstarter
@glashelder.
@bolletje

Bedankt dit is informatie waar ik wat aan heb ik heb de desbetreffende vrouw die dat bericht geplaatst heeft ook nog even benaderd om het zeker te weten maar denk dat ik wel aardig sterk sta.

Bedankt voor de informatie.
Wordt super gewaardeerd.
Pagina: 1